۵ نکته‌ای که خدمه هواپیما به شما نمی‌گویند!

پرواز کردن تجربه بسیار خوبی برای انسان به همراه دارد و در این حال شما می‌توانید بیش از 10 کیلومتر از زمین فاصله بگیرد و در میان ابرها باشید، اما این موضوع نقطه عکس نیز دارد و می‌تواند رنج‌آور و خسته کننده محسوب شود. طبق بررسی‌ اخیر انجام شده توسط ‌وب‌سایت Reddit، کمتر پیش‌‌آمده که خدمه هواپیما برخی از جنبه‌های مفید و یا اطلاعات جانبی پرواز را در اختیار مسافرین قرار دهند.

این ‌وب‌سایت از خدمه پرواز سوالاتی را در رابطه با اینکه “مسافران چه کارهایی را از روی ناآگاهی انجام می‌دهند؟” پرسیده که پاسخ‌های آن‌ها جالب، بعضا نگران‌کننده و همچنین نسبتا مفید بودند. در ادامه به چند مورد از بهترین‌های آن‌ جواب‌ها نگاهی می‌اندازیم.

علامت‌گذاری نکردن “شکننده بودن” چمدان

بسته‌ای که با عبارت شکننده مشخص شده باشد درست مثل هر بسته دیگر با سرعت به درون صندوق پرتاب می‌گردد.

چگونه می‌توان اطمینان داشت که در هر شرایط اضطراری امکان خروج وجود دارد

صندلی خود را به گونه‌ای رزرو کنید که تا حد امکان نزدیک به درب خروج باشد. اگر شانس داشته باشید بعضی از موارد خطرناکی را که ممکن است برای باقی مسافرین اتفاق بیفتد نخواهید دید.

جمله “به امید دیدار” یک کد است

وقتی که پس از نشستن هواپیما و هنگام پیاده شدن مسافرین ما این جمله را به نفرات خاصی می‌گوییم، در واقع این یک رمز بوده و امیدوار هستیم که هرگز بعد از این با شما پرواز نکنیم!

چارچوب و قوانین تعیین شده را زیر پا نگذارید

یکی از چیزهایی که مردم قطعا باید از آن مطلع باشند این است که زمان خسته‌کننده‌ ناشی از تاخیر به خاطر خود مسافرین اتفاق می‌افتد. بله مسافرین! کسی که مایعات و یا مواد ممنوعه را با خود حمل می‌کند و می‌خواهد از گیت عبور کند، مامور حفاظتی جلوی او را می‌گیرد و به همین سبب موجب تاخیر او و عصبانیت‌‌اش می‌گردد.

احتمال اینکه تلاطم هوایی باعث سقوط هواپیما شود، وجود ندارد

این موضوع تقریبا غیرممکن است که شرایط بد آب‌وهوایی باعث سقوط یک هواپیما گردد. تلاطم هوایی تنها به این دلیل خطرناک است که مسافرین داخل کابین در حین پرواز شامل افرادی هستند که کمربند ایمنی خود را نمی‌بندند. اکثر تصادفات زمان برخاستن و نشستن هواپیما رخ می‌دهد و پیش از انجام این دو فرآیند تمام تلاش خود را می‌کنیم که نکات ایمنی را به مسافرین یاد‌آور شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH