گلکسی S8 پلاس

5 دلیل که می‌توانست گلکسی S8 را بهتر کند!

سامسونگ بار دیگر با معرفی جدیدترین پرچمدارش از سری S، همه توجه‌ها را به خودش جلب کرد. باوجود تمام نکات مثبتی که در آن وجود دارد و قاعدتا سبب موفقیت بسیار زیادی در بازار تا به امروز شده است، می‌توان یک‌سری موارد منفی هم در آن پیدا کرد که شما را در خریدش دچار تردید می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم با ارایه 5 دلیل به شما بگوییم این گوشی هم دارای برخی نقاط منفی است. پس همراه ما باشید.

بدنه شیشه‌ای آن شکننده و مستعد جذب اثر انگشت است!

در زیبایی چشم‌نواز گلکسی S8 و گلگسی S8 پلاس هیچ انکاری وجود ندارد. از طرفی صفحه نمایش انحنادار آن باعث شده تا با یک ساختار شیشه به شیشه روبه‌رو باشیم که زیبایی آن را دوچندان کرده است. اما این زیبایی بهایی دارد که اتفاقا بهای آن هم زیاد است.

بدنه این دو گوشی که از شیشه ساخته شده، شکننده است. نه تنها بخش پشتی آن بلکه قسمت روبه‌رویی آن هم چون کاملا از شیشه بوده مستعد آسیب دیدن است. حتی با وجود استفاده از گوریلا گلس 5 هم احتمال به وجود آمدن این مشکلات وجود دارد.

به نظر می‌رسد سامسونگ برای حفظ ضخامت کم گوشی از شیشه نازکی در ساختار بدنه آن استفاده کرده و همین موضوع شکنندگی‌اش را دوچندان کرده است.

اگر فکر می‌کنید که بعد از آسیب دیدگی به راحتی می‌توانید آن را تعمیر کنید، باید به شما بگویم که در اشتباه هستید. اگر به یاد داشته باشید چندی پیش iFixit میزان تعمیر پذیری دو گوشی گلگسی S8 و گلگسی S8 پلاس را با دادن امتیاز منتشر کرد. بر اساس آن تعمیر هر دو پرچمدار اصلا آسان نبوده و نیاز به نیروهای متخصص دارد. iFixit می‌گوید دو بخش جلویی و پشتی هر دو گوشی بسیار محکم به هم چسبیده شده و جدا کردن‌شان ممکن است بیشتر باعث آسیب‌ دیدگی بشود. از همین رو دسترسی به بخش داخلی گوشی مثل باتری غیرقابل تعویض آن دشوار است.

یکی دیگر از مشکلاتی که استفاده از متریال شیشه در گوشی می‌تواند برای کاربر ایجاد کند، به جای ماندن اثر انگشت مخصوصا در رنگ مشکی آن است. با این که رنگ مشکی ظاهر زیبایی دارد اما به‌جا ماندن اثر انگشت بر روی آن همچون بسیاری از گوشی‌های این رده، برای کاربر مشکل‌ساز خواهد بود.

در حال حاضر اکثر کاربران برای محافظت از گوشی و حفظ و نگه‌داری آن از قاب‌های متفاوت استفاده می‌کنند. البته استفاده از این قاب‌ها می‌تواند تا حدی بر روی چهره گوشی تاثیر منفی بگذارد اما حداقل خیال‌تان را آسوده می‌کند که آسیبی بر چهره زیبای گوشی‌تان وارد نشده و از سوی دیگر برخی از قاب‌های هوشمند، حتی می‌تواند بر کارکرد آن اثر مثبت نیز داشته باشد.

بیکسبی، تلاشی که همچنان نیاز به رشد دارد

وقتی صحبت نرم افزار باشد، سامسونگ تمامی تلاشش را برای رقابت با گوگل انجام می‌دهد. نتیجه این تلاش‌ها ساخت چیز‌هایی مثل سامسونگ اینترنت و S Voice است. این کمپانی معمولا اپ‌های کم کاربرد زیادی را در بخش نرم افزاری تلفن‌های همراهش قرار می‌دهد. اپ‌هایی که شاید حتینسبت به اندروید خام هم کارایی زیادی نداشته باشند. اما حالا زمان آن رسیده که این کمپانی، بیکسبی را به کاربران هدیه دهد! همان دستیار صوتی معروف که از ابتدا حسابی درباره‌اش شنیده بودیم.

بیکسبی در حال حاضر تا حدی تحت سلطه دستیار صوتی گوگل، سیری و الکسای آمازون قرار گرفته است. البته تعدادی قابلیت خاص و متفاوت نسبت به بقیه در آن وجود داشته که تعدادشان زیاد نیست. دستور صوتی این برنامه هنوز در کشور آمریکا فعال نشده و به گفته سامسونگ تا آخر بهار این مورد فعال خواهد شد. این موضوع به این معنا است که از این بیکسبی بزرگ تنها می‌توانید مثل Google Now به صورت کارتی استفاده کنید و دستورات صوتی هنوز در آن فعال نیستند.

خوشبختانه در این گوشی شاهد قرارگیری دستیار صوتی گوگل هم هستیم و شما می‌توانید با نگه‌داشتن انگشت بر روی دکمه هوم آن را فعال کنید. برای استفاده از بیکسبی هم که دکمه اختصاصی قرار داده شده و می‌توانید از آن بهره بگیرید.

همه اسمارت فون‌های جدید مخصوصا پرچمدارها با قابلیت‌های خاصشان در نرم افزار معرفی می‌شود. در گلکسی S8 هم شاهد بیکسبی هستیم. دکمه سخت افزاری آن ما را مجبور می‌کند تا بخواهیم از آن، یعنی سرویسی که هنوز به‌صورت کامل قابل دسترسی نیست، استفاده کنیم. به نظر می‌رسد سامسونگ با وجود تمامی مانورهایی که بر روی این بخش نرم افزاری می‌داد، عملکرد چندان کاملی را در این زمینه نداشته و بایستی همچون سیری اپل، مدتی را در انتظار تکمیل شدنش بمانیم.

آپشن‌های هم‌رده گلکسی S8 هم برای خرید وجود دارد!

چرا باید گلکسی S8 بخرید وقتی می‌توانید یک گوشی دیگر که هم رده آن است را داشته باشید. برای مثال شیائومی Mi 6 را می‌گویم. همان زیبایی و شکنندگی که در گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس وجود دارد،با قیمی کم‌تر خواهید داشت. شیائومی Mi 6 درست مانند نسخه آمریکایی گلکسی S8، یک عدد چیپ اسنپدراگون 835 دارد. حافظه رم این گوشی 6 گیگابایت و حافظه داخلی‌اش 128 گیگابایت است.

موردی که شاید Mi 6 در آن ضعیف‌تر از گلکسی S8 باشد، اندازه 5.15 اینچی آن مقابل اندازه 5.8 اینچی و البته طراحی رده پایین‌تر است. شیائومی Mi 6 زیباست و برای کسانی که پول کم‌تری دارند، می‌تواند جایگزین مناسبی برای گلکسی S8  و یا حتی گلکسی S8 پلاس باشد. البته تجربه استفاده از گوشی Mi 5 نشان داده که محصولات شیائومی از نظر استحکام بدنه، رتبه چندان مناسبی نیز ندارند!

استفاده از همان دوربین قبلی

همان طور که می‌دانید پرچمداران زیادی هستند که از دوربین دوگانه بهره برده‌اند. برای مثال آی‌فون 7 پلاس، شیائومی Mi 6 و ال‌جی G6 همه از دوربین دوگانه استفاده می‌کنند تا قابلیت‌های جدیدی را اختیار کاربران قرار دهند. اما گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس نه تنها دوربین دوگانه ندارند، بلکه از همان دوربین با مشخصاتی که در پرچمدار نسل قبلی قرار گرفته بود، استفاده می‌کنند.

گلکسی S8 یک عدد دوربین با رزولوشن 12 مگاپیکسل با قابلیت dual pixel دارد. درست همان چیزی که در گوشی گلکسی S7 در سال قبل دیده بودیم. دوربین قرار گرفته در این گوشی برای سال قبل در میان سایر مدل‌ها بهترین بود، اما برای امسال فکر نمی‌کنم دیگر این طور باشد. تغییرات ایجاد شده در بخش دوربین گلکسی S8 مربوط به بهبودهایی در قسمت نرم افزاری و دوربین سلفی بوده است. رزولوشن دوربین سلفی از 5 مگاپیکسل به 8 مگاپیکسل افزایش داشته است. اما بایستی پذیرفت که این دوربین، همچنان یکی از بهترین‌های بازار است.

محل قرار گیری حسگر اثر انگشت

یکی از نقاط منفی در این دو گوشی می‌تواند محل قرار گیری حسگر اثر انگشت باشد. با وجود حذف دکمه سخت افزاری در گوشی، دیگر شاهد سنسور اثر انگشت در بخش روبه‌رویی آن نیستیم و سامسونگ تصمیم به جابه‌جایی آن گرفته است. اما این جابجایی به شکل مناسبی انجام نشده و حسگر اثر انگشت گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس به جای قرارگیری در بخش پایینی دوربین مانند آن‌چه در گوشی‌های ال‌جی دیده‌ایم، درست در کنار دوربین جاسازی شده است.

اگر از دست راست‌تان برای نگه‌داری گوشی استفاده می‌کنید، که اغلب همه این طور هستند، مطمئنا برای استفاده از حسگر اثر انگشت به اشتباه انگشت‌تان را بر روی لنز دوربین قرار خواهید داد. این موضوع به این معنا است که همیشه لنز دوربین گوشی کثیف می‌ماند. در مدل گلکسی S8 پلاس به دلیل ابعاد بزرگ‌تر، ممکن است انگشت‌تان به حسگر نرسد که بخواهید به اشتباه لنز دوربین را لمس کنید! در کل بهتر است از روشی چون IRIS بهره بگیرید و حسگر را فراموش نمایید.

بهترین کاری که سامسونگ می‌توانست در این زمینه انجام دهد استفاده از همان سنسور‌هایی است که در زیر نمایشگر قرار می‌گیرند. در ابتدا شایعاتی هم در این زمینه بوده که سامسونگ از این نوع تکنولوژی برای پرچمداران جدیدش استفاده خواهد کرد، اما متاسفانه عملی نشد. شاید برای سری جدید گلکسی نوت چنین چیزی به واقعیت بپیوندد.

در آخر باید بگویم در این که گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس هر دو گوشی‌های بسیار زیبا و پرقدرتی هستند شکی نیست، اما اگر این مواردی را که در بالا ذکر کردیم در این دو اسمارت فون دیده نمی‌شد، مطمئنا می‌توانستند با اقتدار بهترین انتخاب برای خرید باشند.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

10 در مورد “5 دلیل که می‌توانست گلکسی S8 را بهتر کند!”

  1. هر کسی زیبایی رو میخواد باید یه سری بدی هارو تحمل کنه،الان همه رو گوشیشون کاور میندازن و مشکل بدنش حله
    اس سون باتریش از اس ۸ زودتر خالی میشه بدون اطلاعات نظر نده
    دوربین دوگانه هم لازم نیس همه گوشیا داشته باشن اصلا چه لزومی داره وقتی گوشی با یه دوربین قوی پاسخگوی نیازه دوتادوربین داشته باشه؟اصلا تاحالا مقایسه دوربین اس ۸ با ایفون سون رو دیدی؟نه تنها سامسونگ بدتر نیست بلکه در بحث فیلمبرداری بهتر هم هست
    بیکسبی هم تازه اولین تجربه سامسونگه به زودی ارتقا پبدا میکنه
    در ضمن هیچ گرانی بی علت نیست،مقایسه اس۸ باشیائومیMi 6خیلی خنده داره…

  2. شما قصد ندارید بررسی Galaxy S8 رو بزارید؟
    خیلی وقته منتظرم
    همه ی سایت های همسایه گذاشتن
    اما بررسی های شما چیز دیگه ایه

  3. چقدر بد این خبرو نوشتین….اگه میتونین شما بهترشو بسازین…آقای عباسی دوربین درسته از نظر اسمی یکی هستن اما از نظر سنسور متفاوته…لطفا کمی واقع‌بینانه خبراتونو بزارین..بدنه شیشه ای هم که شما میفرمایین،تو این روزا کمتر کسی هست که روی گوشیش قاب یا کاور نزاره،دستیار بیکسبی هم برای اولین بار سامسونگ داره استفاده میکنه و این کاملا طبیعی هست که مشکلاتی داشته باشه،در اون موضوع هم که گفتین آپشن های بهتری هم هست،به نظر شما کسی میاد یه گوشی بگیره که دوسه ساله شرکتش داره گوشی میزنه بعد بیاد از یه شرکت با اسم نشون مثل سامسونگ یا ال‌جی یا اچ‌تی سی گوشی نخره…

  4. مهمترین دلیل قیمتشه ! حتی اگه کسی طرفدار سامسونگ هم باشه با ۱/۸۰۰ میره اس ۷ اج میگیره که دوربینش همینه و باتریش قویتره ! با پول اس ۸ میشه ۳ تا گوشی درجه یک گرفت !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH