آیا ایسوس و گیگابایت هم به دنیای واقعیت مجازی وارد می‌شوند؟

مدتی قبل خبر ورود شرکت ایسوس به دنیای واقعیت افزوده در سال ۲۰۱۶ رسما توسط مدیر عامل و رییس هیئت مدیره این شرکت تایید شد. در یک مصاحبه دیگر جری شن، مدیر عامل این شرکت، اعلام کرد اولین محصول ایسوس در حوزه واقعیت افزوده هم در سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد.

در ماه اکتبر جانی شیه، رییس هیئت مدیره، اعلام کرد ایسوس در حال کار با مایکروسافت برای تولید نسخه‌ای ارزان‌تر از هولولنز است، مشابه کاری که سامسونگ با هدست واقعیت مجازی Oculus VR انجام داد که ماه قبل با نام Gear VR روانه بازار شد. شیه معتقد است هدست‌های واقعیت افزوده برای کاربران، کاربردی‌تر از دستگاه‌های واقعیت مجازی خواهد بود.

اما با توجه به منابع خبری در تایوان، ایسوس در نظر دارد تا نیمه اول سال ۲۰۱۶ هدست واقعیت مجازی خود را به بازار بفرستد. این دستگاه می‌تواند به نوت‌بوک‌های گیمینگ ایسوس و کارت‌های گرافیک بالارده آن متصل شود. این منابع معتقدند ایسوس سعی دارد به دلیل افت فروش بازار نوت‌بوک، کاهش درآمد را از راه‌های جدید جبران کند که یکی از آن‌ها ورود به کسب و کار واقعیت مجازی است.

به تازگی خبرهای دیگری هم ورود گیگابایت به دنیای واقعیت مجازی را اعلام کرده‌اند. گفته می‌شود این شرکت در حال کار با توسعه دهنده‌ای چینی به نام 3Glasses برای تولید یک هدست واقعیت مجازی است. جسی ونگ، مدیر عامل این شرکت چینی در ماه جولای اعلام کرده بود که شرکتش قصد ورود به بازار آمریکای شمالی برای رقابت با D2 Vanguard Edition و Oculus Rift را دارد.Asus-Gigabyte-VR-Headset-630x354

با این وجود، ممکن است خبر همکاری 3Glasses با گیگابایت که یک شرکت موفق در آمریکای شمالی است، درست باشد. در آخرین مطالبی که خانم ونگ در بلاگش منتشر کرد، نوشته شده بود که شرکتش با چهار کمپانی همکاری کرده است. پس شاید گیگابایت یکی از آن‌ها باشد.

اما یک هدست واقعیت مجازی چه ویژگی‌های سخت‌افزاری دارد؟

با توجه به مشخصات D2 Vanguard Edition، رزولوشن صفحات ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل هستند که تراکم ۵۳۴ را برای هر اینچ به وجود می‌آورند، زاویه دید ۱۱۰ درجه است، نرخ بازسازی ۶۰ هرتز و زمان تاخیر کمتر از ۱۳ میلی ثانیه است. مشخصات سخت‌افزاری پایه سیستم مورد استفاده برای این هدست شامل یک پردازنده Core i3-540 از اینتل، پردازنده گرافیکی GeForce GTX660 شرکت انویدیا، ۴ گیگابایت رم پردازشی و نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۷ یا ۸ است، ولی مشخصات پیشنهادی پردازنده Core i5، کارت گرافیک GeForce GTX960 و ۸ گیگابایت رم است.

اگر این خبرها حقیقت داشته باشند، سال ۲۰۱۶ به میدان بزرگ‌تری برای واقعیت مجازی تبدیل خواهد شد. نظر شما چیست؟ واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی؟ کدام کاربردی‌تر خواهد بود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH