سرعت با سونی! (بررسی گوشی Xperia TX)

cover-xperia-TXظاهرا از زمان جدایی سونی از اریکسون، این کمپانی ژاپنی برای فراموش کردن غم فراق یار، حسابی خودش را سرگرم کار کرده و در طی این مدت مدل‌های رنگارنگی که همگی مجهز به سیستم عامل اندروید هستند را به بازار عرضه کرده است. انواع و اقسام اکسپریاها که اکثریت با حروفی کوتاه شناخته می‌شوند، کلکسیون افتخارات سونی در سال ۲۰۱۲ را کامل کرده است. اما پرچم دار این گوشی‌ها در سال ۲۰۱۲ کیست؟
سونی در ابتدای ۲۰۱۲ و با ورود سونی اکسپریا اس، این گوشی را نقش اول محصولات خود کرد، اما پس از آن و با ورود گوشی‌های آیون و آکرو اس کمی بازی دچار تغییر شد و حتی بازیکنان سونی به علت تشابهات زیادی که با یکدیگر داشتند، بر سر بازو بند کاپیتانی به مشاجره پرداخته و سونی که از این وضعیت نگران شده بود، به سراغ پردازنده‌های جدید کوالکام مجهز به هسته‌های Krait رفت تا کاپیتان خودش را از بین این مدل‌ها انتخاب کند. Xperia TX یکی از همین گوشی‌های جدید است که داعیه زیادی نیز در برتر بودن خود دارد، پس با آی‌تی رسان همراه باشید تا ببینیم که آیا این گوشی لیاقت سرگروهی محصولات سونی را دارد یا خیر؟!

چرا TX؟!
خیلی نمی‌توان قاعده درستی برای نام گذاری محصولات سونی پیدا کرد. وقتی از مدیر عامل آلمانی سونی موبایل در خاورمیانه و آفریقا پرسیدم چرا اسم Xperia ion را این گذاشتید، پاسخ داد: نمی‌دانم! پس نمی‌شود انتظار هم داشت که رابطه‌ای برای TX پیدا کرد. جالب اینجاست که TX از لحاظ ظاهری با Xperia T نیز کمی تفاوت دارد و بیشتر از هر چیزی، شبیه به مدل ژاپنی Xperia GX است! (دیگه خودتون بیابید پرتقال فروش را!).
البته تمام این موارد دلیل نمی‌شود تا تصور کنید TX لیاقت سر گروهی را ندارد، زیرا این عملکرد یک گوشی است که در یادها می‌ماند و نه نام زیبای آن (چه سخن فلسفی قشنگی گفتم!).

شاهکاری از جنس پلاستیک!
یکی از مواردی که همیشه سونی در آن زبانزد بوده، بخش طراحی محصولاتش است. این خلاقیت در اکسپریا تی ایکس هم کاملا مشهود است اما آیا تنها شکل ظاهری می‌تواند ملاک قضاوت باشد؟! به نظر شما یک حلقه معمولی از جنس طلا با ارزش‌تر است یا یک حلقه با ظاهر مدرن اما از جنس حلبی؟!
البته نگران نشوید چون Xperia TX از جنس حلبی نیست اما پلاستیک به کار رفته در جنس بدنه هم چنگی به دل نمی‌زند و به جز نوار باریک دور گوشی که فلزی است، سونی تمام همت خودش را بر استفاده از پلاستیک بسته است! سطج جلویی، یک دست مشکی است و با روشن شدن دستگاه، لوگوی اکسپریا در پایین با نور سفیدی می‌درخشد.

xperia-tx-logo

یکی از مواردی که در این گوشی دوست دارم، قوس پشتی دستگاه است که بیشتر از هر چیزی من را به یاد سونی اریکسون اکسپریا آرک انداخت. البته در اینجا کمی گوشی ورزشکار شده (شاید هم پرخوری کرده!) زیرا ظرافت آرک در آن نیست و در قسمت‌های بالایی و پایینی شاید هم کمی بیش از اندازه قطور باشد (یکی از دوستانم ابتدا که گوشی را از این زاویه دید، فکر کرد که دو تا موبایل را بر روی هم گذاشتم!).
سونی محل کلید قفل را در سمت چپ تعبیه کرده، جایی که کمتر سازنده‌ای به سراغ آن می‌رود و کلید شاتر دوربین به همراه کم و زیاد کردن صدا نیز در سمت راست قرار دارد. از آنجایی که سونی به این قسمت خیلی علاقه دارد، پورت شارژ و اتصال به کامپیوتر را نیز در این بخش تعبیه کرده که هیچ گونه پوششی را برای آن نیز در نظر نگرفته و به همین خاطر مستعد ورود هر گونه گرد و غبار و آشغالی است.

tx-usb-portبا برگرداندن گوشی، با یک بدنه مات سفید رنگ روبه‌رو شدم که به نظرم جذابیت نمونه‌های براق را ندارد. البته یکی از دلایل استفاده از این جنس جلوگیری از به جای ماندن اثر انگشت و کثیفی بر روی آن است. در ابتدا من نیز چنین تصوری داشتم اما یک بار که گوشی را درون کیفم گذاشته بودم، پس از مشاهده مجدد آن تعجب کردم و گفتم: اِ اِ اِ اِ اکسپریا تویییی!! چرا انقدر کثیفی را به پشت خودت جذب کردی؟! و در واقع این تجربه سبب شد تا بفهمم که اتفاقا استعداد جذب کثیفی در آن بالاتر است (البته گوشی داستان ما سفید بود و به همین خاطر این استعداد به صورت مادر زادی در آن قرار داشت!).
در کل بایستی اذعان کرد که اگرچه طراحی این مدل جذاب است، اما استفاده از مواد نه چندان با کیفیت در ساخت، کمی کار Xperia TX را برای سرگروهی محصولات سونی سخت می‌کند (من نمی‌دونم جیمز باند با خودش چی فکر کرده بود که برادر دو قلوی این گوشی را به فیلم SkyFall برد!).

درب پشتی گوشی که از پلاستیک نچسبی ساخته شده است!
درب پشتی گوشی که از پلاستیک نچسبی ساخته شده است!

نمایشگری از جنس بلور!
فکر نکنید برای انتخاب تیتر بلور جو زده شدم و مثلا می‌خواستم یک عنوان سینمایی انتخاب کنم (یاد فیلم مردی از جنس بلور افتادم که اتفاقا خیلی هم بی‌مزه بود!)، بلکه یکی از عملکردهای نمایشگر سبب شد تا چنین نامی را برایش برازنده بدانم. در حالت تئوری، TX مجهز به یک نمونه 4.55 اینچی با وضوح اچ‌دی است که در همان نگاه اول، سر خود را به نشانه تصدیق کیفیتش تکان خواهید داد. البته سونی در گوشی‌های تولیدی‌اش نشان داده که زاویه دید از اهمیت بالایی برخوردار نبوده (می‌توانید مقاله مقایسه نمایشگرهای اچ‌دی را از اینجا بخوانید) و به همین خاطر تصمیم گرفتم تا با یک نمونه قدیمی‌تر این سازنده (اکسپریا اس) که چنین مشکلی را داشت آن را از نزدیک مقایسه کنم و ببینم در یک رقابت درون حزبی، اکسپریا تی ایکس چه می‌کند. تصاویر زیر حاصل دسترنج ما از این مقایسه است که نکته جالب در آن، اندازه حتی کمی بزرگ‌تر اکسپریا اس با نمایشگر 4.3 اینچی است که این امر به خاطر افزوده شدن کلیدهای اکسپریا تی ایکس بر روی نمایشگر است (گوشی سمت راست Xperia TX‌ و سمت چپ مهمان برنامه یعنی Xperia S است.).

dis1 dis2 dis3در کل کیفیت نمایشگر در حد قابل قبولی دارد، میزان کنتراست و روشنایی بسیار خوب بوده و رنگ‌ها نیز واقعی نشان داده می‌شوند. البته توصیه می‌کنم گوشی را در حالت تنظیم نور خودکار قرار ندهید زیرا همیشه با صفحه‌ای تاریک روبه‌رو خواهید شد (احتمالا یک بابا برقی درونش مخفی شده است!).
وقتی که اکسپریا تی‌ایکس را به محیط بیرون ببرید، با یکی از توانایی‌های اصلی آن که وضوح بسیار خوب، حتی در زیر نور آفتاب است روبه‌رو می‌شوید. در اینجاست که تیتر این بخش معنا پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که نمایشگر همچون بلور برای شما می‌درخشد!

دو به ارزش چهار!
سونی با همکاری اریکسون سال گذشته سعی کرد تنها از پردازنده‌های تک هسته‌ای استفاده کند و این رویه را تا آغاز سال ۲۰۱۲ نیز حفظ کرد. حال به نظر می‌رسد که جدایی این دو برند هم فرقی در احوال سونی ایجاد نکرده و این سازنده ژاپنی همچنان پایش را در یک کفش کرده که حداقل تا پایان سال جاری میلادی، گوشی بالاتر از دو هسته‌ای تولید نکند. اما وقتی چشمش به جمال هسته‌های پر قدرت Krait در چیپست‌های جدید کوالکام روشن شد، تصمیم گرفت تا از هسته‌هایی استفاده کند که هر کدام به اندازه دو نمونه معمولی ارزش دارند! و اینجا بود که داستان به شکل خوبی پیش رفت. البته برای آنکه فقط بر روی کاغذ از قدرت گوشی تعریف نکرده باشیم، آن را وارد آزمون‌های رنگارنگ خود کرده و در دنیای واقعی به نظاره عملکردش نشستیم.
در آزمون نخست به سراغ برنامه بنچمارک پی رفتم که عملکرد گوشی رسما من را در جای خودم میخکوب کرد! زمان محاسبه تنها ۲۹۸ میلی‌ثانیه، رقمی است که حتی گوشی‌های چهار هسته‌ای نیز معمولا به آن دست پیدا نمی‌کنند.

پس از این مرحله از quadrant professional استفاده کردم که در چهار مرحله مختلف عملکرد گوشی را می‌سنجد. نمودارهای زیر نشان می‌دهد که امتیاز Xperia TX در مواجهه با رقبا به چه نحو است (البته دقت داشته باشید که مدل‌های دیگر همه چهار هسته‌ای هستند).

cpu graphik io memoryواحد گرافیکی Adreno 225 در مرحله قبلی نشان داد که عملکرد خوبی دارد و به همین خاطر از NenaMark 2 کمک گرفتم که نتیجه عالی بود. جالب اینجاست که حداکثر فریم در این برنامه ۶۰ است که نتیجه نشان داده شده روی برنامه 60.1 بود!

در آخرین گام نیز اسمارت بنچ که به طور هم زمان عملکرد واحد گرافیکی و پردازنده را مورد امتحان قرار می‌دهد، به خوبی نشان داد که اکسپریا تی‌ایکس، در بخش سخت‌افزاری نه تنها لیاقت داشتن سر گروهی محصولات سونی، بلکه توانایی ایستادن بالای سر بسیاری از غول‌های این روزها در دنیای تلفن همراه را دارد.

smart-benchآیا ۱۳ نحس است؟!

back-of-tx تقریبا می‌توان سونی را تنها سازنده‌ای دانست که همچنان به دوربین و حداقل عدد مگاپیکسل آن بها می‌دهد و پس از آنکه دید اکثر سازندگان بزرگ به عدد ۸ مگا پیکسلی قناعت می‌کنند و کسی به رقم ۱۲ دوربین‌های سونی توجهی ندارد، به سراغ ۱۳ رفت تا شاید نحسی آن، یقه رقبا را بگیرد! البته بایستی دانست عدد مگاپپیکسل بیشتر از آنکه معیار برتری باشد، تنها یک بازی با اعداد است و کیفیت حقیقی دوربین را باید در عمل سنجید. به همین خاطر ما با آن مشغول عکاسی شدیم تا ببینیم در صحنه عمل Xperia TX چه می‌کند.

در روز مقدار ایزو به ۵۰ رسیده و سرعت اکسپوژر ۱ به ۸۰۰ است و به همین خاطر عکس تار نبوده و کیفیت مطلوبی دارد
در روز مقدار ایزو به ۵۰ رسیده و سرعت اکسپوژر ۱ به ۸۰۰ است و به همین خاطر عکس تار نبوده و کیفیت مطلوبی دارد
عملکرد فوکوس در شناسایی اجسام نزدیک برخی مواقع دچار خطا می‌شود و تصویر کمی نیز نویز دارد
عملکرد فوکوس در شناسایی اجسام نزدیک برخی مواقع دچار خطا می‌شود و تصویر کمی نیز نویز دارد
علیرغم پس زمینه روشن، تعادل مناسبی بین روشنایی و تاریکی ایجاد شده است
علیرغم پس زمینه روشن، تعادل مناسبی بین روشنایی و تاریکی ایجاد شده است
pic4
در تاریکی مطلق به دلیل آنکه پیش از گرفتن عکس فلاش روشن می‌شود، فوکوس خودکار عملکرد مطلوبی دارد

در بخش فیلم‌برداری اکسپریا تی‌ایکس بسیار خوب عمل کرد. کلیپ یک دقیقه‌ای که با آن گرفتم نزدیک به ۱۵۰ مگابایت حجم داشت و صدا به صورت استریو ضبط می‌شد. روانی تصویر مشهود بود و به جز یک مورد که فوکوس ناشیانه عمل کرد! ایرادی نمی‌توان بر کیفیت فیلم گرفت.

xperia-tx-camera

واقعا من زشتم؟!
تیتر این بخش سوالی بود که پوسته سونی درباره خودش مطرح کرد و ما فقط آن را نقل قول کردیم! در واقع سونی از بدو خلقت اندروید تا به امروز، ذوق چندانی را در بخش رابط کاربری‌اش نداشته و همیشه در پشت پوسته‌هایی چون تاچ ویز سامسونگ و سنس اچ‌تی‌سی قرار گرفته است. نکته جالب عدم رغبت این سازنده برای بهبود آن است و بسیاری از موارد به همان نمونه پیش فرض اندروید شباهت دارند.
البته در مقایسه با نسخه ۴ اکسپریا اس، مواردی چون افزوده شدن میانبرها بر روی نوار کشویی گوشی و یا یک گزینه جدید به نام مدیا (که حاوی چند برنامه مختلف است) به Xperia TX افزوده شده اما بایستی اذعان کرد که با یک پوسته خوب و شیک، همچنان فاصله وجود دارد و سونی در این بخش بهتر است کمی تلاش خود را بیشتر کند (بعضی از لانچرها از این پوسته خوشکل‌تر هستند!).
همچنین استفاده از نسخه 4 اندروید برای یک گوشی تازه متولد شده، مثل این است که بر روی یک لپ‌تاپ جدید ویندوز ایکس پی نصب کنند! در واقع سونی با کمی تلاش می‌توانست حداقل از نسحه 4.1 اندروید بر روی TX بهره ببرد تا کاربران مجبور به ارتقا آن توسط دستان مبارک خود نشوند!

بشنو از TX چون حکایت می‌کند!
اگر از آن دسته کسانی هستید که به صدای هدفون خیلی اهمیت می‌دهید، اگر دوست دارید تا موسیقی را با صدای بلند و با کیفیت گوش دهید، اگر نمی‌خواهید به خاطر ضعیف بودن اسپیکر گوشی هیچ تماسی را از دست بدهید، برای شما یک راه حل پیشنهاد می‌کنم و آن خرید Xperia TX است!
در واقع عملکرد گوشی در تمام این بخش‌ها به‌قدری خوب است که سخن را به درازا نمی‌کشم و تنها می‌گویم: عالی!

دیگه چی دوست دارید؟
در آخر این مقاله، در حالی‌که Xperia TX از عملکرد خودش راضی به نظر می‌رسید، با غرور پرسید: دیگر چه چیزی دوست دارید که من ندارم؟ و ما هم که در حاضر جوابی استادیم، گفتیم: از باتری چه خبر؟! در این لحظه بود که رنگ گوشی کمی پرید! (گوشی ما به خاطر رنگ سفید از اول رنگ پریده بود!) البته اوضاع باتری آن‌قدرها هم حاد نیست اما خب یک نمونه ۱۷۵۰ میلی‌آمپری، در حالت استفاده کمی بیشتر از معمولی، یک روز برای شما دوام می‌آورد که چندان هم خوب نیست تا گوشی بخواهد حداقل به داشتنش غره باشد!

تصویری از باتری گوشی
تصویری از باتری گوشی

خوشبختانه حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی از طریق کارت حافظه جانبی قابل افزایش است و از لحاظ امکانات ارتباطی، گوشی در سطح بالایی قرار دارد، اگرچه از نسل چهارم پشتیبانی نمی‌کند (خب، به ما چه!).
در کل Xperia TX را من یک گوشی با توانایی مناسب، ظاهر مدرن و البته نواقصی تقریبا کوچک دیدم که می‌توان با کمی ارفاق بازوبند کاپیتانی گروه سونی موبایل را به آن داد. اما این مدل بایستی به خوبی بداند با ورود ابر گوشی‌های جدید سونی همچون Xperia Z، دوام این سر گروهی چندان نخواهد بود و خیلی زود بایستی داعیه آن را از سر خویش خارج سازد.

لبخند Big Smile
سخت‌افزار قدرتمند
دوربین فیلم‌برداری بسیار خوب
کیفیت صدای تحسین برانگیز
عملکرد عالی نمایشگر در زیر نور آفتاب

اشکUnhappy
جنس نچسب بدنه!
پوسته بی‌ریخت!

[box type=”info”]
مشخصات
ابعاد: 131×68.6×8.6 میلی‌متر
وزن: 127 گرم
نمایشگر: 4.55 اینچ لمسی با وضوح تصویر 1280×720 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 4
پردازنده: Dual-core 1.5 GHz Krait
دوربین: 13 مگاپیکسل با فلاش LED، فیلم‌برداری Ful lHD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: 1750 میلی‌آمپر

[/box]

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

474 در مورد “سرعت با سونی! (بررسی گوشی Xperia TX)”

    1. اقا پیمان رزولیشن 225 با صفحه سوپر امویلیدی بهتره (gpu 400)یا رزولیشن 320 با صفحه تی اف تی(gpu 225 aderno(؟

      1. پیمان گل‌کار

        خود گوشی رو نام ببرید! همیشه وضوح تصویر و یا واحد گرافیکی عامل اصلی در کیفیت نیستد! سازنده تاثیر زیادی داره

  1. salam.man vaghean gij shodam beyn v ya tx kodomo begiram.baziya migan v behtare baziya migan tx.kari be zede ab bodan nadaram.b ishtar melakam internet va batriye..hala t x begiram ya v?

    1. محمد عسکری

      با سلام و خسته نباشید
      اقا پیمان من بین گلکسی اس 2 وtx موندم خواهش میکنم راهنماییم کن کدومو بکیرم؟

        1. محمد عسکری

          خیلی ممنونم
          ببخش1سوال دیکه میگن txپردارندش قلابیه 3برنامه رو باهم نمیتونه باز کنه راسته؟میگن باطری 2000میلی امپر واسش اومده راسته؟

        2. پیمان گل‌کار

          قلابی؟!!! هر کی این رو می‌گه بدونید هیچ اطلاعاتی نداره!
          تعویض باتری به این راحتی‌ها نیست و سونی خودش اگر امکان داشت باتری با ظرفیت بالاتر می‌زد

        3. محمد عسکری

          یعنی چند برنامرو خوب میتونه باز کنه؟باطری جداگونه 1 شرکت کره ای میزنه روانه بازار کرده مضر برا گوشی؟؟؟؟

        4. پیمان گل‌کار

          می‌تونه
          در بلند مدت این باتری‌ها مضر خواهند بود مگر اینکه سونی رسما تاییدشون کنه

        5. محمد عسکری

          تورو خدا ببخش 1 سوال بعدش مزاحم نمیشم بهترین گوشی در حد 1 ملیون چیه؟چی بخرم؟خواهش میکنم کمکم کن

        6. با سلام و خسته نباشید.اقای گلکار عزیز من به برنامه نیمبوز خیلی میرم اگه tx بگیرم با مشکل مواجه میشم بخاطر باطریش؟اصلا باطریش از 5800 هم بدتره؟

  2. پیمان جون میشه در مورد سرعت اینترنت txبگی که چطوره اصلا سرعتش خوبه در مقایسه با sکدوم سرعتش بهتره؟

    1. دوست گرامی بیشتر گوشی ها تو چین ساخته میشه چین بازار جهانی رو تو دستش گرفته چین جنس عالی خوب بد وخیلی بد داره که میتوان کوشی های سونی رو عالی نام برد برای مثلا ایفون بعد از مدتی برای پخش و تولید سری دومش شرکت چینی اون رو میسازه پس اصلا نگران نباش چون هر جنسی موجودی که میبینی روش زده خیر از چین بدون که خوده چینه ولی اصل چینه یعنی جنس عالیه چینه

  3. من گوشیمو روشن میکنم مینویسه phone bootedدلیلش چیه اخه فک کنم قبلا نمینوشت اندرویدشم 4.1 تشکر میکنم اگه جواب بدید

    1. پنل b کیفیت و وضوح بیش تری نسبت به پنل c داره
      برای تشخیص نوع پنل مراحل زیر رو انجام بدید:
      *#*#7378423#*#* رو شماره گیری کنید
      بعد روی گزینه service info و بعد software info کلیک کنید
      پایین صفحه مقابل عبارت touch firmware version نوع پنل مشخص میشه

      3838

  4. احمد گلکار

    اقا پیمان سلام و خسته نباشی
    از کجا میشه فهمید که صفحه نمایش xperia tx پنل b یا c از کجاش دقیقا

    1. پیمان گل‌کار

      در کل اپتیموس جی سر تر هست
      برای دوربین باید در شرایط یکسان مقایسه بشن اما هر دو کیفیت خوبی دارند

  5. آقای گلکار لطقا اینو اینجا جواب بدید و پاس ندید دوربین عکاسی و فیلمبرداری بیت تی ایکس و اس3 و لومیا 920 و میشه ب ترتیب هم برای عکس هم فیلم رتبه بندی کنید مرسی کدوم سرتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دم شما گرم

  6. راستی یه توضیح!! این گوشی واقعا دو نوع پنل داره یکی b و یکی c که b خیلی ی ی بهتره!منم اول باورم نمیشد تا اینکه موقع خرید با چشم خودم فرقشونو دیدم!! پنل c خیلی روشن و زاویه دیده ضعیفی داره و عمق رنگ ها تو پنل b خیلی خیلی بهتره!!آقا پیمان حتما این موضوع رو دنبال کنید!!حتما شما هم مثل من تعجب میکنید!

  7. احمد حاتمی

    با درود فراوان.
    می خواستم منو در مورد اینکه گوشیTXخروجی HDMI نداره پس چه جوری میشه به تلویزیون وصل شد راهنمائی کنید.
    با تشکر فراوان

  8. مانا کیانی

    سلام خسته نباشید .من یک ماهی میشه که تی ایکس گرفتم .راضیم ولی زود شارژ خالی میکنه.گوشی من سفیده وقابی که براش داره گوشه های جلوی گوشی رو محافظت نمیکنه و به شدت هم کثیف میشه .میخواستم بدونم قاب بهتری هست برای تی ایکس

  9. سلام دوربین xperia tx 13 مگاپیکسل واقعی است
    آخه شنیده بودم ضعفه xperia z دوربینش 13 هست اما عملکردش 8 هست
    میخواستم ببینم tx اینطوری نیست ؟

    1. پیمان گل‌کار

      چیزی به اسم دوربین ۱۳ اما ۸ وجود نداره و این ها تنها ساخته ذهن و کلام افراد نا آگاه هست
      کلا تعداد پیکسل‌های عرض ضربدر طول می‌شه تعداد کل پیکسل‌ها و این چیزی نیست که یک سازنده معتبر بیاد تعداد ۸ میلیون پیکسل رو اعلام کنه ۱۳ میلیون و کسی هم چیزی نگه!
      این مورد که بر فرض می‌گن ۱۳ در حد ۸ هست، بخاطر کیفیت سایر موارده و ارتباطی به تعداد پیکسل‌ها اصلا نداره!
      مثل این می‌مونه که شما یک ۲۰۶ دارید و چون تند حرکت نی‌کنه، بگن مثل پراید می‌مونه! اما این امر دلیل نمی‌شه که ماشین شما پراید بشه، بلکه عملکردش کمی از ماشین‌های هم رده خودش پایین‌تر هست

      1. ممنون از شما
        من میخوام تا فردا پس فردا یه گوشی خوب بگیرم نظرم رو tx هست شما گوشی بهتری تو این قیمت تی ایکس مد نظرتون هست ؟ بین 4.5 تا 5-6 اینچ

  10. سلام اقای پیمان گل کار خسته نباشید.

    من میخواستم یه گوشی خوب سونی بگرم تا هد 1 میلیون تومن میخواستم ببینم شما چه گوشی رو پیشنها میکنید من از چند تا از این گوشی ها خوشم میاد مثل پی و اس و.. میخواستم ببینم شما کودومو پیشنهاد میدین و این هرف هایی که میگن بعضیا که گوشی های سونی 1 سال بیشتر کار نمیکنه و هنگ میکنه و.. اینا صحت داره من ملاکم برای گوشی گرفتن بیشتر اینترنت رفتن و دوربینش و بازی و نرم افزار . ضد اب و ضد خشو این جور چیزا نمیخوام
    با تشکر محمد رضا

    1. پیمان گل‌کار

      به نظر من کمی بودجه رو بیشتر کنید و TX بگیرید
      این حرف‌ها هم صحیح نیست، سونی گوشی‌های خوبی داره و البته خوب و بد در بین همه برندها است!

  11. با سلام

    آقای گلکار من برای خرید موبایل بین دو مدل Sony Xperia TX و LG Optimus 4X HD P880 موندم. لطفا کمکم کنید.

    با تشکر

    1. پیمان گل‌کار

      من به بسیاری از دوستان در این زمینه پاسخ دادم!
      TX کمی قدرت سخت‌افزاری بیشتری داره و دوربینش مناسب‌تره
      4X نمایشگر بهتری داره و ظاهرش را به شخصه بیشتر می‌پسندم
      باید ببینید اولویت با کدوم مورد هست!

  12. سلام آقای گلکار
    میشه این عکسایی(مثل مداد رنگی,هندوانه و …) که برای مقایسه صفحه نمایش ها استفاده میکنید رو برام ایمیل کنید خیلی ممنون میشم اگه این کار رو بکنید.

  13. باسلام جناب گل کاراگرامکانش هست راهنماییم بکنیدمن بین txوvموندم کودومش هنگ نمیکنه ومرگ انی واسش رخ نمیده سیم کارتوبخونه ومشکلات اینطوری نداشته باشه من بیشترنظرم روی vهستش اماشماهم نظربدیدواسم مهمه

    1. پیمان گل‌کار

      اکسپریا V‌ گوشی خوبیه اما کمی LCDهاش ضعیف هست! اگر ضد آب بودن براتون مهم نیست، TX رو بگیرید

      1. مرسی ازاینکه ج دادین نظرتون راجبه sp وTXچیه؟بین این دوتاکدومش بهترهست من دوربین وباتری واسم مهمه نمیدونم تاچه حدکیفیت عکس اس پی خوب باشه؟اس پی به روزتروجدیدتر هست اماتی ایکس هم دوربینش قوی تره شمانظرتون چی هست؟؟

        1. پیمان گل‌کار

          TX دوربین بهتری داره. اما از طرفی SP باتری پر توان‌تر و البته کمی هم از نظر سخت‌افزاری برتر است.

        2. شماکدومشوپیشنهادمیکنیدمن میترسم چون txقدیمی ترهست برنامه واسه اپدیتش دیگه نیادیاشدیم که تی ایکس هنگ میکنه وباتریش ج نمیده امااس پی کیفیت عکسش اصلاخوب نیست وبیشتربه دردبازی میخوره من خیلی تحقیق کردم امانمیدونم چی کارکنم گوشی میخوام که تاچندسال داشته باشمش امانمیدونم چیکارکنم اقاپیمان؟

        3. پیمان گل‌کار

          واقعیت این هست که هر دوی این گوشی‌ها در حال حاضر، قدرت اجرای تمام بازی‌ها و برنامه‌ها را دارند. SP نسبت به TX خیلی سر تر نیست! اگر از ظاهر TX‌بیشتر خوشتون اومده و دوربین هم براتون اولویت داره، با توجه به قیمت کمتر، به نظر من این گوشی رو بگیرید

        4. اقاپیمان واقعاازتون ممنونم که وقت گذاشتین وجوابمودادید.شمابهترینید……

    2. سلام؟من tx رو گرفتم و راضی هم هستم.اما اگه بخوای با اینترنتش کار بکنی باید از سیم کارت ایرانسل استفاده بکنی همرا اول جواب نمیده چون سرعت همراه اول توی نت پایین تر از ایرانش هست(متاسفانه) اما خود گوشیه در کل میشه گفت خیلی خوب ومناسب هست تاچ بسیار حساس و بالایی داره.امیدوارم که انتخاب درستی کرده باشی

  14. احمد گلکار

    سلام اقا پیمان میشه یه مقاله راجع به روت کردن گوشی های اندروید خوبیا و بدیای روت کردن و… بنویسید و اینکه ایا روت کردن در کل چیز خوبیه یانه و اینکه لازم گوشیامون رو روت کنیم

  15. سلام .
    با تشکر از مطالب خوبتون یه سوالی داشتم که ممنون میشم پاسخ گو باشین اون هم این که من بین خرید
    گوشی TX و acro S مردد هستم و نمیدونم کدوم مناسب تره !
    اگر میشه لطفاً در این زمینه راهنماییم کنین . سپاس

    1. پیمان گل‌کار

      تنها برتری آکرو اس در ضد آب بودنش هست
      در کل TX گوشی بهتر و مناسب‌تریه و اگر ضد آب بودن خیلی براتون مهم هست، اکسپریا وی بگیرید

  16. با سلام و تشکر از آقا پیمان گل گلاب واقعا که مثل فامیلت گل میکاری با این بررسی هات،پیمان جان یه نظر تو بین tx و ال جی 4x کدوم ارزش خرید بیشتری داره،صفحه نمایش قدرت پردازنده،گرافیک و باتری کدوم بهتره؟ و اگه تو این قیمتا یا یخورده بیشتر گزینه بهتری مد نظرت هست راهنمایی کن،خواهشن جوابمو بده اقای گلکار،با تشکر فراوان از زحمات بسیارتون

    1. پیمان گل‌کار

      به شخصه ظاهر 4x را بیشتر می‌پسندم و نمایشگر این گوشی هم بهتر است
      tx در مقابل کمی قوی‌تر است (که چندان محصوص نیست) و دوربین بهتری دارد
      اگر در انجمن کمی بگردید، به مقایسه‌های بسیار خوبی بین این دو گوشی بر خواهید خورد که راهنمای خوبی برای شماست

      1. مشکلاتی که در مورد LG 4X میگن مثه اینکه باتری زود خالی میکنه یا مثلا صداش خوب نیست یا اینکه دوربینش افتضاحه آیا درسته؟ ا”ه درسته با وجود این مشکلات سونی بهتره یا ال جی؟

  17. سلام من شنیدم این گوشی هاT وVوTXمشکل خوندن سیم کارتودارن من میخوام بخرم 1کیشوامامیترسم که بعدادردسربشه امکانش هست کمکم کنید؟شنیدم سیم کارتونمیخونه یامیگه فعال نیست

  18. احمد گلکار

    من هر روز دارم بیشتر به این ترغیب میشم که برم تی ایکس بگیرم ولی اخه گوشیمو که اس ال هست تازه خریدم اگه میدونستم تی و تی ایکس انقدر ارزون میشن اینو نمیخریدم چیکار کنم اقا پیمان ارزش داره برم عوضش کنم یا نه

  19. سلام آقا پیمان.
    من یه بچه اول دبیرستانیم.خب زیاد با گوشیم بازی می کنم.
    من Neo V دارم.از باتریش هم هم راضیم.میخواستم بدونم که اندازه ی گوشی قبلیم هست؟؟

  20. سلام.خسته نباشید.آقا پیمان بهترین قابی که بتونه این گوشی رو در برابر ضربات حفظ کنه چجور قابیه؟از چه نوع قاب محافظی استفاده کنم؟ (مرسی از جواب ها و سایت خوبتون..)

  21. احمد گلکار

    اقا پیمان سلام من خودم اس ال دارم میخواستم گوشیمو بدم یه تی ایکس بگیرم میخوام بدونم که گوشی خودم میتونه بازی های گرافیکی در حد ماست وانتد رو روون اجرا کنه؟ و اگر میتونه ایا عوضش کنم یا نه و اگر نمیتونه چی بازم عوض کنم یا نه
    ممنون میشم همینجا جوابمو بدین و پاسم ندین به انجمن

    1. پیمان گل‌کار

      دلیلی نداره که گوشیتون رو تعویض کنید. گوشی شم تمام بازی‌های فعلی رو به خوبی اجرا می‌کنه

  22. با سلام و خسته نباشید
    آقای گل کار
    به نظر شما سونی t بهتره یا htc one x?
    از نظر بازی hd. سخت افزار و قدرت
    کیفیت صفحه نمایش و دوربین و زیبایی ظاهری و باطری…
    با تشکر فراوان

  23. سلام
    چرا عکسا اینقدر کمه و از زوایای محدودی عکس گذاشتید. لطفا بیشتر عکس بذارید و از جزئیات بیشتری عکس بگیرید

  24. با سلام مجدد
    پیمان جان
    من از موضوع مطلع هستم و دیتای مناسب با گوشیم (آدرنو) کپی کردم
    اما ظاهرا گوشی t خیلی جوابگو بازی های قوی نیست

    1. پیمان گل‌کار

      می‌تونم به جرات بگم این گوشی از نظر قدرت سخت‌افزاری تمام بازی‌های فعلی رو به خوبی اجرا می‌کنه

  25. با سلام وخسته نباشید
    پردازنده و واحد گرافیکی t قوی تره یا s3….. چون من جند تا بازی قوی hd مثل 9mm و
    gangestero رو t نصب کردم…صورتی و سفید میاد و جواب نمیده….
    با تشکر

    1. پیمان گل‌کار

      سخت افزار هر دو قوی هست و بازی‌هایی که اجرا نمی‌شه در درجه اول بخاطر عدم سازگاری دیتا با گوشی است
      برای دریافت یک پاسخ دقیق و بهتر، توصیه می‌کنم حتما سری به انجمن بزنید

  26. سلام
    من این گوشی رو خریدم همه چیزش خوبه فقط باطریش بد جور اعصابمو بهم زده.
    نهایت میشه یک ساعت بازی کرد.
    شنیدم باطری 2400 میلی آمپری اومده.. درسته ؟
    لطفا راهنمایی کنید

    1. پیمان گل‌کار

      بعید می‌دونم بشه باتری رو افزایش میلی آمپر داد چون حجم باتری زیادتر می‌شه و در گوشی جا نمی‌شه که!!
      برای یک مشاوره خوب و دقیق، توصیه می‌کنم سری به انجمن بزنید

        1. پیمان گل‌کار

          در همین بررسی این دو گوشی کنار هم گذاشته شدند تا خودتون قضاوت کنید!
          «برای دریافت یک پاسخ خوب و دقیق، حتما سری به انجمن آی‌تی‌رسان بزنید و سئوالات خود را در آنجا مطرح بفرمایید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH