همچنان کیت‌کت پادشاه اندروید است؛ سهم مارشمالو تنها 0.7 درصد بازار!

همان‌طور که می‌دانید مارشمالو جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید است؛ اما از لحاظ استفاده و بهره برداری همچنان یکی از نادرترین نسخه‌هایی است که بر روی اسمارت فون‌ها یافت می‌شود.

android-6.0-marshmallow-640x403

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی اندروید مربوط به دوره 7 روزه تا پایان روز 4 ژانویه، نسخه مارشمالو تنها بر روی 0.7 درصد از اسمارت فون‌های واجد شرایط اندرویدی نصب شده است. بهره برداری از این نسخه جدید اندروید در قیاس با ماه گذشته افزایش 0.2 درصدی را نشان می‌دهد؛ اما با این وجود این درصد بسیار کم و ناچیز به نظر می‌رسد و این اتفاق اصلا خوشایند این کمپانی نخواهد بود.

Androids-early-2016-distribution-stats

اما نسخه کیت‌کت هم اکنون با دارا بودن سهم 36.1 درصدی به عنوان پادشاه این سیستم عامل محبوب شناخته می‌شود. البته این نسخه در قیاس با دسامبر 2015 کاهشی 0.5 درصدی را تجربه کرده است. ذکر این نکته نیز ضروری است که هم اکنون اندروید نسخه 5 به سرعت در حال گسترش بوده و فعلا در اوج قرار دارد. در این میان دیگر نسخه‌های اندروید، یعنی جیلی‌بین، ساندویچ بستنی، کیک زنجفیلی و … به سرعت در حال کاهش هستند. البته نکته جالب این آمار حضور 0.2 درصدی نسخه Froyo به عنوان قدیمی‌ترین اندروید تاریخ است!

شرایط اندروید با نزدیک‌ترین رقیبش یعنی iOS به کلی فرق می‌کند؛ اما اگر بخواهیم کمی این دو را با هم مقایسه کنیم، کافی است بدانیم که طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی کمپانی اپل در مورد سیستم عامل محبوبش، هم اکنون آخرین ورژن این پلتفرم یعنی iOS 9 بر روی حدود 71 درصد از دستگاه‌های مربوط نصب شده است که آمار بسیار قابل توجه و جالبی است. البته این آمار مربوط به دسامبر 2015 است و در صورت ارایه آمار جدید مربوط به ژانویه سال 2016 قطعا این درصد بیشتر نیز شده است.

iOS-late-2015-distribution-stats

1 در مورد “همچنان کیت‌کت پادشاه اندروید است؛ سهم مارشمالو تنها 0.7 درصد بازار!”

  1. دوستم موتو ایکس 2014 داره اپ کرده مارشمالو
    خیلی با حاله
    البته برای پیشرفت یک نسخه از اندروید یک سال زمان لازمه
    فعلا که 0.7 درصد هم خودش نسبت به لالیپاپ در سال گذشته بهتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH