سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه‌ چهارم سال 2015: 5.1 میلیارد دلار

سال 2015 میلادی نیز به هر شکل که بود به پایان رسید و اکنون، شاهد گزارش مالی سه ماهه‌ چهارم 2015 شرکت‌های بزرگ تکنولوژی هستیم. یکی از این شرکت‌ها سامسونگ است که توانسته از فروش 45 میلیارد دلاری‌اش، سود 5.1 میلیارد دلاری را نصیب شود. در ادامه با آی‌تی‌رسانو جزئیات بیشتر این خبر همراه باشید.samsungطبق گزارش مالی سامسونگ، این شرکت در سه ماه آخر 2015 توانسته پیشرفت اندکی را نسبت به همین بازه زمانی در 2014 داشته باشد. با این‌که این شرکت توانسته سود بیشتری را نسبت به اغلب شرکت‌ها به‌دست بیاورد اما تحلیلگران انتظار داشتند سامسونگ سود بیشتری گزارش دهد؛ چرا که در سه ماه سوم همین سال، شاهد سود عملیاتی 6.14 میلیارد دلاری بودیم. همچنین اگر این سود را با سال 2013 میلادی مورد مقایسه قرار دهیم، می‌بینم که در سه ماه آخر این سال نیز سود 8.3 میلیارد دلاری نصیب سامسونگ شده بود.

این میزان سود، با رقمی که سامسونگ پیش‌بینی کرده بود هم‌خوانی دارد. در این امر نیز گلکسی نوت 5 و گلکسی S6 اج پلاس نقش زیادی داشته‌اند. همچنین، افزایش فروش تراشه‌ها، پنل‌های نمایشی و صدها گجت دیگر نیز به این درآمد کمک کرده‌اند. با این حال، براساس گزارش وال استریت ژورنال، متخصصان سامسونگ در مورد ادامه روند صعودی این شرکت دچار تردید هستند.

شاید اشباع شدن بازار در بخش موبایل و ظهور برندهایی مانند شیائومی، اوپو و Meizu کار را برای سامسونگ سخت کرده باشد اما این شرکت هنوز پرسود‌ترین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید است.

1 در مورد “سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه‌ چهارم سال 2015: 5.1 میلیارد دلار”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH