خداحافظ موتورولا؛ لنوو نام این برند را کنار خواهد گذاشت!

موتورولا، شرکتی پر سابقه است که در دوران جنگ جهانی دوم مشغول ساخت سلاح برای نیروهای متحدین بود و سال‌ها بعد با تولید Motorola DROID به دنیای اندروید ورود کرد. سال گذشته بود که کمپانی چینی لنوو، موتورولا را از گوگل خرید و آن را تحت مدیریت خود در آورد. با این حال، تولیدات موبایل این دو کمپانی به هم مرتبط نبودند و هر شرکت، به ساخت گوشی‌های خود پرداخت. مثلا لنوو با سری Vibe سعی کرد راهی به بازارهای جهانی بیابد و موتورولا نیز از سری موتو X رونمایی کرد. حال، لنوو تصمیم گرفته است بخش موبایل خود و موتورولا را با هم ادغام کرده و آن‌ها را یکی کند.Lenovo-Buys-Motorola-003لنوو متوجه شده است که داشتن دو برند تحت یک مدیریت اصلا کار جالب و عاقلانه‌ای نیست و بهتر است هرچه سریع‌تر بخش موبایل خود و موتورولا را با هم ادغام کند. این شرکت قصد دارد نام موتورولا را همچنان به عنوان یک بخش تجاری حفظ کند و موتورولا به عنوان واحدی زیر نظر لنوو به حیات‌ ادامه خواهد داد. قرار است نام Moto از این پس فقط برای نام‌گذاری گوشی‌های بالا رده استفاده شود و برند آن‌ها نیز، Moto by Lenovo خواهد بود. گوشی‌های هوشمند Vibe نیز به عنوان محصولاتی رده پایین روانه‌ بازار خواهند شد. لنوو قصد دارد از سال بعد، محصولاتش را روانه بازار ایالات متحده نیز کند.

شاید موتورولا هیچ‌وقت نتوانست برترین کمپانی در این حوزه باشد اما فراموش نکنیم که این شرکت از نظر نوآوری بسیار خوب بوده است؛ جایی که اولین تلفن همراه مجهز به سنسور اثر انگشت با نام Motorola ATRIX 4G و چندین مورد ریز و درشت دیگر را می‌توان مشاهده کرد.

لنوو، موتورولا را در سال 2014 و به قیمت 2.91 میلیارد دلار از کمپانی گوگل خرید تا نشان دهد که به دنبال موفقیت در بازار اسمارتفون‌هاست و برای این کار حاضر است هر کار کند! قبل از آن نیز، گوگل کمپانی مذکور را با قیمت 12.5 میلیارد خریده بود اما در حین فروشش، پتنت‌ها و پروژه‌های موتورولا را نفروخت.

3 در مورد “خداحافظ موتورولا؛ لنوو نام این برند را کنار خواهد گذاشت!”

  1. سر برند محبوب ما چه بلایی آوردن :((
    خدا ازشون نگذره….حیف موتو با اون کیفیت عالی که حالا این برند چینی بخواد اسمشو لکه دار کنه…..ما که از لپهاپش فقط مشکل دیدیم….امیدوارم تلفناش کیفیت سابق موتو رو داشته باشه….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH