هدست واقعیت مجازی گوگل جان یک نوزاد رو به مرگ را نجات داد

landscape-1452283637-google-cardboard

تعدادی از پزشکان در فلوریدا از هدست Google Cardboard بهره بردند تا زندگی یک دختر بچه کوچک را نجات دهند.

Google Cardboard یک هدست واقعیت مجازی است که در قسمت صفحه نمایش از اسمارت‌فون استفاده می‌کند. به این صورت که باید اسمارتفون را در فاصله مشخصی از لنزهای سه‌بعدی هدست قرار داد و محتوای مربوطه را به صورت واقعیت مجازی مشاهده نمود.

تیگن لکسین با یک نقص منحصر به فرد که تا به‌حال در هیچ نوزادی مشاهده نشده، متولد شده است.

یعنی اینکه قلب او در سمت چپ بافت لازم را نداشته و او تنها یک شش دارد. اما پزشکان توانستند با کمک این هدست جراحی لازم را انجام داده و جان تیگن را نجات دهند.

پیش از این عمل به پدر و مادر این نوزاد گفته شده بود که هیچ امیدی وجود ندارد و تنها به همراه آن‌ها یک پرستار برای کمک به بهتر سپری کردن آخرین لحظات عمرش فرستاده شده بود. ولی دو ماه گذشت و تیگن هنوز زنده بود. پس والدین او دریافتند که باید حتما راهی برای کمک به ادامه حیات او باشد. آن‌ها پس از جستجو، ردماند برک که یکی از خلاق‌ترین 20 جراح اطفال زنده دنیاست، یافتند.

این پزشک در ابتدا می‌خواست که یک مدل سه بعدی از قلب تیگن را پرینت کند، اما متوجه شد که پرینتر سه‌بعدی آنها دچار مشکل شده و کار نمی‌کند، پس از یک هدست واقعیت مجازی کمک گرفت و تصاویر مجازی سه‌بعدی از قلب را با کمک اپلیکیشن Sketchfab به آی‌فون منتقل کرد. این مدل‌های سه‌بعدی شبیه به مدل‌های موجود در کامپیوتر پزشکان بود، اما به لطف هدست واقعیت مجازی دید بهتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌داد.

در جراحی تیگن دو مشکل بزرگ وجود داشت. یکی اینکه قلبش بیش از حد معمول به سمت چپ سینه‌اش منحرف بود و دیگری اینکه قلب او تنها یک بطن داشت. معمولا بطن راست مسئولیت رساندن خون به شش‌ها را برعهده دارد و بطن چپ خون را به دیگر نقاط بدن می‌برد. در قلب تیگن این بطن راست بود که کار هر دو بطن را انجام می‌داد. بطنی که به طور طبیعی ضعیف‌تر و کوچکتر هم است.

اما با تمام مشکلات Google Cardboard به برک کمک کرد که راه حلی بی‌اندیشد. به این ترتیب که دکتر برک در جراحی، بطن راست را تقویت کرد تا به کارش در رابطه به رساندن خون به باقی بدن بهتر ادامه دهد.

1 در مورد “هدست واقعیت مجازی گوگل جان یک نوزاد رو به مرگ را نجات داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH