کمپانی فورد در حال آزمایش خودروهای بدون راننده خود در آب‌ و هوای برفی است

کمپانی فورد در حال آزمایش خودروهای بدون راننده خود در آب‌وهوای برفی است

کمپانی فورد هفته جاری در نمایشگاه اتومبیل دیترویت اعلام کرد که در حال آزمایش خودروهای تحقیقاتی بدون راننده خود در شرایط آب‌ و هوای برفی است. شرایط نامساعد جوی (مانند بارش سنگین باران، ریزش برف و تگرگ و یا چیزهایی مشابه این‌ها) به مدتی طولانی به عنوان یکی از چالش‌های فنی حل نشده نهایی برای عرضه خودروهای بدون راننده به بازار مصرف، در نظر گرفته می‌شدند.

آزمایش در شرایط برفی، تا حدودی به شرایط آب‌ و هوایی حاکم بر میشیگان یعنی مقر اصلی کمپانی فورد ارتباط دارد؛ جایی که در چندین ماه از سال، دارای آب‌ و هوای زمستانی است. این کمپانی اعلام کرده که سنسورهای سنتی رانندگی خودکار مانند لیدار (LiDAR) که در واقع همان شی چرخان بالای بسیاری از خودروهای تحقیقاتی است، در شرایط برفی عمل نمی‌کنند، در نتیجه تهیه نقشه‌هایی با وضوح بالا از محیط پیرامون خودرو که برای رانندگی ایمن بسیار حیاتی هستند، با اخلال مواجه می‌شود. در عوض کمپانی فورد به دنبال استفاده از لیدار برای تشخیص علائم ترافیکی بالای جاده‌هاست تا در کنار نقشه‌های دارای وضوح بالای ذخیره شده در سیستم کامپیوتری خودرو، رانندگی عملی را امکان پذیر کند.

البته نقشه‌های دارای وضوح بالای یاد شده همیشه در دسترس نیستند. کمپانی‌های فولکس واگن و جنرال موتورز هفته جاری اعلام کردند که با کمپانی سازنده سنسورهای خودروهای بدون راننده یعنی Mobileye همکاری خواهند کرد تا با استفاده از داده‌های شبکه تلفن همراه و سایر سنسورهای نصب شده بر روی بسیاری از خودروهای موجود، نقشه‌های بهتری را تهیه کنند. کمپانی تسلا که در حال حاضر از سیستم اتو پایلوت منحصربه‌فرد خود برخوردار است، چیزی مشابه همین کار را انجام می‌دهد.

گوگل در اکثر گزارش‌های خود از خودروی بدون راننده‌اش در ماه دسامبر، اشاره کرده که از شرایط آب‌ و هوایی بارانی کالیفرنیا برای آزمایش خودروهای بدون راننده خود در شرایط جوی نامساعد استفاده کرده است، اما دو محل آزمایش کنونی این کمپانی (یعنی سیلیکون ولی و آستین تگزاس) مکان‌های خوبی برای آزمایش شرایط برفی نیستند. شاید شایعه همکاری بین گوگل و فورد (که انتظار می‌رفت در نمایشگاه CES اعلام شود اما چنین نشد) می‌توانست باعث جلب توجه دیگران شود. برای مشاهده ویدئو مربوطه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH