۱۵ ابزار رایگان فوق العاده‌ای که کامپیوتر جدید شما به آن نیاز دارد (قسمت اول)

click

سخت افزار جدید، نرم افزار جدید هم می‌خواهد. همانند یک تخته سفید، یک کامپیوتر جدید به اجزای تازه‌ای نیاز دارد و نصب نرم افزارهای مناسب برای آن همانند نجات یک نفر از یک بیماری سخت است.
مدیریت و نظم دادن به رایانه شخصی، یک امر خصوصی است اما هنوز هم نرم افزارهای مفیدی وجود دارند که ما به همه افراد، نصب آن‌ها را توصیه می‌کنیم.۲

۱. ویندوز ۱۰

درحالی اکثر قریب به اتفاق رایانه‌های شخصی جدید به فروش‌رفته این روزها با ویندوز 10 از پیش‌نصب شده همراه هستند اما هنوز هم سیستم‌هایی هستند که با ویندوز 8.1 به فروش می‌رسند. بنابراین می‌توانید با قرار دادن ابزار جایگزینی منوی استارت و دستکاری کاشی‌های زنده سیستم‌عامل، تجربه تقریبا بهینه‌ای را از دسکتاپ داشته‌ باشید. با همه این‌ها اگر سیستم سفارش‌ داده‌ شده خود را هنوز راه‌اندازی نکرده‌اید، هیچ دلیلی برای ارتقا ندادن آن به ویندوز 10 ندارید، درحالی که حالا این نسخه به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار گرفته‌ است. این سیستم‌عامل ترکیبی از بهترین‌های ویندوز 7 و 8 را در خود گنجانده است.
زمانی که کامپیوتر بوت می‌شود، با پنجره‌ای مواجه می‌شوید که پیشنهاد ارتقا به ویندوز 10 را نمایش می‌دهد. بنابراین پس از اینکه مطمئن شدید از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید گزینه Upgrade Now to start installing windows 10 را بزنید. اگر پس از نصب این ویندوز از آن راضی نبودید، تنها 30 روز فرصت دارید تا به ویندوز 8.1 برگردید.

۳

۲. گرمابخش رایانه: یک مرورگر

پیش از اینکه آستین خود را برای نصب نرم‌افزار دیگری بالا بزنید، مطمئن شوید که مرورگر خود را انتخاب کرده‌اید. استفاده از مرورگر پیش‌فرض ویندوز یعنی Internet Explorer یا Edge، زمانی که شما به مرورگر دیگری عادت کرده‌اید کار جالبی به نظر نمی‌رسد.
FireFox و IE 11 هردو گزینه‌های فوق‌العاده‌ای به نوبه خود هستند، اما گزینه بهینه‌تر «Chrome» است که در انجمن برترین مرورگر‌ها رتبه اول را از آن خود کرده است. اما انتخاب با شماست تا یکی از این مرورگرهای رایگان را نسبت به سلیقه خود انتخاب کنید.

4

۳. Ninite

Ninite باعث می‌شود تا کامپیوتر جدیدتان نفس تازه‌ای بگیرد. به‌راحتی وارد سایت Ninite شوید و نرم‌افزاری که مایل به نصب آن هستید را انتخاب کنید و Get Installer را بزنید تا اینکه، یک فایل اجرایی (با پسوند .exe) حاوی فایل نصب همه برنامه‌های انتخاب‌ شده را دریافت کنید. پس از اجرای فایل، Ninite به طور خودکار همه آنها را نصب می‌کند و برای حذف برنامه‌های غیرضروری به ‌همراه نصب بسیاری از برنامه‌های رایگان، پیشنهاداتی را به شما می‌دهد. استفاده از این سایت، بیدردسر بوده و زحمتی ندارد.

5

۴. آنتی‌ویروس رایگان

فرض کنید که شما تصمیم گرفته‌اید که به اینترنت متصل شوید و یا حافظه فلش ناشناخته‌ای را به پورت USB وصل کنید، برای این کار شما به یک ضد بدافزار (Anti Male Ware) نیاز خواهید داشت. ویندوز 8 به طور پیش‌فرض (درصورتی که سازنده دستگاه شما آنتی‌ویروسی را از قبل نصب نکرده‌ باشد) ابزار Windows Defender را فعال کرده‌ است که از هیچ بهتر است، اما این ابزار همانند گزینه‌های دیگر شرکت‌ها قدرتمند نیست!
آنتی‌ویروس رایگان AVG به‌خوبی می‌تواند ابزارهای مخرب را از بین برده و مسدود کند، همچنین این برنامه شامل، خردکننده اطلاعات، ردیابی نشدن از طریق مرورگر و قابلیت اسکن زمانبندی شده نیز  هست. آنتی‌ویروس‌های رایگان Avast و Panda گزینه‌های پرطرفدار دیگری هستند که استفاده از آن‌ها هیچ هزینه‌ای ندارد.

منتظر قسمت دوم این مقاله نیز باشید.

8 در مورد “۱۵ ابزار رایگان فوق العاده‌ای که کامپیوتر جدید شما به آن نیاز دارد (قسمت اول)”

  1. محمود گودرزی
    بهترین انتی ویروس اندورید ۳۶۰هستش همینطور نسخه رایگان که تو سایت ماکروسافت هستش پیشنهاد شده برای ویندوز خاصیتش اینه که دو تا موتور جستجوگر داره که بیتی فندر قوی ترین و بهترین انتی ویروس دنیا طبق آمارهای هر سال بهترینها یکی از موتورهای جستجوگرش هست و اویرا یکی دیگه و یه خاصیت دیگه اش نسبت به همه انتی ویروس های دیگه ویندوز خیلی سبک هستش و در کل فوق العاده هستش امتحانش ضرر نداره و رایگان هم هست پس استفاده کنید و لذت ببرید

  2. سلام دوست عزیز
    اگر سازگاری با وین 10 مدنظرتون هست پیشنهاد میکنم
    total security 360 رو ک برنامه یونیورسالش هم در استور وین 10 موجود هست دان کنید، مطمئنا پشیمان نخواهید شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH