آیا بدن انسان از باکتری تشکیل شده است؟!

2815842_fc6fc9e2از گذشته یاد گرفته‌ایم که بدن ما از تعداد عظیمی موجودات میکروسکوپی به نام سلول تشکیل شده و همچنین نسبت آ‌ن‌ها ۱۰:۱ است. این عدد اولین بار در سال ۱۹۷۲ و بیشتر به عنوان یک میزان تقریبی و بدون شواهد واقعی معرفی شد و تا امروز به عنوان یک معیار دائمی شناخته می‌شود یا شاید بهتر باشد که بگوییم شناخته می‌شد!

در سال ۲۰۱۴ موسسات تحقیقات پزشکی و سلامت بر درستی این آمار شک کرده و حال محققانی از اسرائیل و کانادا آمار جدیدی ارایه کرده‌اند.

برای ارزیابی این مولفه، محققان به بررسی شواهدی درباره تعداد میکرو‌ب‌های موجود در بدن انسان پرداختند. فردی که در این تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفت، بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن، ۷۰ کیلوگرم وزن و ۱۷۰ سانتی‌متر قد داشت. محققان با جستجو و محاسبه باکتری‌های اولیه بدن، دریافتند که بیشترین میزان موجودات در روده بزرگ را میکروب‌ها تشکیل می‌دهند. با شناخته شدن خانه اصلی باکتری‌ها، در واقع دریافتیم که روده پر از میکروب است. اما آن‌ها با توجه به نتایج تحقیقات قبلی، تراکم باکتری‌ها در هر گرم را در روده بزرگ و مجرای ورودی غذا نیز اندازه گرفتند. این نتایج نشان داد میزان باکتری موجود در روده بزرگ بسیار بیشتر از مجرای ورودی غذاست.

بر اساس محاسبات جدید، در بدن ما حدود ۳۹ تریلیون باکتری وجود دارد، در حالی که تعداد سلول‌ها در بدن ما حدود ۳۰ تریلیون است. پس میزان ۱۰:۱ به ‍۱:۱.۳ تغییر می‌کند. باید به این نکته هم توجه کرد که این میزان هنوز یک ارزیابی است، نه یک اصل علمی! یکی از این محققین به نام Ed Yong در نشریه آتلانتیک عنوان کرد:

من ترجیح می‌دهم از اشاره کردن به میزان و اعداد و ارقام دوری کنم، شما نیاز به دانستن این میزان ندارید. در واقع پرداختن به این موضوع اصلا جذاب نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH