امکانات مفید دنیای امروز که زندگی را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند

امکانات مفید دنیای امروز که زندگی را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند

امکانات مفید دنیای امروز که زندگی را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند

زندگی در عصر حاضر، زندگی سریع و بدون توقفی شده است. کارها باسرعت بیشتری انجام می‌شوند و افراد از ما انتظار دارند سریع‌تر باشیم. اما چه امکانات و تجهیزاتی زندگی را به شکل امروزی درآورده‌اند و کدام‌یک از این امکانات مفید زندگی ما را راحت‌تر کرده‌اند؟ در ادامه این مطلب از وبسایت آی‌تی‌رسان با تعدادی از این امکانات جالب و مفید آشنا می‌شویم.

1- دیگر در ترافیک منتظر نمی‌مانیم

تقریبا همه موبایل‌ها و خودروهای امروزی به سیستم موقعبت‌یاب یا GPS متصل هستند. می‌توانید قبل از هر سفر از وضعیت ترافیک جاده مطلع شوید و نیز کوتاه‌ترین مسیر را برای حرکت انتخاب کنید. به تازگی نیز سرویسی تحت عنوان Waze معرفی شده است که در آن رانندگان به صورت زنده وقایع جاده‌ها و مسیرها را با هم به اشتراک می‌گذارند و یکدیگر را از اتفاقات غیر مترقبه و ترافیک راه‌ها مطلع می‌کنند.

2- نیاز نیست که ساعت‌ها منتظر تاکسی بمانید

به لطف وجود سرویس‌هایی مانند Uber، دیگر نیاز نیست زمان زیادی منتظر تاکسی بمانیم. ترکیبی از تکنولوژی موقعیت‌یاب و وپرداخت آنلاین، به ما کمک می‌کند که نزدیک‌ترین تاکسی را پیدا و از آن برای رسیدن به مقصد استفاده کنیم. در ضمن پرداخت کرایه این تاکسی‌ها نیز بسیار دقیق و به‌وسیله سرویس موقعیت‌یاب محاسبه می‌شود.

3- به راحتی محاسبه و پرداخت بیمه خود را انجام دهید

سرویس Quick Quote، عملیات سفارش و محاسبه پرداخت بیمه را در کمترین زمان و با کمترین کاغذبازی ممکن می‌کند. البته مشابه این سرویس‌ها هنوز در کشور ما راه‌اندازی نشده‌اند و می‌توانند ایده مناسبی برای شرکت‌های نوپا باشند.

4- امضاهای کاغذی رو به فراموشی هستند

دیگر نیاز به امضاهای کاغذی و کاغذبازی‌های روزمره در سازمان‌ها رو به زوال هستند و امضای دیجیتال و تشخیص هویت امن آن، ساختار امضا و تایید مدارک را تغییر داده‌اند. در این رابطه وب‌سایت DocuSign امکانات مفیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

5- خرید آنلاین، صرفه‌جویی حداکثری در زمان را ممکن کرده است

خرید آنلاین چند سالی است که جای خود را در تجارت الکترونیک باز کرده و تعداد فروشگا‌ه‌های آنلاین روز به روز در حال افزایش است. نه تنها وسایل دیجیتال، بلکه پوشاک و حتی خریدهای روزمره مانند خوراکی نیز با فروشگاه‌های آنلاین ممکن شده است. به طور مثال شما می‌توانید سفارش خود را در روز تعطیل انجام دهید و زمان تحویل سفارش را در طول هفته مشخص کنید. نمونه‌ای خارجی از این سرویس، وب‌سایت FreshDirect است.

6- قبل از رنگ‌آمیزی، نمای خانه را به صورت مجازی بررسی کنید

تصور کنید می‌خواهید رنگ خانه یا اتاقتان را عوض کنید و مطمئن نیستید چه رنگی برای این منظور مناسب‌تر است. با استفاده از اپلیکیشن Paintzen و مشاوره کارشناسان این وب‌سایت، می‌توانید بهترین رنگ را انتخاب کنید و حتی قبل از رنگ‌آمیزی، آن را به صورت مجازی امتحان نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH