موشک میلیارد دلاری ناسا جایی برای رفتن ندارد!

بر اساس تمام اطلاعیه‌های پیشین، سیستم ارسال فضایی یا همان Space Lunch System که به‌طور خلاصه SLS نامیده می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین راکت‌های موجود است. این راکت مراحل نهایی خود را برای ارسال فضانوردان به عمیق‌ترین نقاط فضا سپری می‌کند و از Complex 39B در مرکز فضایی کَنِدی (Kannedy) ارسال خواهد شد.

landscape-1452705188-sls-wireframe-1-dac3

راکت مذکور یکی از بزرگترین و البته سنگین‌ترین‌هاست که در برنامه آپولو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما موضوع جالب اینجاست که فعلا هدف از این راکت معلوم نیست و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ناسا، راکت مذکور جایی ندارد که برود!

این موضوع به Chris Bergen در مرکز فضایی کندی توسط ناسا اعلام شده است. این در حالیست که سالانه بیش از یک میلیارد دلار پول به این پروژه تزریق شده است اما در مقابل فعلا ماموریت مشخصی ندارد. وب‌سایت The Verge اعلام کرده که هزینه SLS برای ارسال در سال ۲۰۱۷ در مجموع حدود ۱۸ میلیارد دلار خواهد بود. در زمان شروع پروژه پیش‌بینی می‌شد که ارسال راکت ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد اما برآورد‌های فعلی هزینه بسیار بالاتری را نشان می‌دهند. البته اگر از این پروژه حمایت مالی نشود توسعه آن و ربات‌های مختلفش ادامه نخواهد یافت و فرآیند ارسال طولانی‌تر می‌شود.

تنها آزمایش معلوم شده برای این موشک در حال حاضر مربوط به‌سال ۲۰۱۸ و تست ارسال آن می‌شود و بدون در نظر گرفتن این تست، موشک مذکور هیچ برنامه تحقیقاتی را در مسیر خود ندارد. البته احتمال این نیز وجود دارد که این موشک برای ماموریت اروپایی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. در این ماموریت موشک، فضانوردان را در سال ۲۰۲۰ به‌مدار ماه خواهد برد. اما دستیابی به این اهداف همگی نیازمند آزمایش، توسعه و البته تزریق پول هستند.

باید توجه داشت که عدم ارسال این موشک موضوعی کاملا منتفی است و با وجود تمام هزینه‌ای که تاکنون برای آن شده، باید به بهره‌برداری برسد. اما گویا فعلا ناسا نیز هیچ برنامه تحقیقاتی برای آن در نظر ندارد.

منبع: popularmechanics

1 در مورد “موشک میلیارد دلاری ناسا جایی برای رفتن ندارد!”

  1. تمام کشورهای دنیا تحت استعمار انگلیس است انگلیس برای اینکه مردم دنیا دست به شورش نزنند وانگلیس را با همکاری یکدیگر نابود نکنند در اطراف زمین در فضا ایستگاهایی رو ساخته اند که این ایستگاه ها دارای بمب های اتمی وبمب هایی قوی تر از بمب اتم هستند که می توانند دنیا را در عرض چند دقیقه نابود سازند وبادقتی بالا حتی میتوانند نقطه ای کوچک را بر روی زمین از فضا مورد هدف قرار دهند وهمینطور موشک هایی که در تسلیحات هر کشوری هر روز ساخته می شوند هم برای این است که بتوانند زمین به زمین هر جایی رو که مردمانش بر علیه انگلیس دست به شورش زدند آن مکانها رو با موشک نابود سازند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH