چگونه محتوای سایت‌ها را به‌صورت PDF برای مطالعه آفلاین ذخیره کنیم؟ (اندروید و iOS)

حتما برای شما نیز پیش آمده که مقاله‌ای را نظیر مقالات تخصصی آی‌تی‌رسان مشاهده کنید و بخواهید آن را در زمانی دیگر مطالعه نمایید. اما برای انجام این کار بوک‌مارک کردن (علامت‌زدن) آن صفحه کار چندان مناسبی نیست. زیرا تنها زمانی قادر خواهید بود که آن را دوباره مطالعه کنید که به‌شبکه اینترنت متصل باشید. پس باید راهکار دیگری را انتخاب کرد که بتوان از طریق آن مقالات را در زمان‌های بدون دسترسی به‌اینترنت نیز مطالعه کرد.

save-as-pdf-android-chrome

اپلیکیشن‌های مختلفی برای تبدیل محتوای وب‌سایت به فایل PDF وجود دارند اما یکی از ساده‌ترین راه‌کار‌ها این است که از طریق خود گوشی وارد عمل شوید. کاربران اندروید باید صفحه مورد نظر خود را در مرورگر کروم باز کنند و سپس از طریق منو به‌اشتراک گذاری (Share) گزینه Convert to PDF را انتخاب نمایند. البته انجام این کار با باز کردن منو و انتخاب گزینه پرینت (Print) نیز امکان‌پذیر است. بعد از ورود به بخش پرینت، گزینه Save as PDF را انتخاب نمایید.

add-to-reading-list

کاربران iOS باید از طریق قابلیت Apple Reader در مرورگر سافاری وارد عمل شوند. برای این کار صفحه مقاله مورد نظر را در سایت باز کنید و سپس در بخش به‌اشتراک گذاری (Share) آیکون عینک را انتخاب نمایید. با انجام این کار مقاله به لیست مطالعه افزوده خواهد شد و می‌توان آن را به‌صورت آفلاین مطالعه کرد.

save-as-pdf-ios

کاربران iOS 9 و بالاتر نیز بعد از باز کردن مقاله باید دکمه Share را در مرورگر سافاری لمس کنند و سپس گزینه Save PDF to iBook را انتخاب نمایند. برای مطالعه آن نیز باید به iBook بروند و از بخش PDF مقاله مورد نظر را بیابند.

2 در مورد “چگونه محتوای سایت‌ها را به‌صورت PDF برای مطالعه آفلاین ذخیره کنیم؟ (اندروید و iOS)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH