سامسونگ و ساخت کارت‌های گرافیکی نسل آینده

itresan-10 (11)شرکت سامسونگ به‌تازگی وارد بازی جدیدی شده است و قصد دارد تا در بازار گرافیک نیز برای خود نامی دست‌وپا کند. این شرکت به‌تازگی نوع جدیدی از DRAMها را طراحی کرده است که می‌توانند نسلی جدید از کارت‌های گرافیکی را به وجود بیاورند.

این نوع از DRAM که با نام HBM2 خوانده می‌شود، می‌تواند داده‌ها را با نرخ نجومی 256 گیگابایت بر ثانیه جابجا کند که این امر موجب می‌شود که این سیستم حافظه با سرعتی به میزان 5 برابر بالاتر از تمامی حافظه‌های GDDR5 امروزی موجود در بازار کار کند.

سامسونگ اعلام کرده است که این چیپ 20 نانومتری بیشتر برای تولیدکنندگان سرور که علاقه‌مند به کار کردن بر روی اسباب‌بازی‌های مدرن هستند، تولید شده است. البته این امر به‌صورت بدیهی به سود شرکت‌هایی مانند انویدیا و AMD تمام شود زیرا این دو شرکت می‌توانند از این معماری برای بهبود عملکرد کارت‌های گرافیکی خود و درعین‌حال نیز کاهش دادن میزان انرژی مورد نیاز توسط این کارت‌ها استفاده کنند.

سامسونگ در حال ساخت ماژول‌های 4 گیگابایتی است که از 4 لایه هسته 8 گیگابیتی تشکیل شده است. البته این شرکت در برنامه‌های خود قصد دارد تا محصولی 8 گیگابایتی با 8 لایه را نیز معرفی کند که البته این امر در انتهای سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

سامسونگ درباره این اختراع جدید می‌گوید که سازندگان کارت‌های گرافیکی می‌توانند با استفاده از این فناوری، بیش از 95 درصد صرفه‌جویی در فضا را نسبت به DRAM‌های GDDR5 تجربه کنند. این امر به این معنا است که روند رشد ابعادی کارت‌های گرافیکی، با توقف روبرو خواهد شد و این معماری می‌تواند این مشکل بزرگ را حل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH