آغاز همکاری ZTE با شرکت یاس در ایران به همراه معرفی یک مدل تازه

ZTE Seminar 1

صبح امروز و در سمینار خبری که در هتل اسپیناس تهران و با حضور خبرنگاران، مدیران شرکت ZTE و یاس برگزار شد، محصول جدید V6 برای عرضه در ایران معرفی شد. همچنین شرکت یاس به عنوان شریک تجاری جدید این شرکت در ایران انتخاب شد.

در ابتدای این مراسم، شاهین محمدی، مدیر ارشد فروش ZTE‌ در ایران گفت: شرکت ZTE در سال ۱۹۸۵ توسط وزارت هوا فضای کشور چین تاسیس شد و در سال ۲۰۱۴، ۲۰ میلیارد دلار در دنیا فروش داشت. این فروش شامل ۳ دسته محصولات می‌شود که ۵۴ درصد مربوط به تجهیزات شبکه، ۲۹ درصد ترمینال‌ها و ۱۷ درصد هم مخابرات و موبایل است.

ZTE Seminar 3

شرکت ZTE حدود ۷۰ هزار نفر پرسنل دارد که ۲۰ هزار نفر آن در چین هستند. در سال ۲۰۰۹ از لحاظ تجهیزات پایه‌ای مخابرات، ZTE جزء سه برند نخست بوده که چیزی در حدود ۲۰ درصد تجهیزات مخابراتی را تولید کرده است و در حال حاضر در بخش موبایل، جزء ۵ برند مطرح چینی و ۱۰ برند مطرح جهان است.

شرکت ZTE در سال ۱۹۸۵ توسط وزارت هوا فضای کشور چین تاسیس شد و در سال ۲۰۱۴، ۲۰ میلیارد دلار در دنیا فروش داشت

این کمپانی در سال ۲۰۰۹ سعی کرد تا در خاورمیانه و ایران از طریق شرکت پارس کامتل یک حضور گذرا داشته باشد. سپس پس از آنکه چند برند چینی موفقیت خوبی در ایران داشتند، شرکت ZTE با سامتل همکاری کرد و حالا با شرکت یاس این همکاری را جهت ادامه حضور در بازار شروع کرده است. همکاری ما با یاس به‌خاطر یک سری سیاست‌های جدیدی بود که قصد داشتیم در کشور پایه‌گذاری کنیم. اکثر مدیران شرکت قصدشان بر این است که حضور گسترده‌ای در ایران داشته باشند. آقای تیان (مدیر عامل خاورمیانه و آفریقا) ایران را یکی از ۳ بازار پرفروش منطقه ایران و خاورمیانه در نظر گرفتند که به طور حتم در آینده بیشتر از این برند خواهیم شنید.

پس از محمدی، ژولیانگ، مدیر کشور ZTE گفت: خوشحالم از اینکه می‌بینم با دوستان زیادی در اینجا جمع شدیم. در سال ۲۰۱۶ محصول کلیدی ما می‌تواند گوشی V6 باشد که ضخامتی تنها ۶.۸ میلی‌متری دارد و سعی می‌کنیم با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی جلو، آن را به فروش زیادی در ایران برسانیم. طراحی این محصول در آمریکا و در طی حدود ۶ ماه انجام شده و در آن کشور فروش بسیار خوبی داشته است.

ZTE Seminar 4

برای اینکه به تمام هدف‌های فروش خودمان برسیم، تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که نهایت بهره‌وری را داشته و فعالیت‌های روابط عمومی را بسیار افزایش دهیم. همچنین خیلی خوشحالم از اینکه شریک تجاری جدیدمان، شرکت یاس را به شما معرفی کنم. امیدوارم با زحمات آقای سفار و شرکت یاس که دارای سابقه بسیار خوبی است، به اهداف خودمان دست پیدا کنیم. پیش بینی ما این است که بازار ایران، به‌خصوص پس از رفع تحریم‌ها، می‌تواند ارتقای بسیار خوبی داشته باشد. همان طور که می‌دانید رییس جمهور چین ۳ روز پیش بازدیدی از ایران داشت و این نشان از اهمیت بازار ایران برای ما دارد. با توجه به شرایطی که به‌وجود آمده است، تصور ما بر این است که شرایط خوبی در بازار ایران داشته باشیم و مارکت اینجا همچنان رو به رشد باشد. در آخر باید بگویم که آرزوی من این است که موبایل ZTE را در تمام ایران ببینم و این کمپانی بتواند اکثر محصولات با کیفیت و بهینه شده خودش را به بازار ایران عرضه کند.

رییس جمهور چین ۳ روز پیش بازدیدی از ایران داشت و این نشان از اهمیت بازار ایران برای ما دارد

پس از وی نوبت به محمد ریش‌پور، مدیر فروش و قائم مقام شرکت یاس رسید تا درباره همکاری‌شان با ZTE سخنانی را بیان کند، وی با اشاره به سابقه شرکت متبوعش گفت: یاس در ۱۲ سالی که در بازار ایران در زمینه واردات موبایل و ارایه خدمات پس از فروش فعال بوده است، همواره رضایت مشتری را سرلوحه کار خودش قرار داده است. یاس همواره پس از انعقاد قرارداد با شرکت‌ها، تمرکزش بر ورود کالا به صورت قانونی و خدمات پاسخگو بوده است. ادعا می‌کنم در ۱۲ سال گذشته، معدود شرکت‌هایی بوده‌اند که خدمات شایسته را عرضه کردند و خوشحالم که همیشه حقوق مصرف کننده ایرانی را رعایت کردیم و در این زمینه خدمات خوبی را انجام دادیم. به عنوان نمونه شرکت گواهینامه‌های ایزو ۹۰۰۱ و ۹۰۰۲ را جهت رضایتمندی مشتری دریافت کرده است.

ZTE Seminar 6

در خصوص محصولات ZTE، در حدود ۳ سال پیش درخواستی از این شرکت مطرح شد و ما در حدود ۱۵۰ ساعت با آن‌ها جلسه داشتیم و متوجه شدیم این شرکت ظرفیت خوبی برای موفقیت دارد و زمینه کار به نظرمان مساعد و مثبت آمد. رفتار مدیران ZTE درباره بازار ایران معقول بود و برایشان بسیار اهمیت داشت که با رعایت حقوق مصرف کننده، این برند در بازار جا باز کند. خوشبختانه مذاکرات به نتیجه رسید و از بین سبد گسترده‌ای که این کمپانی داشت، ما محصولاتی را انتخاب کردیم که جای فعالیت خوبی در بازار ایران داشتند و امیدواریم که فروش خوبی را با این برند در کشورمان تجربه کنیم.

پس از صحبت‌های ریش‌پور، نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید تا مدیران دو شرکت یاس و ZTE به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند که گزیده‌ای از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید.

رفتار مدیران ZTE درباره بازار ایران معقول بود و برایشان بسیار اهمیت داشت که با رعایت حقوق مصرف کننده، این برند در بازار جا باز کند

تمرکز زد‌تی‌ای در حال حاضر بر روی مدل‌های میدرنج خواهد بود و پس از بازتر شدن فضا با گرفتن سهم مارکت بیشتر، فعالیت در سایر زمینه‌ها نیز فراهم شده و ادامه‌اش خواهیم داد.

با توجه به رفع تحریم‌ها تصور ما این است که قدرت خرید مردم نیز بالاتر خواهد رفت و ما توقع داریم که میزان فروش ما هم بالاتر برود. از طرف مدیران ارشد زدتی‌ای باید بگوییم که ایران را به عنوان بزرگ‌ترین بازار خاورمیانه در نظر گرفته‌ایم و به همراه شریک تجاری خودمان شرکت یاس قصد داریم تا فعالیت‌های اجتماعی را گسترش دهیم.

ZTE Seminar 5

تصمیم ما بر این است که با کل رقبا رقابت داشته و اینکه برندهای چینی در بازار ایران حضور دارند، نشان می‌دهد پتانسیل خوبی در این بخش وجود دارد و هنوز فکر می‌کنیم که کاربران محصولات چینی کم کم به آن‌ها عادت می‌کنند، به شرطی که بتوانیم خودمان را به محصولات چینی عادت دهیم.

طبق آمارهایی که وجود دارد، ظرفیت بازار ایران در حدود ۱۲ میلیون گوشی سالیانه است که پس از رفع تحریم‌ها این عدد به ۱۵ میلیون دستگاه هم می‌تواند برسد. ما برنامه خودمان را بر این گذاشتیم که با ۱ درصد سهم بازار شروع کنیم و در ادامه به ۲ درصد برسیم. برای ورود به بازار ما انتظار نداریم که یک مارکت شِیر گسترده‌ای را بگیریم و امسال با حضور شرکت یاس برنامه‌های ما بر این بوده که ابتدا در بازار ارتباط خیلی خوبی را با فروشندگان و عاملان فروش داشته باشیم.

ظرفیت بازار ایران در حدود ۱۲ میلیون گوشی سالیانه است که پس از رفع تحریم‌ها این عدد به ۱۵ میلیون دستگاه هم می‌تواند برسد

مهم‌ترین عامل که برای شرکت یاس از اهمیت بالایی برخوردار است، احترام کمپانی‌ها به مصرف کننده ایرانی است و اگر شرکت یاس این احساس را داشته باشد، قدر مسلم جای اضافه کردن برندهای بیشتر را نیز داریم، مشروط بر اینکه کمپانی این احترام را بابت تامین قطعه و ارایه سرویس‌های به هنگام داشته باشد و انتظارشان از بازار ایران فقط عرضه کالا بدون پشتیبانی مناسب نباشد.

ZTE Seminar 7

هزینه‌های بالایی به واردات قانونی گوشی تلفن همراه تعلق می‌گیرد. اسم این هزینه‌ها ۷ درصد است اما این هزینه‌ها حدود ۳۴ درصد می‌شود که امیدواریم در کمیسیون ماده ۱ بررسی‌هایی بر روی آن صورت گیرد. ۱۷ روز است که کالای زدتی‌ای را وارد گمرک کرده‌ایم و امیدوارم که تا سه چهار روز آینده کالا را ترخیص کرده و وارد بازار کنیم. کالا تا زمانی که در انبار ما ننشیند، دقیقا می‌توانیم بگوییم که قیمت تمام شده چقدر است. ما امیدوار هستیم که با یک قیمت کاملا رقابتی کالای زدتی‌ای را وارد بازار ایران کنیم. ما در واقع نماینده کاربر نهایی به عنوان شرکت هستیم و بایستی بررسی‌های لازم را کرده و به جای یوزر نهایی با شرکت فروشنده کالا چانه‌زنی‌های لازم را داشته باشیم و کالا را با یک قیمت منطقی به دست مصرف کننده برسانیم. با توجه به بررسی‌هایی که کردیم، گوشی V6 کالایی است که می‌تواند جایگاه خودش را در ایران به سرعت پیدا کند.

ما در یاس یک دانه گوشی غیر مجاز وارد کشور نکردیم و نمی‌کنیم. ما اگر توانسته‌ایم ادامه دهیم، به خاطر بحث مصرف کننده و احترامی است که به وی گذاشته‌ایم

ما تمام شرایطی که سازمان حمایت از مصرف کننده ترسیم کرده است، داریم. ۱۸ ماه خدمات پس از فروش داریم. پاسخگویی به مشتری را از ۲ ساعت تا ۲۴ ساعت گذاشتیم که حداکثر زمانی که خودمان را مکلف به پاسخ‌گویی کرده‌ایم همین ۲۴ ساعت است و به هیچ وجه کالایی که بیش از ۲۴ ساعت در مرکز خدمات ما باقی بماند را نداریم. البته ممکن است که قطعات مصرفی با تاخیری به دست ما برسد ولی ما بارها و بارها می‌بینیم که خیلی گوشی‌ها را خرد کردیم تا به مشتری نگوییم که فردا بیاید. خدمات ما ضمانت خرید شماست و به آن پایبند هستیم و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که رسالت‌مان را انجام دهیم.

ZTE Seminar 2

زدتی‌ای یک سری مدل‌های دیگر دارد و گوشی V6 فلگ شیپ نیست. بررسی ما از بازار ایران و شرایط‌مان بر این بود که با این گوشی و مدل کلیدی خودمان شروع کنیم که البته ۹ مدل دیگر هم داریم که با این رده قیمتی جلو خواهیم رفت تا برند رشد کند.

ما نخستین اولویت خودمان را بر روی خدمات قرار داده‌ایم. اگر شما در بازار توجه کرده باشید، ممکن است گوشی‌های با برند یاس کمی قیمت بالاتری داشته باشد که این به خاطر خدمات بسیار بهتری است که یاس ارایه می‌دهد.

ما در یاس یک دانه گوشی غیر مجاز وارد کشور نکردیم و نمی‌کنیم. ما اگر توانسته‌ایم ادامه دهیم، به خاطر بحث مصرف کننده و احترامی است که به وی گذاشته‌ایم.

اولین ویژگی که برای فروش وی۶ بر روی آن تاکید داریم، ضخامت ۶.۸ میلی‌متری آن است. همچنین قابلیت‌های Gesture آن نیز بسیار عالی است و اگر با V6 موفقیت خوبی را کسب کنیم، مدل V7 را هم به بازار عرضه خواهیم کرد.

برای باندل اسمارت‌فون‌ها نیز با ایرانسل برنامه داریم. ایرانسل و MTN یک برند بین‌المللی است و باید محصولاتی که انتخاب می‌کنند، کیفیت بالایی داشته باشند و امیدواریم برای عید نوروز این باندلینگ را انجام دهیم

مبحث قاچاق در کشور ما رنگ و بوی بدی پیدا کرده است. در کشوهایی مثل ترکیه، وقتی شما به عنوان توریست که وارد می‌شوید، حداکثر ۱۵ روز گوشی‌تان کار کرده و سپس از رده مخابراتی خارج خواهد شد. تمهیداتی برای رجیستر اجرایی شده است. پنل آن خوشبختانه همراه با یک سیکل کنترلی بالاست و حتما این اتفاق می‌افتد زیرا ما هرطور که حساب بکنیم، در مبحث موبایل بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان پول ناپدید است. خوشبختانه با توجه به آنکه بسیاری از درها به سمت تجارت ایران باز شده، ما امیدواریم که این مبحث رجیستر یک کمک واقعی باشد که فقط به این اختلاف قیمت مربوط نمی‌شود. بسیاری از دستگاه‌های دست دوم است که این موضوع رجیستر به شناسایی آن‌ها کمک می‌کند. اگر تاخیری هم از آبان ماه دارد، بدین خاطر است که تمام روزنه‌های موجود را از بین برده و یک پلن خوب برای آن اتفاق بیفتد.

از سال گذشته ما ارتباط بسیار خوبی با ایرانسل داشتیم و یک فروش یک مودم را با ایرانسل هم شروع کردیم که این محصول فروش بسیار خوبی داشت. برای باندل اسمارت‌فون‌ها نیز با ایرانسل برنامه داریم. ایرانسل و MTN یک برند بین‌المللی است و باید محصولاتی که انتخاب می‌کنند، کیفیت بالایی داشته باشند و امیدواریم برای عید نوروز این باندلینگ را انجام دهیم. به احتمال زیاد شرکت یاس هم خدمات این باندلینگ را انجام می‌دهد.

ZTE Seminar 8 ZTE Seminar 9 ZTE Seminar 10

2 در مورد “آغاز همکاری ZTE با شرکت یاس در ایران به همراه معرفی یک مدل تازه”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH