شرکت ZTE در کنگره جهانی موبایل از تبلت نوبیا پد 3D با نمایشگر سه‌بعدی رونمایی کرد + ویدیو

آیا شور و هیجان به‌راه افتاده پیرامون فناوری سه‌بعدی در 10 سال گذشته را به خاطر دارید؟ در آن زمان شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون و گوشی‌های هوشمند همگی سرگرم رقابت برای رونمایی قابلیت‌های بصری سه‌بعدی در دستگاه‌های خود بودند. اما این فناوری نهایتا کنار گذاشته شد.

اکنون شرکت ZTE با معرفی تبلت جدید خود موسوم به نوبیا پد 3D برداشت متفاوت و جالبی از این فناوری ارائه نموده است. این محصول نخستین تبلت اندرویدی کمپانی چینی است که امکان مشاهده محتوای سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را فراهم می‌کند.

نوبیا پد 3D با همکاری مشترک شرکت Leia Inc تولید شده است. این کمپانی بر مقوله ساخت سخت‌افزار نمایشگر سه‌بعدی و خدمات تولید محتوا تمرکز دارد.

نوبیا پد 3D مجهز به یک نمایشگر 12.4 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2560×1600 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتزی و نسبت ابعاد 16:10 است. این پنل دارای یک لایه DLB اختصاصی است که با استفاده از حالت Leia 3D Lightfield توسط کمپانی Leia Inc توسعه یافته است.

بعلاوه کاربران می‌توانند محتوای دو بعدی استاندارد را به‌صورت آنی به محتوای سه‌بعدی تبدیل کنند. این فرآیند با استفاده از یک نرم‌افزار مبدل داخلی انجام می‌شود.

دوربین‌های دوگانه 8 مگاپیکسلی روی پنل جلویی تبلت به منظور ردیابی چهره کاربر مورد استفاده قرار گرفته و امکان مشاهده محتوای سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را فراهم می‌کنند. این موضوع تنها در رابطه با مشاهده محتوای سه‌بعدی صادق نیست. کاربران قادر به تهیه عکس‌ها و فیلم‌های سه‌بعدی بوده و همچنین می‌توانند با کمک دوربین‌های دوگانه جلویی و دوربین 16 مگاپیکسلی روی پنل پشتی به اسکن اشیاء بپردازند.

نوبیا پد 3D مجهز به تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام به‌همراه 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین کاربران در صورت تمایل قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی تبلت از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهند بود.

انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق یک باتری 9700 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 33 واتی تامین می‌شود. از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری سیستم‌عامل اندروید 13 هستیم.

همکاری شرکت‌های ZTE و Leia Inc به مقوله نرم‌افزاری نیز گسترش یافته و در همین راستا چندین برنامه Leia 3D و همچنین Leia Appstore به‌صورت پیش‌فرض روی تبلت نوبیا پد 3D بارگذاری شده است. این فروشگاه شامل بیش از 50 بازی سه‌بعدی و همچنین بالغ بر 1200 برنامه آموزشی سه‌بعدی است.

پیش‌فروش تبلت ZTE Nubia Pad 3D از روز 25 مارس (5 فروردین ماه سال آینده) آغاز خواهد شد. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فروش فراگیر این گجت از روز 11 آوریل (22 فروردین ماه) شروع می‌شود. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این تبلت هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH