سونی 212 میلیون دلار برای ورود به کسب و کار نیمه‌ هادی‌ها هزینه می‌کند

sony1سونی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی است، چه از این شرکت خوشمان بیاید و چه نه، باید قبول کنیم که سال‌هاست به عنوان یکی از بزرگان لوازم خانگی شناخته می‌شود. گرچه در پنج سال گذشته همه چیز بر وفق مراد این شرکت خوش‌نام ژاپنی نبود، اما این شرکت دست از تلاش برنداشته و در زمینه‌هایی که شاید انتظارش را نداشتیم موفقیت‌هایی به دست آورده است. سونی دوشادوش رقیب کره‌ای خود سامسونگ راه موفقیت را در بسیاری از حوزه‌ها طی می‌کند، اما لازم به توضیح نیست که کدام یک قهرمان نبرد اسمارت‌ فون‌هاست. بخش موبایل سونی اوضاع مناسبی ندارد اما هنوز یک برگ برنده در این صنعت برایش باقی مانده است، آن‌هم چیزی نیست جز دوربین و اجزای مختلف آن که در بسیاری از گوشی‌های شرکت‌های رقیب هم به کار گرفته می‌شود. شاید آخرین سرمایه گذاری سونی بتواند اوضاع بهتری را در بخش دوربین برایش رقم بزند.

بر اساس گزارش رویترز، سونی قصد دارد مبلغ ۲۱۲ میلیون دلار برای خرید شرکت Altair Semiconductor که در تولید نیمه‌ هادی‌ها فعال است، هزینه کند. Altair در سال ۲۰۰۵ تاسیس و به دلیل تولید چیپ‌‌های فوق‌العاده‌اش (مانند چیپست‌های 4G LTE) معروف شد. این شرکت اصالتا اسراییلی است اما به تولید تجهیزات با استاندارد‌های ژاپن در بخش چیپ‌های 4G و تجهیزات WiMax مشغول است. سونی امیدوار است تا قبل از ماه فوریه با این شرکت به توافق برسد و در حال حاضر مشخص نیست سونی چه برنامه‌ای برای Altair دارد.

این خرید در ادامه معامله بین سونی و توشیباست که در پایان سال ۲۰۱۵ انجام شد و بخش دوربین توشیبا ۱۵۵ میلیارد دلار فروخته شد. همان طور که گفتیم، سنسورهای دوربین و سخت افزار بخش‌هایی از صنعت موبایل هستند که برای سونی درآمد خوبی دارند، پس استفاده از تجربه و تجهیزات Altair برای تولید چیپست می‌تواند ایده خوبی باشد. البته Altair در مقایسه با شرکت‌های بزرگ تولید چیپ مانند کوالکام و مدیاتک حرف زیادی برای گفتن ندارد اما در مقیاس کمتر می‌تواند به سونی برای ورود به این حوزه کمک کند.

1 در مورد “سونی 212 میلیون دلار برای ورود به کسب و کار نیمه‌ هادی‌ها هزینه می‌کند”

  1. اینم باید اضافه کنیم که بخش نیمه هادی و سنسور توشیبا هم کامل یه سونی اضافه شد و با اومدن این شرکت به خانواده سونی و با تجربه ای که شونی از صنعت نیمه هادی داره در بخش سنسور سازی باید منتظر چیپستهای غولی از سونی باشیم در آینده ای نزدیک.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH