آی‌فون 7 پلاس نسخه‌ای ویژه با لنز دوگانه خواهد داشت!

11138-3814-141118-iPhone-Dual-Camera-l1-635x317یکی از تحلیل گران مسائل اپل به نام مینگ چی کو از سازمان KGI در مورد نسل بعدی آی‌فون نظر متفاوتی دارد. او معتقد است آی‌فون ۷ پلاس در دو نسخه عرضه خواهد شد، یک نسخه از این فبلت ۵.۵ اینچی با همان دوربین iSight که همیشه در آی‌فون وجود داشته و نسخه دیگر با دو لنز برای ثبت تصاویر با کیفیت‌تر ساخته می‌شود. گفته شده این گوشی در سپتامبر وارد بازار می‌شود. این گزارش که هفته گذشته منتشر شده بود روی این نکته تاکید داشت که آی‌فون ۷ پلاس در دو نسخه و با دوربین‌های متفاوت تولید می‌شود.

بنابراین اگر این خبر صحت داشته باشد، کمپانی اسرائیلی LinX مسئول تولید دوربین این نسخه خواهد بود. اگر LinX را نمی‌شناسید باید گفت اپل این کمپانی را در سال گذشته با مبلغ ۲۰ میلیون دلار تصاحب کرد، همچنین LinX در ژوئن ۲۰۱۵ اولین دوربین  چند دیافراگم خود را که به طور اختصاصی برای تلفن‌های هوشمند طراحی شده بود، معرفی کرد. آقای چی کو می‌گوید که این دوربین به بزرگنمایی ۲ یا ۳ برابر و زوم اپتیکال مجهز است، اگر واقعا این طور باشد باید گفت آی‌فون ۷ پلاس برنده قطعی رقابت دوربین‌ها در میان اسمارت فون‌ها خواهد بود.

دو لنز در کنار هم میدان دید وسیع‌تری تولید می‌کنند و در نتیجه به آی‌فون در ثبت تصاویر با جزییات بیشتر و کیفیت بهتر کمک می‌کند. البته شایعه عرضه آی‌فون با دوربین دوگانه قبل از معرفی آی‌فون 6s هم مطرح شده بود که با انتشار این خبر از سوی KGI درباره آی‌فون ۷ پلاس، این احتمال به وجود می‌آید که اپل مدتی است در حال کار روی چنین دوربینی است. در هر حال آقای چی کو یکی از قابل اعتمادترین تحلیل‌گران مسائل مرتبط با اپل است و تا به حال تقریبا اکثر گفته‌هایش درست از آب درآمده.

در این گزارش آمده آی‌فون ۷ با همان دوربین سابق عرضه می‌شود و در واقع تعداد محدودی از نسخه پلاس این سری مجهز به لنز دوگانه خواهند بود که به گفته آقای چی کو حدود ۲۵ الی ۳۵ درصد هستند. واضح است که این نسخه از نسخه استاندارد گران‌تر است. این تحلیل‌گر معتقد است آی‌فون محبوب‌ترین گوشی برای عکاسی است و اگر اپل بتواند در مدل بعدی از این فناوری استفاده کند، با استقبال کاربران مواجه می‌شود.

با وجود تمام این خبرها و شایعات، موضوع عجیب این است که آیا اپل هم تصمیم گرفته راه سایر کمپانی‌ها را دنبال کند و در یک سال بیش از یک گوشی را معرفی کند؟ اگر شایعات مربوط به نسخه کوچک‌تر آی‌فون یا همان 5se درست باشد، اپل در سال جاری ۴ تلفن معرفی می‌کند که باز هم یک سنت شکنی برای این کمپانی محسوب می‌شود.

1 در مورد “آی‌فون 7 پلاس نسخه‌ای ویژه با لنز دوگانه خواهد داشت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH