لطفا الان نکسوس 4 نخرید!

dont-buy-nexus-4

در مقاله مربوط به گوشی‌هایی که باید و نباید بخریم، برخی از دوستان پیشنهاد داده بودند که در قسمت گوشی‌هایی که نبایستی الان خرید، نکسوس ۴ را هم عنوان کنیم. اما ما عنوان نکردیم! نه بدین خاطر که خرید این مدل خوب است، بلکه به این دلیل که به قدری خریدن آن نا معقول (رک بگم احمقانه!) است که حتی ارزش ذکر کردن هم ندارد! حال شاید بپرسید چرا؟!

اگر بررسی تخصصی ما برای نکسوس ۴ را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که نکسوس ۴ در مجموع گوشی بسیار خوب و پر توانی است اما یکی از دلایل اقبال عمومی به این مدل، قیمت بسیار مناسب آن است که برای گوشی ۸ گیگابایت ۲۹۹ دلار و برای نمونه ۱۶ گیگابایت ۳۴۹ دلار است.
حال چرا باید مبلغی بیش از 2.5 میلیون تومان برای این گوشی پرداخت؟! در واقع بزرگ‌ترین حسن این گوشی در کشور ما نه تنها رعایت نشده، بلکه در مقابل گرانی بسیار آن تبدیل به نقطه ضعف این دستگاه شده است. کشور ما شاید فروشگاه رسمی گوگل برای فروش ندارد، اما حداقل ال‌جی موبایل در آن دفتر رسمی دارد.

چقدر گران است؟

با یک حساب ساده و سر انگشتی، می‌توان میزان این گرانی را حساب کرد. در یکی از سایت‌های مشهور فروش گوشی، این مدل را دیدم با تحویل ۵ روزه، دو میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان می‌فروشند. قیمت دلار امروز هم (که دوباره بسیار بالا رفته) ۳۵۵۰ تومان در نظر می‌گیریم. با یک تقسیم ساده به عدد ۷۴۶ دلار می‌رسیم!! حال خودتان قضاوت کنید، خرید این مدل ۳۰۰ و ۳۵۰ دلاری با چنین رقمی، چه حالتی جز حماقت (آن هم از نوع محض!) می‌تواند داشته باشد؟!

حال دلیل این گرانی چیست؟!

مشخص است، کمبود در بازار، تقاضای خرید و صد البته وجود عده‌ای سودجو که به غیر از سود جیب خودشان به هیچ چیزی فکر نمی‌کنند! این افراد حتی اگر بتوانند گوشی را ۱۰ میلیون هم به خریدار می‌فروشند و در واقع انصاف واژه‌ای نامفهوم برای آنان است و پول چیزی است که از بدو خلقت بدان اندیشیده‌اند، بدون آنکه لحظه‌ای فکر کنند از چه راهی در آوردنش درست است! در واقع بهترین کاری که کاربران در قبال این پدیده می‌توانند انجام دهند، نخریدن محصول و حتی انجام تبلیغات منفی در خرید چنین کالاهایی است زیرا تجربه ثابت کرده که بسیاری از ما، صرف دارا بودن، نقش دلال پرور را بازی کردیم و همین امر سبب شده تا در دراز مدت اکثر خریداران از آن صدمه ببینند. نمونه بارز چنین مساله‌ای همان تحولات بازار ارز بود که با افزایش قیمت دلار، فروشندگان بی‌دلیل قیمت را بالا می‌بردند (با آنکه خودشان ارزان خریده بودند)، با این توجیه که باید از این به بعد گران‌تر بخریم!! اما وقتی که دلار ارزان می‌شد این توجیه کارگر نبود، زیرا آن‌ها دیگر این دلیل که حالا ارزا‌ن‌تر خواهیم خرید را قبول نداشتند و این مصرف کننده بود که بایستی در هر حالت تاوان این نوسانات را می‌پرداخت!

چه زمانی بخریم؟

اگر این گوشی را واقعا دوست دارید، کمی بیشتر دندان روی جگر بگذارید تا خود دفتر ال‌جی در ایران آن را به طور مستقیم وارد کشور کند. در این حالت وجود اهرم‌های نظارتی، بالا رفتن تعداد کالا و افزوده شدن افراد با انصاف! سبب می‌شود که گوشی به قیمت واقعی خودش نزدیک شود و حال زمان خریدنش فرا می‌رسد و در این موقع است که ما قضاوت می‌کنیم که این گوشی با توجه به قیمتش ارزش خرید دارد یا نه!

پس با علم به این موضوع، لطفا الان نکسوس ۴ نخرید!

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

4 در مورد “لطفا الان نکسوس 4 نخرید!”

  1. پول چیزی است که از بدو خلقت بدان اندیشیده‌اند،

    چقدر این جمله دردناک بود
    ممنون ک ممنون ک وقت میذاری ممنونتم ممنون آقا ممنون!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH