چگونه محتوای صفحه نمایش موبایل را روی تلویزیون ببینیم؟!

Mirroring

انتقال محتوا در حال نمایش روی صفحه نمایش موبایل بر روی تلویزیون، زمان‌هایی به کار می‌آید که بخواهیم محتوای خاصی را به نمایش عموم بگذاریم. به طور کل ویژگی که در برخی از هندست‌های اندرویدی پشتیبانی می‌شود بسیار کاربردی است و راه دسترسی به آن و انجامش هم بسیار آسان است. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با هم این کار را انجام دهیم.

اولین چیزهایی که نیاز داریم یک اسمارتفون مجهز به اندروید 4.4.2 یا بالاتر و یک کروم کست است. البته بدون کروم کست هم می‌شود این کار را انجام داد. نگران نباشید.

مطمئن شوید که برنامه کروم کست روی دستگاه اندوریدی نصب است. اگر نه آن را از اینجا دانلود کنید.

بررسی کنید که دستگاه‌تان به همان شبکه وای‌فایی که کروم کست استفاده می‌کند متصل باشد.

سپس برنامه را باز و گزینه Cast Screen/Audio را انتخاب کنید.

در آخر هم روی دکمه زرد روی صفحه کلیک کنید.

mirror-android-chromecast-app

راه دوم این است که از بخش تنظیمات سریع موجود روی برخی از دستگاه‌ها این کار را انجام دهید. روی صفحه به سمت پایین بکشید. اگر دکمه‌ای با نام Cast یا Cast Screen را دیدید آن را بفشارید و دستگاهی که می‌خواهید محتوا روی آن پخش شود را انتخاب کنید.

پس از آغاز Mirroring، در بخش نوتیفیکیشن، کارتی اضافه می‌شود که با ضربه زدن روی آن، برنامه انتقال محتوا متوقف می‌شود.

راه سوم هم که خیلی آسان است رفتن به بخش تنظیمات و یافتن گزینه NFC and sharing است. در این بخش ویژگی Screen Mirroring را انتخاب کنید. سپس می‌توانید دستگاهی را که امکان اتصال به آن وجود دارد، ببینید. پس از چند ثانیه‌ پیغامی روی دستگاه مقصد به نمایش در می‌آید که با پذیرفتن آن می‌توانید محتوای صفحه نمایش را روی آن ببینید.

17 در مورد “چگونه محتوای صفحه نمایش موبایل را روی تلویزیون ببینیم؟!”

  1. سلام خسته نباشید من گوشیم شیائومی نوت ۱۲پرو هستش و تلویزیونمون هم ال جی هوشمند،گوشیم دیفالت قابلیت cast رو داره و بدون مشکل وصل میشه اما وقتی وصل میشه و میخوام فیلمی چیزی ببینم قطع و وصل میشه تصاویر توی تلویزیون،توی گوشیم اوکیه همه چی ولی توی تلویزیون همش قطع و وصل میشه همه تصویر ها و دیلِی داره،نمیدونم چیکار کنم اگه میشه راهنماییم کنید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      وی پی ان رو قطع کنید موقع اتصال
      ترجیحا مستقیم به تلویزیون وصل بشید
      اگه از مودم استفاده می‌کنید سرعت و مشخصات اون توی اتصال تاثیر زیادی داره
      نهایتا میتونین از DLNA استفاده کنید که معمولا تاخیر کمتری داره

  2. سلام.مدل تلویزیون الجی ماwebos tv LH604v هست. ۵۵ اینچ.بدون گارانتیه.همیشه با برنامهscreen mirring فیلمای گوشیمو میدیدم.الان مدتیه میگه باید برنامه های تلویزیون اپدیت بشه.میشه با استفاده از داده تلفن همراه آپدیت کرد؟وایفا نداریم.اگه میشه لطفا راهنمایی کنید که چطور انجام بدم.اگه بروزرسانی بشه مشکلی برا تلویزیون پیش نمیاد.ممنونم

    4
    1
  3. سلام. من با وجود نصب برنامه کست روی تلویزیون سامسونگ بعد از اتصال هر دو دستگاه به یک شبکه فقط میتونم فایلهای موجود روی گوشی رو توی تلویزیون ببینم، ولی صفحه نمایش گوشی رو توی تلویزیون نمی تونم ببینم. کسی میدونه علتش چیه؟

    2
    7
    1. شما احتمالا از نرم افزار خاصی روی گوشیتون استفاده میکنید، با استفاده از screen mirroring یا همون همسان ساز صفحه خودمون که توی اندروید 6 هست میتونید کل صفحه نمایش رو انتقال بدید به روش زیر:
      tv و گوشی رو به یک شبکه وای فای متصل کنید،از نقطه اتصال گوشی یا یک مودم استفاده کنید
      بعد از این کار قسمت cast رو از tv و قسمت “همسان ساز صفحه” رو از روی گوشی فعال کنید(دوبار روی صفحه اصلی گوشی انگشتتون رو از بالا به پایین بکشید تو قسمت تنظیمات سریع)

      2
      1
  4. راس میگه خب!!!!!
    همش میگی دستگاه اندروید رو فلان کنین بهمان کنین.
    یه کلام هم میگفتی تلویزیون چی باس باشه؟؟؟؟ چی باس داشته باشه؟؟؟؟؟

  5. ببخشید تلویزیون باید ازون پیشرفته ها باشه؟؟
    یعنی باید قابلیت اتصال به اینترنت رو داشته باشه؟؟کمکم کنید

    2
    8
    1. محمد شنبدی

      تقریبا! تلویزیون که دارای WiFi باشه وبرنامه برای انتقال صفحه نمایش داشته باشه میشود ! توی بیشتر گوشی های اندروید ۴.۴.۴ فرستادن صفحه وجود داره که از اون طریق میتونی صفحه نمایش گوشی به تلویزیون انتقال بدید یا با لب تاپ; بستگی به نوع فناوری به کار رفته در تلویزیون داره که از چه طریقی به دستگاه متصل بشه(مخصوص لب تاپ) مثل با نرم افزار Intel(R) WiDi می تونید صفحه نمایش لب تاپ به تلویزیون انتقال بدید! با یه خورد جستوجو می توند به جواب کامل تر برسید!

      1
      1
      1. TVما با اینکه LCDهستش ولی امکانات هیچی نداره حتی درگاهUSBنداره خب من باید TVرو از پشته بوم بندازم پایینو یکی ازون ۱۲میلیونیا سامسونگ بخرم یا باید از خیرش بگزرم؟؟؟

        1
        3
        1. شما با خرید یک دستگاه کوچک که به در گاه اچ تی ام ای وصل میشه
          میتونی انتقال بری
          قیمت هم از ۴۵ شروع میشه به بالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH