چگونه با تغییر تاریخ آی‌فون، گوشی را نابود کنیم!

ITRESAN-11-1394 (66)اگر بر روی آیفون خود تاریخ را به‌اندازه کافی عقب ببرید، ممکن است آن را برای ابد نابود کرده باشید. معمولا دستگاه‌های شرکت اپل، محصولاتی هستند که به‌خوبی کار می‌کنند ولی اگر تاریخ آن‌ها را به یکم ژانویه سال 1970 تغییر بدهید، شرایط دیگری رقم خواهد خورد.

این باگ توسط یکی از کاربران ردیت با نام کاربری vista980622 کشف شده بود و در بخش جیل‌بریک این سایت منتشر شده است. برای انجام این کار باید به بخش زمان و تاریخ دستگاه خود وارد شوید و تاریخ دستگاه را تغییر بدهید. سپس بعد از برداشتن تیک تنظیم خودکار تاریخ، زمان را به یکم ژانویه 1970 ببرید. البته به یاد داشته باشید که این کار با یک نوبت تلاش ممکن نخواهد بود و باید چند بار از بخش تاریخ خارج شده و دوباره به آن وارد شوید تا بتوانید تاریخ را به سال‌های قبلی انتقال بدهید. پس‌ازاین‌که به تاریخ رسیدید، باید تلفن همراه خود را خاموش کنید. پس‌ازاین کار اگر آی‌فون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ خود را روشن کنید، شاهد لوگوی اپل خواهید بود و تصویر بر روی این صفحه باقی خواهد ماند.

درحالی‌که این سیستم در بخش جیل‌بریک این سایت قرار داده شده است، دستگاه‌هایی که جیل‌بریک نشده‌اند نیز از این باگ رنج می‌برند.

هر دستگاهی که به سیستم عامل iOS نسخه A7 یا A8 یا A8X ،A9 و یا A9X از نوع 64 بیتی مجهز باشد، در برابر این باگ آسیب‌پذیر خواهد بود. این لیست شامل آی‌فون 6s نیز خواهد بود. برخی از افراد این باگ را مرتبط با تاریخ و ساعت بازار iOS می‌دانند. هنوز معلوم نیست که آیفون 5se نیز از این نقطه‌ضعف رنج می‌برد یا خیر و باید تا رخداد ماه مارس اپل به انتظار نشست تا پاسخ این سوال مشخص گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH