ال‌جی و رونمایی از دقیق‌ترین سنسور بیومتریک برای گجت‌های هوشمند

بخش تحقیقاتی کمپانی ال‌جی که LG Innotek نام دارد، از سنسور بیومتریک جدیدی پرده برداشته که در گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی استفاده خواهد شد.

ضخامت این سنسور تنها ۱ میلی متر است اما ال‌جی توانسته یک دیود عکس، ۵ چراغ LED و یک IC (آی‌سی) را در آن جای دهد. به لطف این سنسور می‌توان ضربان قلب، میزان استرس و حتی سطح اشباع اکسیژن را اندازه گرفت! میزان مصرف انرژی این سنسور نسبت به سایر مدل‌های موجود کمتر و دقت آن بیشتر از سایر رقبا است.lg-optical-biometric-sensor

LG Innotek اعلام کرده که برای کاهش ضخامت این سنسور از فناوری PBC بهره برده و تمام مدارها را در PBCها گنجانده است. همچنین برای بهبود کارایی از صفحات طلا استفاده شده که موجب تقویت دریافت سیگنال‌ها تا ۳۰ درصد و در نتیجه مصرف انرژی کمتر برای خواندن علایم بیومتریک شما خواهد شد. با مقایسه بهبود ۳۰ درصدی دریافت سیگنال، ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتر و دقت بالاتر این سنسور نسبت به نمونه‌های مشابه، میزان خطای حسگر محاسبه ضربان قلب سنسور ال‌جی در زمان حرکت فقط ۵ عدد و در زمان سکون ۲ عدد خواهد بود که بهترین در نوع خود است.

با نزدیک شدن به زمان معرفی پرچم‌دار جدید این شرکت در روز ۲۱ فوریه، شایعاتی مبنی بر استفاده از این سنسور در ال‌جی G5 شنیده می‌شود، اما کمپانی کره‌ای هنوز وجود این حسگر در گوشی جدیدش را تایید نکرده است. به تازگی تصاویری از قاب پشتی G5 افشا شده که نشان از وجود سنسورهای مختلف در این گوشی دارد که تا قبل از این تصور می‌شد مربوط به فوکوس لیزری و مادون قرمز باشند ولی پس از معرفی این حسگر، امکان حضور سنسور سنجش سلامت در پرچم‌دار جدید ال‌جی هم وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH