ناسا مادر همه تلسکوپ‌ها را می‌سازد

ناسا مادر همه تلسکوپ‌ها را می‌سازد

به‌نظر می‌رسد گروهی از ناسا، آستین‌ها را بالا زده‌اند و در حال ساخت تلسکوپ جدیدی هستند که قرار است به ما در شکار اشکال مختلف زندگی در خارج از زمین کمک کند؛ و همچنین ممکن است به تمام راز و رمزهای مخفی جهان هستی که بشر در طول سالیان از درکش عاجز بوده است، پی ببرد. مادر همه تلسکوپ‌ها WFIRST نام خواهد داشت و قابلیت‌هایی دارد که قطعا تلسکوپ هابل را محو خواهد کرد. در واقع، هرچند این تلسکوپ از لنز پانوراما مشابه هابل بهره می‌برد، اما با ابزار واید-فیلد قدرتمند خود قادر است تا 100 برابر هابل، مناطق را پوشش دهد.

نه تنها این، تلسکوپ WFIRST از یک کورنوگراف (coronagraph) بهره می‌برد که می‌تواند جلوی تابش خیره‌کننده ستاره‌های یکتا را بگیرد؛ در نتیجه، می‌توانیم با وضوح بیشتر و کیفیت بالاتر سیاره‌های در حال گردش در مدار این ستاره‌ها و اتمسفر آن‌ها را رصد کنیم. نیکول لویس از موسسه Telescope Science می‌گوید: این تلسکوپ با توسعه تکنولوژی راه را برای پیداکردن و تشخیص‌دادن سیارات شبیه زمین هموار خواهد کرد.

ناسا امیدوار است WFIRST بتواند هزاران سیاره فراخورشیدی را کشف و آن‌ها را از منطقه مرکزی بسیار شلوغ کهکشان راه شیری استخراج کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH