خبرسان: روزهای خوش اندروید

khabarSUN-Part1

به اولین شماره از خبرسان خوش اومدید، راستش اینجا دیگه خیلی راحتم بنابراین قرار نیست مثل عصا قورت‌داده‌ها کتابی حرف بزنم، خودمونیم دیگه غریبه که نیست بینمون! چون قسمت اوله بهتره چند نکته در مورد خبرسان بگم: اول اینکه من اینجا ممکنه عیب و ایراد کمپانی‌ها رو خیلی رک و روراست بگم، بنابراین اگه از این فن‌هایی هستید که زود بهتون برمی‌خوره، می‌تونید چشماتون رو ببیندید و روی X گوشه صفحه کیلک کنید تا از دست من خلاص بشید و یهو نیاید تو نظرات منو به باد لطف بگیرید! دوما چون تعداد خبرهای فناوری خیلی زیاده، ممکنه بعضی از خبرها اینجا گفته نشه! پس اگه دیدید خبری از کمپانی محبوبتون نیست نگید ما از بقیه کمپانی‌ها پول گرفتیم که خبراشون رو بیش‌تر نشون بدیم چون نه این مطلب رپورتاژه ونه من کسی هستم که بخوام تعصب به خرج بدم. خب بریم سر وقت اولین قسمت:

KhabarSUN-LOGO

اخبار  هفته

شنبه

به نظرم نویسنده‌های آی‌تی‌رسان تو این هفته فقط یه شنبه رو آروم بودن، با شروع شدن نمایشگاه MWC سرعت تیم آی‌تی‌رسان به شدت افزایش یافت و حتی مورد داشتیم فنر کلید کیبردهاش پرید بیرون! شنبه کلا با چندتا شایعه در رابطه با دو پرچم‌دار ال‌جی و سامسونگ گذشت که البته دیگه خیلی واقعی بودن، از رونمایی جعبه این دو تا گوشی بگیرید تا تصاویر واقعی G5 و گلکسی S7 به طور کامل. البته آی‌تی‌رسان شنبه خبری رو هم منتشر کرد که دو تا دختر بچه 13 ساله یک زن 39 ساله رو کشته بودند و در کمال خوشحالی سلفی گرفتن از خودشون و پخشش کردن.

ال‌جی G5 پرچم‌دار جدید ال‌جی
ال‌جی G5 پرچم‌دار جدید ال‌جی

یکشنبه:

یکشنبه روز موعود بود، ال‌جی و سامسونگ بالاخره رخ سوگلی‌هاشون رو نشون بقیه دادن هرچند سامسونگ یه دو قلو آورد که بی‌نهایت شبیه دو قلوهای سال قبل بودن و فرقشون اینه که یکم بزرگ‌ترو قدرتمندتر هستند. ال‌جی هم دل رو به دریا زد و اولین گوشی کاملا فلزی خودش رو با چشمانی وزغی و تابه‌تا معرفی کرد، G5 ال‌جی دو تا دوربین اصلی داشت که یکیش کوچیک و 8 مگاپیکسلی و یکی دیگه 16 مگاپیکسلی و درشت بود، البته نکته جالب این گوشی دوربینش نیست بلکه اون تهش هست که راحت جدا میشه و می‌تونید چیزای دیگه بهش وصل کنید. البته کنفرانس ال‌جی خیلی پربارتر از این حرف‌ها بود و دو تا محصول دیگه شامل یک توپ رباتیک با قابلیت فیلم‌برداری 360 درجه و چند تا ماژول برای G5 و یک هدست واقعیت مجازی رو رونمایی کرد. سامسونگ هم از دوربین 360 درجه خودش به اسم  Gear 360 رونمایی کرد تا نشون بده دست خالی نیومده نمایشگاه و دوقلوهاش فقط بخشی از کنفرانس هستند.

اچ‌تی‌سی هم که نتونست پرچم‌دارش رو به این نمایشگاه برسونه تو کنفرانسش چند تا گوشی میان‌رده جدید رو معرفی کرد، هواوی با معرفی میت‌بوک نشون داده چیزی بیش‌تر از یه گوشی‌ساز چینیه، میت‌بوک یه تبلت فوق‌العاده ویندوزیه که می‌تونه شاخ سرفیس مایکروسافت رو به راحتی بشکونه، می‌گید نه؛ پس صبر کنید و ببینید.

گلکسی S7 Edge
گلکسی S7 Edge

دوشنبه:

روز دوشنبه هم‌چنان کنگره جهانی موبایل ادامه داشت و سونی مهم‌ترین کنفرانس روز رو به خودش اختصاص داد، یه عادت خوب سونی اینه که بیش‌تر از اینکه میان‌رده معرفی کنه، پرچم‌دار معرفی می‌کنه! سونی یه گوشی قدرتمند به اسم ایکس پرفورمنس رو معرفی کرد که الحق می‌تونه پرچم‌دار باشه ولی نیست! (خب به من چه که نیست!) البته دوتا گوشی دیگه به اسم‌های اکسپریا X و اکسپریا XA رو هم معرفی کرد. بعد از معرفی گوشی چند تا کانسپت رو معرفی کرد که یکی از اونا اکسپریا پروژکتوره که چیز خیلی باحالیه. مطمئنا مهم‌ترین معرفی شده‌های سونی تو این کنفرانس میان‌رده‌های سری X هستند که همشون یه قیافه رو دارند (مثل همه!)

سونی ایکس پرفورمنس
سونی ایکس پرفورمنس

کمپانی فقید نوکیا هم یه کنفرانس داشت که فقط توش حرف زد (خیلی حرف زد) اما دریغ از یک چیز درست و حسابی، البته مدیرعاملش گفته تا سال 2020 نسل پنجم ارتباطات یعنی 5G رو میاره و فعلا هم عجله‌ای برای برگشتن به دنیای موبایل ندارن، خب یکی نیست بهش بگه مرد مومن تو عجله نداری ما که داریم، خب بیا دیگه من دلم لک زده واسه 1100 چراغ‌قوه‌دار مجهز به اندروید مارشمالو!

1100 چراغ‌قوه دار!
1100 چراغ‌قوه دار!

سه شنبه:

با تموم شدن کنفرانس کمپانی‌های مشهور دیگه اخبار کم شد و سرعت تیم آی‌تی‌رسان به روال قبل برگشت. روز سه شنبه هنوز هم خبرها حول ال‌جی و پرچم‌دارش و سامسونگ و دو قلوهاش (جل‌الخالق از شباهت به نسل قبلی، چه می‌کنه این DNA!) گذشت، با پنج دلیل برتری گلکسی S7 نسبت به G5 و پنج دلیل برتری ال‌جی G5 نسبت به گلکسی S7 آشنا شدیم (اگه متوجه نشدید چی گفتم از اول با صدای بلند بخش بخش بخون) و هم‌چنین یه بررسی از گلکسی S7 هم رفتیم تا بفهمید ما چه قدر باحالیم.

کمپانی نام‌آشنای پاناسونیک هم لطف کردن یه گوشی معرفی کردن که بیشترین شباهت ممکن به یه تانک رو داشت، FZ-N1 نام این تانک 1500 دلاری است.

نفربر (اسمارت‌فون) پاناسونیک!
نفربر (اسمارت‌فون) پاناسونیک!

چهارشنبه:

روز چهارشنبه بازهم سامسونگ با این دوقلوهاش اومد تو اخبار و زمان عرضه گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge رو مشخص کرد. دیگه اچ‌تی‌سی یه عکس از پشت پرچم‌دار آیندشو منتشر کرد، و البته خبر یه زن که واسه آیفونش پریده تو رودخونه یخ زده رو منتشر کردیم (واقعا خارجیا خیلی لوس هستند من بودم تو مواد مذاب می‌پریدم این که عجیب نیست).

یه مقاله هم در مدح و ثنای ال‌جی و محصول قابل تحسینش رفتیم تا به این ترتیب مراتب قدردانی خود را از این کمپانی انجام دهیم که خبرهای یک هفتمون رو جور کرد و سوژه خبرسان این هفته شد.

باز هم ال‌جی G5
باز هم ال‌جی G5

پنجشنبه:

پنجشنبه تقریبا روز کم‌کاری رو داشتیم، البته مدیرعامل هواوی یه حرف زده که هنوز نتونستم درست هضمش کنم، آقای یو گفته تا پنج سال دیگه اپل و سامسونگ رو پشت سر میذاریم و با افتخار رتبه اول تولید گوشی رو به اسم خودمون می‌زنیم. البته یه بررسی خیلی زیبا هم در مورد هواوی شات ایکس رفتیم که پیشنهاد می‌کنم اگه نخوندید حتما بعد از اینکه خبرسان رو مطالعه کردیدو تو نظرات از من و مطلب تعریف نمودید، برید بخونیدش.

cover-5
بررسی هواوی شات ایکس

ترین‌های هفته

باحال‌ترین:

ال‌جی G5 محصول ماژولار، فلزی، دو دوربینه، قدرتمند، جذاب (دیگه چقدر تعریف کنم!) به راحتی تونست لقب‌باحال‌ترین هفته رو کسب کنه، منم به نوبه خودم به G5 و کمپانی پرآوازه ال‌جی کسب این مقام رو تبریک می‌گم، شما هم بگید!

عجیب‌ترین:

عجیب‌ترین هفته بدون شک اسمارت‌فون ضد ضربه پاناسونیک هست‌. پاناسونیک FZ-N1 یک اسمارت‌فون میان‌رده و با قیمت خیلی زیاده که مهم‌ترین قابلیتش خیلی محکم بودنشه، البته یه اسکنر لیزری هم داره که می‌تونه بارکد کالاهارو بخونه! از همینجا باید به کمپانی پاناسونیک تبریک بگم به‌خاطر چنین قابلیت واقعا کاربری چون می‌تونیم از این به بعد تو فروشگاه بارکد کالاهارو خودمون اسکن کنیم! چه قابلیتی!

توچشم‌ترین هفته:

تو چشم‌ترین هفته که کلا بیشتر خبرهای این هفته رو به اسم خودشون ثبت‌ کردن دو قلوهای جدید سامسونگ یعنی گلکسی S7 و S7 Edge‌ هستند که با قابلیت‌های خوبشون تونستند پرچم سامسونگ رو دوباره بالا ببرن.

مظلوم‌ترین هفته:

لقب مظلوم‌ترین هفته با افتخار تقدیم می‌شود به کمپانی بزرگ اپل که این هفته کلا خبر خاصی نبود ازش و برای چهار هزارمین بار خبر حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون رو منتشر نکرد.

9 در مورد “خبرسان: روزهای خوش اندروید”

  1. سلام آقای بکتاش
    خسته نباشید
    ممنون از مقالتون
    3 تا سؤال داشتم اگه جواب بدین ممنون میشم
    1- سری K ال جی کی وارد ایران میشه؟
    2- کدوم مدلهای سری K میاد ایران؟
    3-مشخصات ال جی K5 مشخص نشده ؟ مخصوصا سایزه صفحش؟

    1. امید بکتاش

      متاسفانه اطلاع خاصی در خصوص سری k ندارم اما بررسی میکنم اگه به نتیجه‌ای رسیدم از طریق ایمیل بهتون اطلاع میدم

  2. سلام امید خان. خسته نباشی. اولا که انگار XPERIA X Performance قراره پرچمدار باشه چون سونی اعلام کرده دیگه سری Z رو ادامه نمیده. ثانیا که عبارت “زن که واسه آیفونش پریده تو رودخونه” تو مقاله اشتباهی لینک شده به مطلب HTC.

    1. امید بکتاش

      سلام. اولا از اینکه مطلب رولایق خوندن دونستید سپاسگذارم. مانیتورینگ تمام مطالب منتشر شده در ای‌تی‌رسان واقعا کار سختی هست. تایید رسمی سونی مبنی بر جایگزینی سری ایکس با زد چند ساعتی بیشتر نیست که اعلام شده. بعد ایکس پرفورمنس پرچمدار نبوده و نخواهد بود بلکه محصولات بعدی این سری پرچم‌دار هستند. با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH