آشغال جمع‌کن‌های خودکار جدید

یک روبات و یک پهباد، آشغال جمع‌کن‌های خودکار جدید ما

یک هواپیمای بدون سرنشین و یک روبات کوچک چهار چرخ، دست به دست هم داده‌اند تا تبدیل به آشغال جمع‌کن‌های خودکار شوند. پروژه ROAR، به سرپرستی ولوو، در حال مطالعه درباره چگونگی خودکارکردن مدیریت زباله‌ها است. سیستم در حال استفاده در این پروژه، ROARY نام دارد که از یک روبات کوچک چرخ‌دار بهره گرفته است. کار این روبات برداشتن سطل‌های زباله و بردن آن‌ها به کامیون زباله است.

آشغال جمع‌کن‌های خودکار جدیداین روبات خود نمی‌تواند سطل‌های زباله را تشخیص دهد. این کار بر عهده یک هواپیمای بدون سرنشین است که بالای این روبات پرواز می‌کند. کار این هواپیما تشخیص نه تنها سطل‌های زباله، بلکه هرگونه مانع و اطلاع محل و موقعیت آن‌ها به ROARY در پایین است. بعد چشمان ROARY، آن را به سمت سطل زباله هدایت می‌کنند. او سطل را برمی‌دارد و به سمت کامیون حمل زباله می‌برد.

هنگامی که سطل زباله به درون کامیون برده می‌شود، کامیون نیز با سیستم کوچک Al خود باید تشخیص دهد که سطل برای بلندکردن امن است یا خیر. این کار به کمک دوربین‌های مخصوص کامیون انجام می‌گیرد که می‌تواند انسان و اشیا را تشخیص دهد و در صورت نیاز پروسه را متوقف کند.

این پروژه در مراحل اولیه قرار دارد و چیزی که در عکس می‌بینید، اولین نمایش کامل آن است. تغییرات زیادی ممکن است از حالا و زمان عرضه رخ دهد. اما تصورش سخت نیست بعضی روزها، ROARY یا چیزی شبیه آن پارک‌های شهر را تمیز می‌کنند، زباله‌های شهری را جمع‌آوری کردهیا کارهای بلندکردن دیگری را انجام می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH