مروری بر خانواده اکسپریا Z سونی: یک پایان غم‌انگیز!

xpria-z

سونی، شاید سهمش از بازار اسمارت‌فون‌ها چندان خوب نباشد اما بسیاری از کارخانجات مطرح به این کمپانی ژاپنی و محصولات ساخته آن مدیون هستند، خصوصا سنسورهای دوربین ساخته این کمپانی که هرساله در پرچم‌داران کمپانی‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته محصولات بالارده سونی هم  همیشه از بهترین‌ها بودند، خصوصا محصولات خانواده Z که پرچم‌داری این کمپانی را برعهده داشتند، تا این که چند روز پیش خبر ادامه نیافتن این سری به صورت رسمی منتشر شد و موجب ناراحتی کاربران سونی شد. هرچند دیگر شاهد محصولی از سونی با نام‌خانوادگی Z نیستیم اما مگر می‌شود این خانواده قدرتمند را به فراموشی سپرد؟! خصوصا برای طرفداران سونی که محصولات سری Z نماد یک اسمارت‌فون رویایی است. در ادامه نگاهی به محبوب‌ترین اعضای سری Z می‌اندازیم و باری دیگر خاطراتی از این خانواده مشهور را مرور می‌کنیم.

1- اکسپریا Z1

sony-xperia-z1-(2)

با اکسپریا Z1 سونی رسما وارد میدان نبرد شد، طراحی دلربا، استفاده از سخت‌افزاری به‌روز و قدرتمند و از همه مهم‌تر کیفیت ساخت بسیار خوب توانست از Z1 یک پرچم‌دار واقعی بسازد. رقابت سونی با دیگر کمپانی‌های اندرویدساز از همین زمان شروع شد و سونی با مبارزی قدرتمند پا به میدان نبرد با بزرگان گذاشت.

2- اکسپریا Z1 کامپکت

11Sony-Xperia-Z1-Compact-nbsp--20.7MP

اسمارت‌فونی پیشگام با سخت‌افزاری مناسب و به‌روز؛ یک اسمارت‌فون بی‌عیب و نقص که برای رقابت آماده شده بود، دوربینی قدرتمند با ظاهری شیک و جمع‌و‌جور، مگر یک اسمارت‌فون خوب دیگر چه می‌خواهد؟

3- اکسپریا Z2

sony-xperia-z2-(1)

جذاب، قدرتمند با دوربینی فوق‌العاده و طراحی دیوانه کننده در کنار کیفیت ساخت بالا، ظاهرا اکسپریا Z2 تمام چیزی بود که سونی آن زمان در چنته داشت. در واقع این اسمارت‌فون توانست سونی را در میان مشاهیر اسمارت‌فون‌ساز جا دهد. اکسپریا Z2 نه تنها انتظارات ما را برآورده می‌کرد بلکه چیزی فراتر از نیاز را به ما هدیه می‌داد. بدون شک اکسپریا Z2 اسمارت‌فونی شایسته بوده، هست و خواهد بود.

4- اکسپریا Z3

sony-xperia-z3-01

شاید Z3 را تنها بتوان یک به‌روزرسانی ساده برای Z2 دانست؛ پردازنده سریع‌تر، نمایشگر روشن‌تر، کیفیت صدای بیشتر و بدنه‌ای باریک‌تر توانست شایستگی پرچمداری سونی را به اکسپریا Z3 اما دارندگان Z2 را شگفت‌زده نمی‌کرد. هرچند یک به‌روزرسانی خوب برای اکسپریا Z1 بود. Z3 اسمارت‌فونی قدرتمند بود اما واقعا نتوانست کاربران را به وجد آورد.

5- اکسپریا Z3 کامپکت

sony-xperia-z3-compac-(3)

شاید اکسپریا Z کامپکت ثابت کند که همیشه بزرگ‌تر بهتر نیست؛ این اسمارت‌فون تکرار نوعی فرمول پیروزی برای سونی بود. همان‌طور که اکسپریا Z1 کامپکت بسیار خوب بود اکسپریا Z3 کامپکت نیز فوق‌العاده بود. عمر باتری بسیار خوب، دوربین بسیار خوب، کیفیت صدای عالی، عملکرد روان و داشتن بدنه‌ای ضد آب موجب شد این اسمارت‌فون تبدیل به یکی از برترین‌های 2014 شود.

6- اکسپریا Z5 پریمیوم

Androidpit-Xperia-Z5-Premium-10-w782

مهم نیست این اسمارت‌فون چقدر بزرگ است و یا چقدر فروش داشته است، Z5 پریمیوم نمادی از آینده است، نمایشگر 4K استفاده شده در این اسمارت‌فون که در بعضی حالات خاص فعال می‌شود و هم‌چنین سخت‌افزاری مناسب مطمئنا حس داشتن یک اسمارت‌فون پرچم‌دار را در شما ایجاد می‌کند. بهبودهای نرم‌افزاری در این اسمارت‌فون می‌تواند تجربه‌ای خوب را برای شما ایجاد کند، رابط‌کاربری بسیار روان و ساده اما با زیبایی تمام طراحی شده است، عمر باتری بسیار خوب است و ضد آب بودن دیگر ویژگی مثبت اکسپریا Z5 پریمیوم است هرچند سرعت پایین شاتر در این اسمارت‌فون می‌تواند کمی در ذوقتان بزند.

7 در مورد “مروری بر خانواده اکسپریا Z سونی: یک پایان غم‌انگیز!”

  1. دهه پنجاهی بی انتخاب

    8 سالی هست سونی زد۳ دارم پشتش رو برای باتری جدید خودم باز کردم و مخصوصا هم دیگه نچسبوندم باتری جدید با اینکه فروشنده تضمین کرد مثله قبلی نیست انگار. منم واسه اینکه یه صبح تا شب با اینترنت موبایل کار کنم صفحه شو تو تنظیمات سیاه سفید کردم مثله تلویزیون های قدیمی خونه پدری یادش بخیر. بلندگوها شو با سوزن انگولک کردم کمی صدای ویز ویز میده میخواستم اون روکش لعنتی زد ابشو بردارم صداش زیاد بشه که شد. بعضی وقتها تو هوای سرد اینترنت فور جى رو روشن میکنم میذارم جیبم مثله بخاری گرمم میکنه. دوربینش هم از موقعی که پشتش باز شده کیفیتش اومده پایین حدس میزنم یه لنزی چیزیش افتاده یه جلد ژله نو به زور از یه فروشگاه تو همدان براش خریدم باور کنید فروشنده از تو اشغالا مغازه پیداش کرد هیچ جای تهران نداشت با تمام این اوصاف دلم نمیاد یه گوشی نو بخرم چون واقعا دوست داشتنیه تا حالا تو هیچ کاری کم نیاورده و منو مایوس نکرده اینقدر با هم خوبیم که حتی یه ثانیه هم از آغوشم دور نمیشه نه که بخاطر تلگرام و سایت دیوار و باما اینا باشه کلا یه عضو جدید از بدنم شده نمیدونم اسمش چی بذارم شاید با یه جهش ژنتیکی نوه هام کف دستشون سونی چسبیده بشه. میخوام وصیت کنم باهاش بزارنم تو قبر البته هر وقت سونی مرد این یه متن غم انگیز نیست چون سونی هیچ وقت نمیمیره … با هم شروع کردیم با هم تمام میکنیم
    از طرف یه دهه پنجاهی بزور شاد و بدشانس که پشت گوشی داغون سونیش قلبی از طلا داره.
    tasvireto@

  2. اگر این مرگ زندگی دوباره به سونی می بخشد بگذارید در آسودگی بمیرد. شاید سری جدید از سریzبهتر باشه و از اپل جلوتر بزنه شاید اندروید حذف شه ویه سیستم عامل جدید در راهه همیشه برای پریدن از جوب بلند یک قدم به عقب باید برداشت.

  3. امید شریفی

    یعنی زد 6 نمیخواد تولید بشه ؟؟؟ پس چرا تو سایت های فناوری اسم زد 6 و شایعاتشو میذاشتند

  4. طرفدار پروپاقرص پرچم دارای سونی نیستم اما از دنبال کننده های کاملا حرفه ای دنیای موبایل و گجت ها هستم! ناخوداگاه ازین تیتر حالم گرفت! حیف ! اکسپریا زد ها یه غولی بودن واسه خودشون! هرچند سونی همین راهو تو اکسپریا ایکس ادامه میده اماسری زد اسمش کلی خاطره تو دنیای موبایل ها داره

  5. سلام.من قبلا گوشی z2 داشتم.انصافا گوشیه خیلی راضی کننده ای بود.رابط کاربری خیلی پر امکاناتی نداشت اما خیلی شیک و روان بود.باطریش خیلی خیلی راضی کننده بود.بلندگوهاش خیلی شفاف تر از نوت ٣ صدا پخش می کرد .اما میکروفونش کمی ضعیف بود..کمی هم اندازش دراز بود و حمل کردنش آدم رو خسته می کرد.تو فضای داخل خونه دوربینش خیلی بی نقص عمل می کرد و تو فضای بیرون هم جزو خوبها بود اما گالکسی اس۵ عکسهای شفافترو با جزییات بیشتری تو فضای بیرون می گرفت.و کمی هم تو سویچ بین اپراتورها دیر عمل میکرد.اما کیفیت عکسهای نمایشگرش جذاب تر و گرم تر از سامسونگ بود..کلا زد٢ یه جهش بزرگ برای سونی بود و خیلی هم فروش کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH