مقایسه نتایج بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 820 در برابر A9 اپل و اگزینوس ۷۴۲۰

1

انجمن معتبر XDA اخیرا تستی بر روی چند چیپست قدرتمند حال حاضر دنیای موبایل‌های هوشمند انجام داده که نتایج بسیار جالبی را در پی داشته است. دستگاه‌ها و چیپست‌های آن‌ها که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند شامل اپل آیفون ۶ اس پلاس با چیپ A9، سامسونگ گلکسی اس۷ اج با چیپ اسنپدراگون ۸۲۰، سامسونگ گلکسی نوت ۵ با پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰، موتورولا موتو ایکس Pure با چیپ اسنپدراگون ۸۰۸، نکسوس 6P و در نهایت اچ‌تی‌سی وان M9 با چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ می‌شوند.

اولین تست کارایی و عملکرد CPU با استفاده از بنچمارک گیک‌بنچ و به صورت هم‌زمان انجام شده است. آیفون ۶اس پلاس که از پردازنده A9 اپل بهره می‌برد توانست در این بنچمارک بالاترین امتیاز را در بخش عملکرد تک هسته‌ای به‌دست آورد و امتیاز دقیق آن بین ۲۵۱۲ تا ۲۵۲۹ متغیر بوده است. پس از A9 اسنپدراگون ۸۲۰ را داریم که محدوده امتیازی بین ۲۳۰۷ تا ۲۳۴۱ دارد. سامسونگ گلکسی اس ۷ اج نیز در بخش چند هسته‌ای بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان داده و لازم به ذکر است که بهتر بودن امتیاز تک هسته‌ای ارتباطی به عملکرد چند هسته‌ای ندارد و به همین دلیل است که علی‌رغم امتیاز کمتر اس ۷ اج در بخش تک هسته‌ای،در بخش چند هسته‌ای کارایی این چیپ بهتر از رقبا است.

اگزینوس ۷۳۲۰ یک سقوط مشخص در بخش عملکرد تک هسته‌ای دارد و امتیازی بین ۱۴۷۲ تا ۱۴۸۰ را تواسنته به‌دست آورد. امتیاز حالت چند هسته‌ای این چیپ نیز بین ۵۰۱۸ تا ۵۱۴۸ متغیر بوده که آنقدری هست تا اسنپدراگون ۸۲۰ را به چالش بکشد. اسنپدراگون ۸۱۰ نیز بیشتر کاهش امتیاز را در بین این پردازنده‌ها از خود نشان داد.

درحال انجام تست قدرت پردازشی CPU آیفون ۶اس پلاس و گلکسی نوت ۵ هردو تحت فشار سنگین عملکرد خوبی داشته‌اند و مشابه با یکدیگر بودند. دمای این دو دستگاه در داغ‌ترین حالت ممکن حدود ۲۳ درجه سانتی‌گراد بوده است. گلکسی اس۷ اج نیز به دمایی مشابه و حدود ۲۳/۳ درجه رسید. موتور ایکس Pure نیز تا ۳۱ درجه گرم شد و این در شرایطی است که نکسوس 6P گرم‌ترین دستگاه این تست محسوب می‌شود زیرا دمای آن به ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

در بخش تست عملکرد گرافیکی از بنچمارک 3DMark بهره گرفته شده است. آیفون ۶اس پلاس از پردازنده گرافیکی PowerVR GT7600 استفاده کرده که بالاترین امتیاز را توانسته کسب کند. این تست نتایجی داشته که تقریبا می‌توان گوشی‌های مورد بررسی را در آن شانه‌ به شانه یکدیگر فرض نمود. آیفون یاد شده همچنین در این حالت تا دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد داغ شد. این رقم یعنی ۱۶ درصد افزایش دما نسبت به شروع تست! Adreno 530 قلب تپنده پردازش‌های گرافیکی گلکسی اس۷ اج است و این چیپ نیز توانسته بالاترین امتیاز ممکن را در تست مورد اشاره به‌دست آورد و پا به پای A9 پیش رود. دمای این دستگاه هم نسبت به ابتدای تست ۱۰ درصد افزایش داشته است. اما Adreno 418 که در موتو ایکس Pure اجرای فرامین گرافیکی را عهده‌دار است، آخرین موردی بوده که توانسته تست گرافیکی را به تمام برساند. اما پس از اجرای تست هیچ افزایش دمایی در آن مشاهده نشده است.

XDA به نکته‌ای اشاره می‌کند که خلاف افزایش بهبود عملکرد اسنپدراگون ۸۲۰ را نشان می‌دهد. با توجه به لگ‌هایی که در بخش خمیده اس۷ اج به‌وجود می‌آید این گفته تا حدی مشخص می‌شود. در طول تست GPU فریم‌های بیشتری چشم‌پوشی می‌شوند و این درحالیست که مرور فروشگاه گوگل‌پلی با اسنپرداگون ۸۱۰ که در نکسوس 6P استفاده شده و در دستگاه‌هایی که از اندروید خالص بهره می‌برند نیز با این میزان نرخ فریم برابری می‌کند. مشکل دیگری که مشاهده شده، فریز شدن اتفاقی صفحه نمایش است که در بخش خواندن، تنظیمات و اپلیکیشن‌های دوربین رخ می‌دهد. به یاد داشته باشید که هر دستگاه می‌تواند نتایج مختلفی را علی‌رغم استفاده از چیپ مشابه، ثبت کند.

در زیر می‌توانید نتایج تست‌های یاد شده را به صورت نمودار ببینید.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

1 در مورد “مقایسه نتایج بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 820 در برابر A9 اپل و اگزینوس ۷۴۲۰”

  1. عملکرد اسنپدراگون 820 عالیه . ولی فراموش نکنید که نسخه s7 که پردازنده اسنپدراگون 820 داره فقط برای کشور امریکا است و برای ایران فقط s7 با پردازنده ضعیفتر اگزینوس وارد میشه !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH