Blizzard: آینده بازی‌های موبایل از واقعیت مجازی درخشان‌تر است!

کمپانی Blizzard بر خلاف سایر شرکت‌های بازی سازی، عنوان‌های زیادی منتشر نکرده اما با بازی‌های خود به نامی شناخته شده تبدیل شده است. عنوان‌هایی مانند Warcraft و Starcraft توانستند از بسیاری از بازی‌ها پیشی بگیرند.Blizzard

با پیدایش گوشی‌های هوشمند، نگاه‌ها به دنیای فناوری تغییر کرد که این شامل صنعت بازی هم می‌شود. حال دیگر بازی مانند گذشته سرگرمی چند ساعته نیست و به لطف اسمارت‌ فون‌ها، شما می‌توانید در هر زمان و مکان به انجام بازی‌های مختلف و در سبک‌های مختلف بپردازید.

بلیزارد به موبایل علاقه دارد!

بلیزارد چگونه به اینجا رسید؟ بر اساس تحقیقاتی که SuperData انجام داده، بازی Heartstone ساخت بلیزارد به یکی از عنوان‌های برتر تبدیل شده و در یک ماه حدود ۲۰ میلیون دلار برای‌ این کمپانی درآمد داشته است.

بلیزارد اهمیت صنعت موبایل گیمینگ و نیاز به ورود به این بازار در حال توسعه را کاملا درک کرده است. Michael Morhaime، مدیر عامل و یکی از موسسان، Frank Pearce، مدیر ارشد اجرایی و یکی دیگر از موسسان و Chris Metzen، معاون اجرایی این کمپانی در مصاحبه‌ای به توضیح آینده بلیزارد پرداختند.starcraft-2-768x410

تنها مسئله مهم این است که بسیاری از بازی‌ها به طور کامل برای پشتیبانی از صفحات کوچک‌تر طراحی نشده‌اند. بلیزارد خود را ملزم به حل برخی مسائل می‌داند و نیاز به تطبیق دادن استراتژی خود با نیازهای امروز دنیای گیم دارد.

اگر قرار است که ما به استراتژی ارزیابی تجارب در زمان حال ادامه دهیم، فکر می‌کنم باید بدانیم که بازی از نظر گیمرهای امروزی به چه معنی است.

میراث StarCraft II برای ما بسیار خوب بود. اما فکر نمی‌کنم حالا مردم دوست داشته باشند که ۴۵ دقیقه یک گوشه بنشینند تا یک مرحله را به پایان برسانند. فکر می‌کنم این فضا نیاز به بازسازی دارد.

به نظر من موبایل گیمینگ فرصتی بسیار بزرگ و در ورای بازی‌های کژوال است. مطمئن نیستم که هنوز این فرصت را به درستی درک کرده‌‌ایم!

علاوه بر سری Heartstone، پس از این شاهد چه آثار دیگری از بلیزارد خواهیم بود؟!

برای پاسخ به سوال بالا، هنوز باید صبر کنیم. اما به نظر می‌رسد شاهد حضور چیزی در بخش واقعیت مجازی نخواهیم بود، حداقل برای مدتی!

کمی درباره واقعیت مجازی حرف بزنیم!

حتما شما هم میزان علاقه و استقبال شرکت‌های بزرگ مانند سامسونگ،‌ اچ‌تی‌سی،‌ فیس‌بوک و … به حوزه واقعیت مجازی را فهمیده‌‌اید. این فناوری از آن دسته سرگرمی‌هایی است که تا تجربه نکنیم، درک نخواهیم کرد. واقعیت مجازی قدم بزرگ بعدی در توسعه صنعت بازی است. برای مثال، تصور کنید World of Warcraft را با یک هدست واقعیت مجازی بازی کنید!World-of-Warcraft-712x400

بلیزاردی‌ها هم حتما این تصور را داشته و به آن علاقه‌مند هستند، اما تا به حال هیچ برنامه‌ای برای ماجراجویی در این حوزه نداشته‌اند. گرچه این خبر خوبی نیست، اما حداقل می‌دانیم که واقعیت مجازی فکر آن‌ها را هم درگیر خود کرده است.HTC-Vibe-1-768x511

همه درباره واقعیت مجازی حرف می‌زنند و کلاه‌های خنده‌دارش را به سر می‌گذارند. در واقع ما هم علاقه‌مند هستیم و ما هم تماشا می‌کنیم.

چقدر امکان دارد که در World of Warcraft از این فناوری استفاده شود؟ به نظر این افق بعدی خواهد بود. اما ما همچنان تماشاگر هستیم. ممکن است سایر کمپانی‌ها قدم‌های اولیه را برداشته و در این حوزه برای خود جای پا محکم کنند.  فکر نمی‌کنم ما در حال حاضر آمادگی تسلط بر این حوزه را داشته باشیم.

و در پایان…

اطلاعاتی که از سخنان مدیران این شرکت به دست آمد، حالت کلی دارد و بلیزارد هنوز نیاز به برنامه‌ ریزی دارد. اما حداقل از سخنان آن‌ها ایده و سمت و سوی آینده این کمپانی را فهمیدیم.

نظر شما چیست؟ آیا حاضرید هنوز هم زمان زیادی را برای اتمام یک مرحله صرف کنید؟!

به دنبال بازی‌های پیچیده‌تر وسخت‌تر هستید یا از بازی‌های کژوال لذت می‌برید، یا از هر دو؟!

صنعت بازی‌های موبایلی برای‌تان جذاب‌تر است یا واقعیت مجازی؟!

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

3 در مورد “Blizzard: آینده بازی‌های موبایل از واقعیت مجازی درخشان‌تر است!”

  1. متاسفانه ورد آف وارکرافت در ایران با سرور های اصلی نیست و نسخه آخر اون که برای ما سرور مدارهای برای همین بیشتر روی وارکرفت حرف زدم ، ورد آف وارکرافت سرور های ایرانیش بعد از یکی دو سال آخرین ورژنش نیومدن

  2. به نظره من بلیزارد باید به فکر توسعه هرچه بیشتر وارکرفت و ورد آف وارکرافت باشه و هرچه زود تر نسخه های جدید اونو بسازه ، به خاطر اینکه اهمیت نداده این چند وقت الان دوتا دوردست بلیزارد نیست و رقیبش اونو ساخته ، حالا باید به فقط وارکرفت چهار باشه و دوتا رو با شرکت آیس فراگ در وارکرفت چهار پیشرفت بده ، با ادا مه دادن داستان محشر آرتاس هم می‌تونه پا به سوی وارکرفت چهار برداره ، بلیزارد با هنری که داره می‌تونه جوری وارکرفت بسازه که مثل وارکرفت سه مارو ده سال دیگه اسیر کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH