ایسر اولین داک گرافیک موبایلی خود را معرفی کرد

nitro1_storyایسر از یک داک گرافیکی موبایلی جدید رونمایی کرده که به شما اجازه می‌دهد یک کارت گرافیک موبایلی خارجی را از طریق تاندربولت ۳ (Thunderbolt) متصل کنید. بنظر می‌رسد این چیپ گرافیکی موبایلی مجهز به NVIDIA GTX 960M باشد. داک مورد اشاره سه پورت USB 3.0 دارد و نیز دو درگاه برای اتصال به صفحه نمایش بر رویش تعبیه شده است. در کنار این پورت‌ها همچنین شاهد یک پورت HDMI و یک پورت RJ45 نیز هستیم. محصول یاد شده علاوه بر مواردی که گفتیم، یک پورت تاندربولت ۳ هم دارد که می‌تواند از این طریق به دستگاه‌های دیگری که قابلیت اتصال از طریق درگاه مورد اشاره را دارند، متصل شود و نیز حالت شارژ DC را شبیه سازی کند.

ایسر نشان داده که داک گرافیکی جدیدش از لپ‌تاپ Switch 12 S که ساخت همین شرکت است استفاده می‌کند که پردازنده اصلی آن Intel Core M است. بنچمارک‌های مهم مانند 3DMark11 برای حالتی که چیپ گرافیکی جدید ایسر به این لپ‌تاپ متصل نباشد، امتیاز ۹۴۰ را نشان می‌دهد. این درحالیست که پس از اتصال چیپ گرافیکی جدید شرکت مورد بحث امتیاز به صورت قابل توجهی افزایش یافته و به عدد ۴۰۴۸ می‌رسد! پتانسیل اینکه در دستگاه‌های آینده شاهد استفاده از تاندربولت ۳ باشیم بسیار زیاد است و این قضیه در مورد گرافیک‌های موبایلی ظاهرا حتمی خواهد بود.

سایر دستگاه‌های محاسباتی مانند Razer Blade پیش از این قول داده‌اند که کارت گرافیک‌های کامل دسکتاپی از طریق تاندربولت ۳ در آن‌ها پشتیبانی خواهد شد. از آنجا که داک گرافیکی ایسر فقط میزبان NVIDIA GTX 960M است، به دلیل ضخامت کم می‌توان آن را یک راه حل مناسب و قابل حمل در بخش افزایش قدرت و توان گرافیکی دستگاه‌های دیجیتالی دانست.

هنوز قیمت این محصول برای آمریکای شمالی تعیین نشده، اما گزارش‌ها تا به این لحظه اعلام کرده‌اند که قیمت آن حدودا ۳۰۰ یورو خواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت اصلی تا تاریخ عرضه محصول اعلام نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH