بازگشت رویایی نوکیا به دنیای گجت‌ها با یک دوربین فوق‌العاده ۶۰ هزار دلاری واقعیت مجازی

nokia-testimonial-bg

نوکیا روز به روز فاصله‌اش را از بازارهای مصرف لوازم الکترونیکی دورتر کرد، اما حالا خبری شگفت‌انگیز و بسیار جالب در رابطه با این کمپانی منتشر شده است. پس از اینکه تبلت قدرتمند و خوش قیمت N1 از نوکیا به بازار عرضه شد حالا این شرکت فنلاندی تصمیم گرفته با یک دوربین واقعیت مجازی ۶۰ هزار دلاری وارد دنیای گجت‌های هوشمند امروزی شود. دوربین یاد شده یک کره با رنگی تیره است و ۸ لنز بر رویش جای داده شده و همچنین مشخصا با توجه به ویژگی‌های که دارد قیمت آن چندان هم غیر معقول به نظر نمی‌آید. بر اساس اعلام نوکیا قیمت ۶۰ هزار دلاری بدان معناست که جمعی از فوق حرفه‌ا‌ی‌های صنعت فیلم از OZO خریداری یا اجاره شده‌اند تا برنامه‌های شرکت مورد بحث آنقدر که جا دارد کاهش یابد.

اما چرا انقدر لنزهای زیادی در این محصول قرار داده شده؟ خب، برای بهره گرفتن از فیلم‌ها در دنیای واقعیت مجازی و ضبط ویدیو در آن با تکنولوژی در دسترس امروزی، یک فیلم‌ساز اساسا باید تعدادی دوربین با لنزهای مختلف را با فواصل معینی از یکدیگر قرار دهد. OZO طراحی شده تا دقیقا اینکار را انجام دهد ولی برای تمامی دوربین‌ها و میکروفون‌هایی که در یک دستگاه جداگانه قرار گرفته‌اند. البته بخش دوربین‌ها هنوز کامل نشده و ظاهرا باید باز هم کار بر رویش انجام گیرد. نرم افزار نوکیا درحال یاذگیری این موضوع است که چگونه باید ویدیوهای مختلف را به موقع در لنزهای مختلف به صورت زنده نمایش دهد. اما مشکل یاد شده با یک بروزرسانی در اواخر سال رفع خواهد شد. نوکیا از ورود به بازار دوربین‌های واقعیت مجازی بسیار خوشحال است و به این موضوع باور دارد که OZO می‌تواند به نحوی در این بخش مورد استفاده قرار گیرد که این شرکت با آنکه یک کمپانی ارتباطی است اما بتواند بخوبی در این بازار هم حضور یابد.

بر اساس تحلیل‌هایی که Brian Blau انجام داده، بیش از یک میلیون دستگاه‌ واقعیت مجازی در سال جاری به فروش خواهد رسید و همچنین باید این نکته را در نظر گرفت که تا ۱۰ سال آینده این فناوری به مرز اشباع خواهد رسید. نتایج یاد شده به لطف نگاه آینده نگرانه‌ OZO و هدست واقعیت مجازی Vive از اچ‌تی‌سی و نیز هدست Gear VR سامسونگ حالا بیشتر هم مشخص می‌شود. در ضمن محصولات واقعیت مجازی این روزها مخاطبان خاص خود را دارد و این تعداد شاید کمتر هم بشود، اما اختراعات و نوع گجت‌ها و فناوری‌های بکار رفته در آن‌ها قطعا نقش بسزایی در علاقمندی افراد ایفا می‌کند.
3224 Nokia-OZO-images

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH