پرینتر سه‌بعدی جان یک کودک چینی را نجات داد!

هرچند به‌ظاهر پرینترهای سه‌بعدی بیشتر جنبه سرگرمی داشته و برای خلق آثار هنری و کارهای دستی استفاده می‌شوند اما پرینترهای سه‌بعدی چیزی فراتر از تصور ما پیش رفته و حتی جان انسان‌ها را نجات داده‌اند. پس از پرینت استخوان‌های بدن توسط چاپگرهای سه‌بعدی و چاپ موفقیت‌آمیز استخوان‌های مهره کمر؛ این بار پرینتر سه‌بعدی جان یک کودک 9 ماهه چینی را نجات داد.

heart-disease-ibm

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پزشکان چینی به کمک تکنولوژی چاپگر سه‌بعدی توانستند کودک 9 ماه‌ای را که به عارضه قلبی مادرزادی مبتلا بود از مرگ نجات دهند. پرینتر سه‌بعدی این بار به کمک پزشکان آمد تا بتوانند مدلی از قلب این کودک 9 ماهه تهیه کنند پس از طراحی و چاپ، این مدل از قلب کودک در اختیار جراحان قرار گرفت تا بتوانند قبل از شروع عمل جراحی تصمیمات لازم را برای عمل این کودک چینی گرفته و پیش از عمل جراحی بدانند که در حین عمل چه اقداماتی باید صورت بگیرد. از آن‌ جهت که عمل قلب باز بر روی تمام سنین و به‌خصوص کودکان عملی بسیار دشوار است تهیه مدلی دقیق از قلب بیمار می‌تواند به جراحان کمک بسیاری کند.

طبق گزارش‌های منتشرشده، این کودک پس از تهیه مدلی از قلب به کمک پرینترهای سه‌بعدی و آنالیز کامل آن توسط پزشکان و جراحان عمل جراحی موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته و اکنون در بخش ریکاوری بیمارستانی در چین به سر برده و در حال بهبودی است.

این اولین باری نیست که پرینترهای سه‌بعدی نجات‌بخش انسان‌ها شده‌اند و مسلما آخرین بار نیز نخواهد بود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH