رهبر طراحی

سامسونگ رهبر طراحی جدید در دنیای تکنولوژی است!

وقتی نوکیا از بازار محو شد، این سامسونگ بود که توانست نقش بزرگ‌ترین فروشنده گوشی همراه را برعهده بگیرد. بیش‌ترین کپی هنوز از اپل صورت می‌گیرد، اما اکنون سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge را معرفی کرده‌ است که آمده‌اند تا این راه را تغییر دهند. بزرگ‌ترین تولید‌کننده گوشی همراه، اکنون یکی از بهترین طراحان نیز هست.

رهبر طراحیپس از بیداری سامسونگ در ارایه ضعیف گلکسی S5 در سال 2014، این شرکت تعهد داد که طراحی صنعتی خود را بهبود بخشد. در اواسط همان سال، شرکت کرده‌ای گوشی خوش‌تیپ اما گران‌قیمت خود، گلکسی آلفا، را ارایه داد‌، که این گوشی، یک اصلاح اساسی در طراحی همه گوشی‌های سامسونگ بود. نکته قابل توجه اینست که سامسونگ با تواضع و کوشش بسیار به واقع سعی در تغییر راه خود داشت. که او را از سونی، که درباره راه‌اندازی مجدد بخش موبایل خود، طولانی‌تر از رقبایی مانند خط تولید شائومی، صحبت کرده‌است و از HTC، که هنوز به نرم‌افزار سنس خود مانند یک پوشش امنیتی بی‌اثر چسبیده است، متمایز کرده‌است. بین سامسونگ و نوکیا هم تفاوت وجود دارد. موفقیت‌های قبلی نوکیا، او را از پیشرفت و ارتقای بیشتر سیمبین بازداشت و شیفته صفحه‌نمایش‌های لمسی کرد، در حالی‌که سامسونگ بیرحمانه دور آزمایش‌های شکست‌خورده خود را خط کشید.

سامسونگ گفت تغییر می‌کنیم و این کار را انجام داد.

گلکسی S6 خوب بود، اما گلکسی S7 عالی است. ویژگی‌های ضدآب‌ بودن و انعطاف‌پذیری فضای ذخیره‌سازی، قربانی تکرار طراحی کنونی شده‌اند. همه شرکت‌های گوشی‌ساز از اعتنا به بازخورد مشتری حرف می‌زنند، اما سامسونگ این کار را انجام داده‌ است. مردم از عدم وجود اسلات کارت حافظه برروی سری گلکسی S6 و شارپ‌بودن نسخه Edge، ناراضی بودند، بنابراین، سامسونگ هردو نقص را برطرف کرد. این پاسخگوترین و سازگارترین رفتار یک رهبر بازار تابحال بوده‌ است. به جای از خود راضی‌بودن بخاطر فروش سالانه صدها میلیون گوشی هوشمند، به انتقادهای مردم پرداخته و نوآوری‌های بیشتری، رو کرده‌. به علاوه، سامسونگ سخت‌افزار خود را از هر جنبه، تا حد بی‌سابقه‌ای جلا داده و بهبود بخشیده‌ است.

انتخاب اینکه چه نوع سازشی قبول شود، خود جوهره طراحی است، در حالی‌که هدف اصلی مهندسی، از بین بردن سازش است. توانایی منحصربفرد سامسونگ، ترکیب ویژگی‌های در اختیار داشتن منابع فنی وسیع و قابلیت‌های یک غول و قدردانی و ستایش‌های یک شرکت کوچکتر با محدودیت‌های زیادی است. در حالی‌که رقبایی مانند نوکیا و بلک‌بری، در هنگام رکود بازار شانه‌های خود را بالا انداختند، سامسونگ با وارونه‌کردن عادت بلندمدت خود در اجتناب از طراحی القایی، به سرعت و دقت به این رکود پاسخ داد. شرکتی که ساعت نسخه اول گلکسی گیر را ساخت، تبدیل به شرکتی شد که یک گلکسی گیر 2 عالی تولید کرد.

در کنگره جهانی موبایل امسال، امضای طراحی اپل در بین غرقه رقبا، بسیار آشکار بود. بدنه آلومینیومی یکپارچه آیفون این شرکت تبدیل به مدلی شد که کل صنعت موبایل از روی آن تقلید کردند، اما این احتمال وجود دارد که این برجستگی، برای سال گذشته بوده‌ است. در MWC 2017، من انتظار ظهور موبایل‌های گلکسی S صفت دارم. کپی‌برداری از طراحی سامسونگ تاکنون بسیار سخت بوده‌ است، بخاطر نمایشگر سوپر امولد شگفت‌انگیز و دوربین‌های عالی آن که نیازمند سرمایه‌گذاری زیاد پول و وقت است. در هر حال، طراحی جدید و منحصربفرد گلکسی S، جان می‌دهد برای کپی‌برداری!

گلکسی S7 و S7 Edge به طرز گسترده و بی‌رحمانه‌ای مانند آیفون، کپی خواهند شد.

بهبود سامسونگ، جهانی و کامل نشده‌ است و او همچنان در حال مبارزه برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب زیر پرچم اندروید است. درست است که طراحی این روزهای این شرکت نقص‌هایی دارد و هنوز مزایای دیگری هست که باید به صفحه‌نمایش منحنی سری Edge اضافه شود، اما بنظر می‌رسد این تغییرات مربوط به آینده باشد. اما کشمکش با نرم‌افزار، کاری است که هر تولید‌کننده سخت‌افزاری انجام می‌دهد، مانند اپل، که برای چنگ‌زدن به اسکیومورفیسم مورد تمسخر قرار گرفت و برای محصول نوپایش، اپل موزیک، با سوالات بسیاری مواجه شد. احتمالا نرم‌افزار، مرز بعدی است که سامسونگ آن را می‌شکند.

هرکس در دنیای موبایل امروز، اهمیت طراحی صنعتی را به عنوان یک مزیت رقابتی می‌داند. محصولی که قیمت اعلائی دارد، باید ظاهر اعلائی نیز داشته‌ باشد. حتی ال‌جی از پلاستیک رنگ و رو رفته خود دست برداشته و از یک کیس فلزی برای محصول جدید خود، G5، استفاده کرده‌است، طرفداران او نیز با شور و شوق از این محصول استقبال کردند.

سامسونگ، برای مدت طولانی، یک دنبال‌کننده بود، اما با نگاه به قدرت گوشی‌های جدید خود می‌تواند ادعا کند، از حالا او رهبر طراحی دنیاست. این شرکت از سطح و نفوذ خود برای تعیین زبان طراحی محصولاتش، سود برده‌ است و انتخابی بسیار زیبا و لذت‌بخش داشته‌ است. حرکت نزولی، کپی‌شدن رهبر طراحی است، با این‌حال، سامسونگ مجبور است برای جلو ماندن، بازآفرینی و نوآوری خود را حفظ کند. سپس دوباره، از حرکت نزولی خبری نخواهد بود.

5 در مورد “سامسونگ رهبر طراحی جدید در دنیای تکنولوژی است!”

  1. به نظر من با وجود طراحی های نوآورانه هوآوی، سامسونگ رقابت سختتری در پیش داره. مثلا گوشی های shot X هوآوری خلاقیت خوبی رو در دوربین امتحان کرده که سامسونگ هیچوقت اینقدر جسورانه پیش نمیره.

  2. واقعا نمیشه در این خصوص حرفی زد که کدوم برند طراحی خوبی داره از نظر گجت ها میشه گفت سری های ایپد خیلی طراحی شیکی نسبت به تب های سامسونگ داره ولی از نظر گوشی های هایی که بنده برسی کردم واقعا گوشی های سری نوت و سری اس بعد از اس۵ عالی بوده من هم ایفون داشتم و هم گلکسی اس۵ ولی ولی به این نتیجه رسیدم که اندروید از ای او اس بهتره راحت تره من خود تصمیم گرفتم که از سری های نوت استفاده کنم که رفتم سراغ نوت ۴ که خیلی کاربردی بوده برام واز هر نظر ارضا کرده بنده رو من طرف دار برند نیستم ولی خوم دیگه به هیچ عنوان سراغ سری ای او اس نمیرم شاید خنده دار باشه الان این نظر رو از روی ایپد دارم به اشتراک میزارم

  3. شما طرفدار سامی نیستید ذوب در سامسونگید …
    رهبر طراحی ؟!؟ سامی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به خاطر اون لبه هایی که خم شده رهبر طراحی ؟؟؟؟؟ اگه همین طراحی رو 100 بار دیگه هم تکرار کنه هیچ مشکلی نداره نه ؟
    ولی واسه سونی و اچ تی سی و بقیه لکه ننگ حساب میشه…
    یه عمر از حلبی گوشی ساخته دو تا گوشی فلزی زد شد رهبر ؟؟؟؟؟

    1. همون حلبی ها خار شده رفته تو چشم شما آدم های حسود و متعصب و پست. اگر پول خرید اس 7 اج رو نداری و نمی تونی باهاش کار کنی لطفا نظر نده. برو با همون اچ تی سی و سونی ات حال کن که الان دیگر هیچکس آون ها رو تولید کننده گوشی حساب نمی کنه. سامسونگ دوستت داریم چون برای ما احترام قائل هستی و با گوشی ها رنگارنگ و پیشرفته ات پاسخگوی نیاز هر کاربری هستی.

  4. حالا زوده براى رهبر شدن سامسونگ نظر داد چون آیفون۶اس طراحى اش مال دو سال پیشه پس بهتره تا عرضه ى آیفون٧و نظر دادن صبر کنیم.ولى اگه واقع بین باشیم اس٧واقعا زیباست ولى فریم اون مخصوصا بخش پایینى کپى کامل از آیفونه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH