اوبونتو نیز به جمع سیستم عامل‌های موبایل می‌پیوندد

ubuntu-osبر طبق گزارش‌های منتشر شده در وال استریت ژورنال، کنانیکال کمپانی انگلیسی نرم‌افزار اعلام کرد که نسخه جدید سیستم عامل اوبونتو، اکتبر امسال در تلفن‌های همراه آغاز به کار می‌کند.
این گزارش‌ها به نام کمپانی که قرار است اولین تلفن‌ها را بسازد اشاره نکرد، اما آنچه کنانیکال در این باره بیان کرد این است که حرکت به سمت این پلتفرم جدید برای سازندگان اندرویدی کار آسانی خواهد بود.
همانطور که می‌دانید اوبونتو سیستم عاملی است که به کاربر پسند بودن، سادگی و پیچیده نبودن شهرت دارد. به گونه‌ای که سازندگان آن نیز برای تحقق همین اهداف کوشیده و تلاش بر حفظ سادگی آن دارند تا در واقع برای هر کاربر از هر گوشه‌ای از جهان به راحتی قابل استفاده باشد. البته بدانید که از این سیستم عامل سرتاسر بر پایه حرکات بدن، نباید انتظار دکمه خانه یا هر دکمه دیگری را داشته باشید.
در مورد این نسخه جدید آماده شده برای تلفن‌های همراه باید گفت که فعلا قرار است در بازارهای دو نقطه وسیع جغرافیایی قابل دسترس باشند، اما در حال حاضر هنوز از مکان این بازارها اطلاعی در دسترس نیست.
کنانیکال درباره فلسفه طراحی این نسخه با Fast Company Design نیز مصاحبه‌ای داشته است و البته این کمپانی در همین مصاحبه از علاقه خود به استفاده از معماری سنتی ژاپنی برای این نسخه حرف‌هایی هم به میان آورده است. از نظر آن‌ها استفاده از معماری سنتی ژاپنی می‌آموزد که چطور بین فضا و موضوعات تعادل ایجاد کنند.
در حالی که هنوز اینترفیس‌های بر پایه حرکات بدن جرات اثبات کامل خود را ندارند، اوبونتو اصرار دارد که این سیستم عامل جدید جهشی بلند از جایی است که اینترفیس‌های کنونی موبایل در آن قرار دارند. تنها کاری که می‌توان در حال حاضرانجام داد انتظار تا ماه اکتبر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH