محصول جدید سامسونگ: شیشه جلوی هوشمند در موتور سیکلت!

samsungsmartwindshield-edدر بازار تکنولوژی هر از چند گاهی، محصولی مفهومی به بازار می‌آید که جنبه‌های کاربردی زیادی دارد و ما با خود فکر می‌کنیم که چرا چنین محصولی تا به‌حال وجود نداشته است! بیشتر این نوآوری‌های هوشمند برای ماشین‌ها است و دیگر وسیله‌های حمل و نقل چندان سهمی نداشته‌اند. حال، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ با شیشه جلوی هوشمند موتورسیکلت قصد تغییر این رویه را دارد. این محصول مفهومی که حاصل همگاری یاماها و سامسونگ است، سعی دارد که ایمنی بیشتری برای رانندگان موتورسیکلت به ارمغان بیاورد.

البته این اولین صفحه نمایش هوشمند برای موتورسیکلت‌ها نیست، ولی بیشتر صفحه نمایش‌های هوشمند برای کلاه ایمنی بوده‌اند. طراحی این محصول بسیار ساده است: یک پروژکتور که در زیر شیشه جلو قرار دارد، به گوشی هوشمند متصل می‌شود و اطلاعات را بر روی شیشه جلو نشان می‌دهد. این به راننده موتورسیکلت اجازه می‌دهد که به پیام‌ها و تماس‌های مهم، جوابی از پیش تعیین‌شده بدهد یا جزییات راهبری و مسیر خود را چک کند. به‌جز اینها، کارهایی چون نشان دادن اطلاعات مهم را نیز می‌تواند انجام دهد.

شاید فکر کنید که این صفحه نمایش باعث می‌شود که حواس راننده پرت شود. اما همین الان هم بسیاری از افراد در حین رانندگی به موسیقی گوش می‌کنند، به دستگاه‌های ناوبری مانند جی‌پی‌اس نگاه می‌کنند یا بدتر از آن مسیر خود را از روی مچ دست یا کاغذی که به باک بنزین چسبیده شده است، پیدا می‌کنند.  پس سادگی و ایمنی که این دستگاه احتمالا با خود خواهد آورد، مزیت بزرگی خواهد بود. و چه چیزی مهمتر از ایمنی در رانندگی؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH