باگ جدید iOS: سیری در حالت قفل اطلاعات اشخاص را لو می‌دهد!

apple bug Hamed Feshki

شرکت اپل همواره در پی رفع مشکلات آخرین نسخه نرم افزار تلفن همراه خود است. به تازگی ویدئوهایی از نقصی جدید رونمایی شده است. این ایراد فنی در آیفون 6S و 6S Plus به تمام افراد این اجازه را می‌دهد که به تصاویر و اطلاعات تماس، در حالت قفل دسترسی داشته باشند.

این مشکلات در گوشی‌های 6S و 6S Plus که از ویژگی دستیار دیجیتالی Siri و فناوری تاچ سه‌بعدی بهره می‌برند، وجود دارد. ظاهرا این ایراد نرم افزاری برای اولین بار توسط کاربران یوتیوب مطرح شده است و هم اکنون تعداد این ویدئوها در حال گسترش است. این حقه به این صورت است‌ که برای مثال شما از سیری می‌خواهید که در توییتر به دنبال یک آدرس ایمیل باشد. سپس توسط قابلیت لمس‌ سه‌بعدی بر روی لینک ایمیل فشار می‌آورید تا به منو تاچ 3D دسترسی پیدا کنید و گزینه “اضافه کردن به مخاطب” (Add to Existing Contact) را بزنید و به تمام اطلاعات فرد دسترسی داشته باشید. همچنین با ساخت یک مخاطب جدید و گزینه انتخاب عکس نیز مستقیم به گالری تصاویر هدایت خواهید شد!

این باگ نرم افزاری تنها با این تنظیمات خاص، فعال می‌شود و برای تمام افراد کارایی ندارد، اما این مشکل نشان‌دهنده دشواری و اهمیت تست همه جانبه نسخه‌های جدید نرم افزاری برای شرکت‌هایی چون اپل است. اشکالاتی که به یک فرد اجازه می‌دهد از قفل صفحه نمایش موبایل عبور کند، باعث بدنامی یک شرکت می‌شود. چرا که تمام هدف ایجاد این سیستم امنیتی و رمز عبور با شکست روبرو شده است.

این ایراد فنی نیازمند فناوری تاچ سه‌بعدی است در نتیجه تنها برای آیفون‌های 6S و 6S Plus مشکل‌ساز خواهد بود. همچنین تنظیمات Siri نیز باید برای استفاده از توییتر و برنامه‌های مرتبط با عکس اعمال شده باشد.

شما می‌توانید تا زمانی که این ایراد توسط اپل برطرف نشده است با تنظیمات زیر از اطلاعات خود محافظت کنید:

Settings—> Privacy option—> Photos

در قسمت تنظیمات Photos گزینه مربوط به Siri را در صورت نمایش غیر فعال کنید.

برای دسترسی نداشتن به مخاطبین نیز به تنظیمات زیر بروید:

Settings—> Touch ID & Passcode

کلمه عبور خود را وارد کرده و در پایین صفحه گزینه دسترسی Siri در زمان قفل بودن صفحه نمایش را غیر فعال کنید.

1 در مورد “باگ جدید iOS: سیری در حالت قفل اطلاعات اشخاص را لو می‌دهد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH