Kantar: کاهش سهم آیفون اپل در بازارهای اروپا،‌ آمریکا و چین

ios-vs-android-market-share-china-europe-usaبر طبق آخرین گزارش موسسه تحقیقات بازار Kantar، سیستم عامل iOS در حال از دست‌ دادن سهم خود به نفع اندروید در برخی بازارها مانند آمریکا، اروپا و چین است. اگرچه این کاهش‌ها چندان مهم نیستند، ولی از آن لحاظ چشمگیر است که نشان می‌دهد، اپل برای حفظ گسترشی که بعد از آیفون 6 (اولین آیفون با نمایشگر بزرگ)داشت، دچار مشکل شده است.

گزارش Kantar، داده‌های سه‌ماهه منتهی به آخر فوریه 2016 را در بر می‌گیرد و تمام تغییرات نسبت به سه‌ماهه منتهی به آخر فوریه 2015 در نظر گرفته می‌شود.

بیشترین از دست‌دادن سهم بازار در چین مشاهده شده است که 3.2 درصد بوده است. در همین بازه، سهم اندروید از بازار 3.4 بالاتر رفته و به 76.4 درصد رسیده است. Kantar برآورد کرده است که از آگوست 2014 تا به‌حال، این اولین باری است که از سهم اپل در بازار گوشی هوشمند چین کاسته می‌شود.

اگر به جلو نگاه کنیم، شاید آیفون SE بتواند این وضعیت را در چین تغییر دهد، چون در چین بسیاری از افراد توانایی خرید مدل‌های گران‌قیمت را ندارند. بر طبق تخمین‌ها، 3.4 میلیون نفر آیفون SE را پیش‌خرید کرده‌اند.

در خانه خود، آیفون نیم درصد نسبت به سال گذشته کاهش فروش داشته است و برآورد می‌شود که 38.3 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده باشد. سهم ویندوز 2.2 درصد کاهش داشته است، درحالیکه سهم اندروید 3.3 درصد افزایش داشته و به سهم 58.9 درصدی از بازار گوشی هوشمند رسیده است.

در 5 بازار بزرگ اروپا (آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا)، سری آیفون 1.8 درصد از سهم بازار را از دست داده است. در این بازارها، ویندوز 2.2 درصد سهم بازار را از دست داده و اندروید به طور شگفت‌انگیزی 6.7 درصد رشد داشته است.

به طور خلاصه، گزارش Kantar نشان می‌دهد که اندروید در حال گسترش سهم بازار خود است که این به ضرر iOS و ویندوز تمام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH