۶ گجت که بدترین باتری‌های عالم را دارند!

0این باور در برخی وجود دارد که هر چیزی حتی تکنولوژی ضایعاتی دارد که در واقع اجتناب ناپذیر است. ضایعه‌ای که قرار است اینجا از آن صحبت کنیم توان کم باتری در برخی از گجت‌ها است که علی‌رغم جدید و پیشرفته بودن، از این کمبود که بسیار پر اهمیت نیز است رنج می‌برند. بیشتر ما زمان خرید به ظاهر، پردازشگر، نسخه سیستم عامل و حافظه داخلی توجه زیادی می‌کنیم، اما چیزی که بیشتر اوقات از کنار آن به راحتی می‌گذریم باتری است. بدون یک باتری پر توان هیچ یک از جذابیت‌های گجت شما به چشم نخواهد آمد.
اما چیزی که در دنیا کاربران را بیشتر آزار می‌دهد، توجه کم سازندگان به مساله توان باتری است. داشتن یک نوت بوک مجهز به ویندوز 8 و با قابلیت تاچ لذت بخش است اما نه زمانی که بدانید یک نوت بوک دیگر که تاچ نیز نیست یک ساعت و نیم بیشتر از نوت بوک شما کار می‌کند. در مورد داشتن یک تلفن هوشمند مجهز به یک پردازشگر فوق سریع و صفحه نمایش اچ‌دی زمانی که مجبور باشید دایما نگران شارژ آن باشید، چه فکری می‌کنید؟
در این مقاله می‌خواهیم 6 تا از بدترین گجت‌ها از نظر باتری را به شما معرفی کنیم. شاید پس از خواندن این مقاله از این پس به توان باتری هر گجتی که می‌خرید کمی بیشتر توجه کنید.

مایکروسافت سرفیس پرو (899 دلار)
عمر باتری: 4:37

1هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده: 199 دلار

با وجود پردازنده Core i5 قدرتمند و قابلیت اجرای برنامه‌های دسکتاپ و ویندوز استور، متاسفانه باید اعتراف کنیم که این محصول را برای خرید پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا با توان 4:37 دقیقه باتری، لذتی از ویژگی قابل حمل بودن آن نخواهید برد. میانگین زمان مصرف برای لپ‌تاپ‌های اولترا پرتابل 1:50 دقیقه بیشتر است. اگر چه آی‌پد به اندازه این نوت‌بوک‌ها کاربرد ندارد اما باید بگوییم که در آزمایش باتری، این گجت به مدت 12:22 دقیقه کار کرد که 2.5 برابر میانگین مصرفی لپ‌تاپ‌ها است. هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده برای یک آی‌پد 128 گیگابایتی با قیمت 799 دلار، برابر با 64 دلار است که در مقایسه با 195 دلار مبلغی به حساب نمی‌آید.

ایسر C7 کروم بوک (199 دلار)
عمر باتری: 4:24 دقیقه

2هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده: 45 دلار

بیایید بین دو کروم بوک موجود با قیمت تقریبا مشابه مقایسه‌ای انجام دهیم: سری 3 کروم بوک‌های سامسونگ با قیمت 249 دلار و ایسر سی 7 با 199 دلار. عمر باتری اولی 7:34 دقیقه و دومی 4:24 دقیقه، یعنی 3 ساعت کمتر! مثلا ایسر سی 7 قرار است به عنوان کامپیوتر اصلی شما باشد، اما آیا با این توان باتری قادر است چنین نقشی را برای شما بازی کند؟ من که پیشنهاد می‌دهم تنها با هزینه 50 دلار بیشتر و هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده که برابر با 33 دلار است، سامسونگ کروم بوک را انتخاب کنید. مخصوصا سری سوم که از طراحی در خشان‌تر و صیقلی‌تری بهره می‌برد.

ایسوس تایچی (1299 دلار)
عمر باتری: 4:37 دقیقه

3 هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده: 282 دلار
یکی از مبتکرانه‌ترین هایبریدهای ویندوز 8 و در عین حال یکی از ناامید کننده‌ترین‌ها نیز همین ایسوس تاییچی است. تقریبا تمام کسانی که چشمشان به این موجود دو صفحه‌ای می‌خورد از شگفتی دهانشان باز می‌ماند. در پشت صفحه نمایش، صفحه دیگری تعبیه شده که با بستن لپ‌تاپ چیزی که مشاهده خواهید کرد یک تبلت است. اگرچه خیلی دوست داشتم که هر دو صفحه قابلیت تاچ داشت (فقط صفحه بیرونی لمسی است) اما این مساله چیزی نیست که بخواهم در باره‌اش شکایتی کنم. ناراحتی اصلی من در واقع از کم توان بودن باتری است. زمانی که دستگاه در مود لپ‌تاپ است، باتری تا 4:37 دقیقه دوام می‌آورد، در حالی که میانگین زمان کار لپ‌تاپ های اولترا پرتابل 1:30 دقیقه بیشتر است. پس فکر می‌کنم لپ‌تاپ 12 اینچی XPS Duo دل که 5:46 دقیقه کار می‌کند و هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده برابر با 206 دلار است، انتخاب بهتری باشد.

گوگل نکسوس 4 (299 دلار)
عمر باتری: 4:36

4هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده: 65 دلار
اگر می‌خواهید تجربه‌ای خالص از گوگل داشته باشید، نکسوس 4 با اندروید نسخه 4.2 (آبنبات ژله‌ای) و دوربینnifty Photo Sphere ویژه همین نسخه و البته طراحی زیبا بهترین انتخاب است. البته تا پیش از اینکه بدانید باتری تعبیه شده 2100 میلی آمپر است. یعنی چیزی شبیه به فاجعه!
با اینکه نکسوس 4 یکی از بهترین و شاید هم بهترین نکسوس تولیدی تا به امروز باشد، اما اگر باتری برایتان خیلی اهمیت دارد، بهتر است دور این مدل را خط کشیده و نظری به اچ‌تی‌سی one VX که عمر باتری آن 6:58 دقیقه است بیندازید.

کروم بوک پاویلیون اچ‌پی (329 دلار)
عمر باتری: حداکثر 4:15 دقیقه

5 هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده: 78 دلار
البته در ابتدا از شفاف سازی اچ پی تشکر می‌کنم چرا که با صراحت تمام عمر باتری را به قول خودشان حداکثر 4:15 دقیقه اعلام کرده‌اند. البته حتی اگر این دستگاه تا همین میزان هم دوام بیاورد خیلی عقب‌تر از کروم‌بوک سامسونگ با عمر باتری 7:34 دقیقه قرار می‌گیرد. البته کروم بوک اچ‌پی مجهز به یک صفحه نمایش 14 اینچی بوده که بزرگتر از صفحه نمایش 11.6 اینچی سامسونگ است. اما این دلیل خوبی برای خرید دستگاهی که علاوه بر اینکه 80 دلار گران‌تر است عمر باتریش نیز 3 ساعت کمتر است نیست. تازه چه کسی دلش می‌خواهد برای میزان مصرف هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده 78 دلار بپردازد؟ در صورتی که با خرید کروم بوک سامسونگ این مبلغ تا 33 دلار کاهش می‌یابد.

Lenovo ThinkPad Twistا(899 دلار)
عمر باتری: 4:36 دقیقه

6 هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده: 195 دلار
این هم از آخرین گجتی که پیشنهاد می‌کنیم از خرید آن به شدت خود داری کنید. ThinkPad Twist با صفحه نمایش 12.5 اینچی گردان فقط 4:36 دقیقه کار می‌کند، پس اگر این گجت را انتخاب می‌کنید، باید دایما نگران این باشید که زیاد از پریز برق فاصله نگیرید! میانگین میزان کارکرد نوت‌بوک‌های اولترا پرتابل 6:18 دقیقه است، یعنی 2 ساعت بیشتر از عمر باتری تینک پد، بنابراین اگر جای شما باشم مدل یوگا را که البته کمی گران‌تر هم است (1159 دلار) اما هزینه مصرف هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده از آن 182 دلار برایتان تمام می‌شود را انتخاب می‌کنم.

11 در مورد “۶ گجت که بدترین باتری‌های عالم را دارند!”

  1. سلام من یکسالی هست که این گوشی رو دارم(nexus4) از اول باتری رو کم نگه میداشت والان یک ماهی است که باتریش فوری خالی میشه ،و یک دوربین بی کیفیتی داره که نگو البته سرعت خیلی خوبی داره ولی گوشی که فقط سرعت نیست باطری و دوربین خیلی مهم تر است خلاصه کنم ۱۹۸۰۰۰۰پول دادم به این گوشی والان شده ۷۸۰۰۰۰تومن .من خودم به گوگل اعتماد کردم وکورکورانه خریدم والان پشیمانم .

  2. خوب یگه بحث رفت رو نکسوس 4 و نمیشه دست رو دست گذاشت !! شما که به 2100 میلی آمپر میگی فاجعه لطفا بقیه اسمارتفون های هم رده روهم نگاه میکردی اونوقت میدونستی که تو گوشی های هم رده باطری بسیار خوبی رو داره . گوشی هایی نظیر S3 ، One X Plus ، Optimus G و . . . که همشون از باطری 2100 میلی آمپر استفاده میکنن . اسم One X رو نمیارم که فاجعه اصلی اونه . همچنین نکسوس 4 از کوالکام Snapdragon S4Pro با لیتوگرافی 28 نانومتری بهره میبره در صورتی که پردازنده ی S3 و One X به ترتیب 32 و 40 نانومتری هستند که دیگه جای بحثی باقی نمیمونه . . . به این ترتیب میشه گفت بدترین باطری ممکن بین اسمارتفون هارو One X با باطری 1800 میلی آمپری و پردازنده ی پر مصرفش داره . با تشکر . . .

  3. age vase game play, dore n4 ro khat bekeshid
    mobile wase game nis
    brid ps bekharid na smart phone
    n4 charge wireless
    mikhain 24 h bahash var berid ke …..
    bikhialesh beshid berid 1100 bekharin 24 roz bazi koooonid

    1. دوست عزیز
      برای یک لپتاپ نوت بوک یا تلفن هوشمند چه شما بخوای بازی کنی باهاش چه کار دیگه انجام بدی 4 ساعت کارکرد جالب نیست(البته برای لپتاپ و نوت بوک خیلی بدتره).این مطلبیو هم که نوشتیم نظر شخصی ما نیست. اگر کمی دقت کنید متوجه میشید که میزان کارکرد باتری ها با مدلهای مشابه و میانگین میزان مصرف در بین محصولات مشابه مقایسه شده که در بیشتر موارد این میزان دو ساعت از میانگین کمتر بوده.

  4. سلام خانم صریحی
    ممنون از مطلبتون، در مورد نکسوس4 که از باتریش حرف زدید مطمئنید که عمر کوتاهی دارد؟ چون در مورد پردازندش هم جایی خونده بودم که حتی توی وب گردی خیلی داغ میکنه و توی بازیهای سنگین وHD که دیگه مثلر کوره میشه
    حافظه زیادی هم که نداره پس هدف ساخت این گوشی چی بوده که اینقدر نقص داره؟ یعنی فقط واسه معرفی ورژن جدید اندروید که هر سال گوگل واسه معرفی جدید اندرویدش یه گوشی نکسوس میزد این گوشی رو زد بدون توجه به عملکرد گوشی؟
    همین کارا رو میکنه که خودش رو پیش مردم خراب کرده

    1. بله مطمینا عمر کوتاهی داره! برای محصولی با این شهرت و به قول خودتون محصول اختصاصی غولی چون گوگل، ازش خیلی بیشتر از اینها انتظار میرفت. البته نکسوس در مقایسه با بیشتر تلفنهای هوشمند چیزی زیادی کم نداره اما باز هم میگم بحث سر انتظار!!!!

    1. سارا صریحی

      بله!از بد هم بدتره. اگر به میزان میانگین کارکرد باتری ها که در متن اومده توجه کنید متوجه میشید که این گجت ها سطحشون از میانگین هم پایینتره.یعنی در واقع افتضاح

  5. به نظر من هم باطری بسیار مهمه،و البته در صورت ضعیف بودن،قابل تعویض بودنش بسیار مهمتر.اگه در مورد گوشی ها و گجت های سونی هم نظرتونو بگید ممنون میشم.چون همه جا از ضعیف بودن باطری های سونی میگن،ولی خیلی جاها تخصصی صحبت نشده و بیشتر عامیانه هست.(البته این نظر شخصی بنده هست و خدای نکرده توهین به کسی نمی کنم).برام جالب بود که توی این لیست خبری از محصولات سونی نیست.اگه میشه در موردشون یه توضیح مختصر . مفید بدین. با تشکر از آی تی رسان،یاری رسان همیشه من

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH