۶ تلفن هوشمند رده‌بالا که در نیمه دوم ۲۰۱۶ رونمایی خواهند شد

اگر شما نیز از جمله علاقمندان به دنیای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند هستید، اما محصولاتی که تا به این لحظه در سال ۲۰۱۶ معرفی شده شما را راضی نکرده است، می‌توانید منتظر رونمایی دیوایس‌های جدیدی از غول‌های تکنولوژی باشید.  همچنین اگر به دنبال تلفن هوشمند رده بالا هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که معمولا گجت‌های معرفی شده در نیمه دوم سال میلادی را خریداری نمایید. زیرا به این ترتیب، شما انتخاب‌های زیادی را پیش رو خواهید داشت. با این تفاسیر، ما می‌خواهیم در این مطلب به شما، دیوایس‌هایی که انتظار رونمایی از آنها در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ می‌رود را معرفی نماییم.

۱- وان پلاس ۳

شرکت وان پلاس، اخیرا تأیید کرده است که تلفن هوشمند این کمپانی با نام وان پلاس ۳، در ماه ژوئن معرفی و در ماه جولای، برای استفاده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که وان پلاس ۳، از طراحی جدیدی بهره می‌برد و علاقمندان و طرفداران این برند، انتظار جایگیری قطعات سخت افزاری جدید در همان بدنه قدیمی وان پلاس و وان پلاس ۲ (عکس زیر) را نداشته باشند. وان پلاس ۳ از پردازنده Snapdragon 820 ساخت شرکت کوالکام (که در گلکسی S7، ال‌جی G5 و اچ‌تی‌سی ۱۰ از آن استفاده شده است) و صفحه نمایش ۵.۵ اینچی بهره خواهد برد. سیستم عامل آن نیز Oxygen OS است که بر مبنای اندروید مارشمالو طراحی شده.

OnePlus-3

از آنجایی که وان پلاس ۲ نتوانست مانند وان پلاس، علاقمندان به دنیای تکنولوژی را تحت تأثیر قرار دهد، ما منتظر هستیم تا ببینیم که وان پلاس ۳، چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد و به قول معروف، چه چیزی در چنته دارد. شرکت وان پلاس با فروش تلفن‌های هوشمند خود با قیمت پایین، توانست نامی برای خود دست و پا کند. از این رو، انتظار می‌رود که وان پلاس ۳ در پایین‌ترین سطح خود، قیمتی معادل ۳۵۰ دلار را برای مصرف کننده در بر داشته باشد. این دیوایس جدید که انتظار نمی‌رود قطعات خاصی را به همراه داشته باشد، می‌تواند گزینه مناسبی برای برخی کاربران که توان پرداخت هزینه زیاد برای تلفن هوشمند ندارند، به شمار آید.

۲- موتو ایکس جدید

شرکت موتورولا که اخیرا توسط کمپانی لنوو خریداری شده، تاکنون در سال ۲۰۱۶، هیچ تلفن هوشمندی را ارایه نکرده است. اما انتظار می‌رود که موتو ایکس جدیدی در حال طراحی باشد و طبق اعلام شرکت لنوو، دیوایس‌های موتو جدید از سنسور اثر انگشت بهره خواهند برد.

موتو ایکس پیور (Moto X Pure) که سال گذشته و در ماه جولای رونمایی شد، دارای صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با کیفیت Quad HD بود که انتظار می‌رود این آیتم، در موتو ایکس جدید نیز تکرار شود. به همین دلیل، انتظار می‌رود که در ماه جولای امسال نیز، پرچمدار جدید موتو ایکس به دنیای تکنولوژی معرفی شود. ما مطمئن هستیم که مانند سایر محصولات موتورولا، موتو ایکس جدید نیز از نظر طراحی، انعطاف پذیر بوده و کاربران می‌توانند آن را مطابق سلیقه خود، سفارش دهند که همین موضوع، باعث می‌شود تا گجت‌های موتو ایکس، امضای خود را در طراحی داشته باشند.

New-Moto-X-flagship

شرکت لنوو، حساب ویژه‌ای روی درآمد حاصل از محصولات موتو باز کرده است و از سوی دیگر، شرکت موتورولا، توانایی خود در طراحی تلفن‌های هوشمند را به جهانیان ثابت کرده است. به همین دلیل، انتظارات از موتو ایکس جدید بسیار بالا است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این محصول، تا چه حد می‌تواند دل شیفتگان دنیای تکنولوژی را به دست آورد.

۳- گلکسی نوت ۶

مدتی قبل، خبرها حاکی از این موضوع بود که شرکت سامسونگ در نظر دارد تا در ماه جولای، گلکسی نوت ۶ را رونمایی کند. این تاریخ، تقریبا یک سال پس از معرفی گلکسی نوت ۵ می‌شود. فبلت جدید این کمپانی کره‌ای، نسبت به نسخه پیشین خود کمی بزرگتر شده و از صفحه نمایش ۵.۸ اینچی (در مقایسه با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی نوت ۵ ) با کیفیت QHD بهره می‌برد.

Note-6

گلکسی نوت ۶  همچون گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge، مجهز به استاندارد IP68 است و این یعنی می‌تواند در برابر آب و گردو غبار مقاومت کند. به این ترتیب، دیوایس جدید، تنها محصول سامسونگ با برند نوت است که می‌توانید آن را بدون نگرانی، همراه خود به استخر یا زیر باران ببرید. پیش‌بینی می‌شود که گلکسی نوت ۶ از پردازنده Exynos 8890 که توسط خود شرکت سامسونگ تولید می‌شود و یا Snapdragon 823 ساخت شرکت کوالکام، استفاده کند. همچنین دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و رم ۶ گیگابایتی نیز جز شایعات پیرامون گجت جدید سامسونگ است. البته همانطور که می‌دانید، گلکسی نوت ۶ از قلم بهبود یافته S Pen نیز بهره خواهد برد. تا به اینجا، تمامی نوت‌ها نسبت به نسخه پیشین خود، برتری‌های محسوسی را داشته‌اند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این شرکت کره‌ای، می‌تواند این روند را ادامه دهد یا خیر؟!

۴- آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

در حالی که آیفون ۶S و آیفون ۶S Plus نسبت به نسخه پیشین خود، تغییراتی نسبتا کوچک را از نظر طراحی به همراه داشتند، انتظار می‌رود که امسال اپل در طراحی آیفون جدید خود، تغییرات محسوسی را اعمال نماید. بر اساس شایعات، آیفون‌های جدید که با نام‌های احتمالی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی می‌شوند، قابلیت‌هایی مانند ضد آب بودن، دو دوربین مجزا در پشت و پردازنده جدید A10 اپل که نسبت به نسخه پیشین یعنی A9 از قدرت بیشتری بهره‌مند است را در پی خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود که این دو گجت جدید در زمینه صفحه نمایش از نسل قبل خود، یعنی اندازه‌های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی پیروی نمایند.

iPhone7

ظاهرا اپل به مانند گذشته، ماه سپتامبر را برای معرفی این دو گجت جدید در نظر دارد و طرفداران آیفون که از عمر دستگاه آنها بیشتر از یک سال می‌گذرد، دلایل زیادی برای خرید آیفون ۷ و یا آیفون ۷ پلاس خواهند داشت.

۵- نکسوس جدید

در ماه سپتامبر سال گذشته، شرکت گوگل از دو نکسوس جدید با نام‌های Nexus 6P و Nexus 5X پرده برداشت. هیچکس نمی‌داند که آیا امسال، گوگل مجددا دو تلفن هوشمند را به دنیای تکنولوژی معرفی می‌کند یا خیر؟ اما چیزی که واضح است، این موضوع خواهد بود که گوگل، دست کم یک تلفن هوشمند رده‌بالا را به‌زودی رونمایی خواهد کرد که از سیستم عامل اندروید N بهره خواهد بود.

Nexus-Flagship

در حالی که Nexus 6P توسط شرکت هوآوی و Nexus 5X زیر دست طراحان ال‌جی تولید شده بود، اما مشخص نیست که پرچمدار جدید نکسوس را چه شرکتی طراحی خواهد کرد. اخبار و شایعات این روزها، حاکی از آن است که شرکت HTC در حال طراحی یکی از محصولات نکسوس است. شایعات دیگری نیز حاکی از آن است که نکسوس جدید، از فناوری لمس سه بعدی (۳D Touch) که به همراه رونمایی از آیفون ۶S توسط اپل به دنیای فناوری معرفی شد، بهره خواهد برد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شایعات، تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

اسکرول به بالا
TCH