اپل سالانه 40 میلیون دلار طلا از دستگاه‌هایش بازیابی می‌کند!

iphone_6s_plus_review_19بازیابی مواد می‌تواند دردسر داشته باشد، اما هم برای شما و هم برای محیط زیست مفید است. اما احتمال آن کم است که با استفاده از آن بتوانید پولدار شوید! البته این به این معنا نیست که شرکت‌های بزرگ نیز از این کار سودی نخواهند برد! برای شرکت‌های بزرگ که قطعات متفاوت و گرانقیمتی در محصولات خود استفاده می‌کنند، بازیابی کاری ایده‌ال است. نه تنها کمپانی‌ها می‌توانند قطعات خراب‌نشده را خارج و دوباره استفاده کند، بلکه می‌توانند اگر قطعات قابل استفاده نبود، آنها را ذوب کرده و در بازار بفروش برسانند یا دوباره برای ساخت قطعات جدید از آن‌ها استفاده کنند.

در حالیکه بنظر می‌رسد که بازیابی محصولات برای اپل، سخت و پر هزینه باشد، اما Liam، ربات بازیابی اپل، این کار را بسیار آسان کرده است. اطلاعی از هزینه ساخت Liam در دسترس نیست، اما می‌دانیم که اپل چه مقدار از بازیابی درآمد دارد. اپل بتازگی گزارش سالانه مسئولیت محیط زیستی خود را برای سال مالی 2015 انتشار داده است. این گزارش بیان می‌کند که:

ما بیشتر از همیشه به حفظ منابع ارزشمند متعهد هستیم. در 2015، 89 میلیون پوند زباله الکترونیکی را بازیابی کرده‌ایم. اخیرا نیز از Liam رونمایی کرده‌ایم که توانایی از هم باز کردن آیفون در 11 ثانیه را دارد و اجازه می‌دهد که اجزای باکیفیت را دوباره استفاده کنیم. این آزمایشی در تکنولوزی بازیابی است و امیدواریم دیگران نیز از این کار الهام بگیرند.

بنابر گفته‌های اپل، این شرکت در سال مالی 2015،‌ 61.3 میلیون پوند منابع را بازیابی کرده است. این مقدار شامل 2204 پوند طلا است که ارزشی برابر 40 میلیون دلار دارد. شاید این مقدار در برابر درآمد 75.9 میلیارد دلاری اپل در سه‌ماه اول سال 2016، کم بنظر برسد، اما اگر 30 میلی‌گرم طلایی که اپل برای ساخت هر آیفون استفاده می‌کند را در نظر بگیریم، مقدار زیادی محسوب می‌شود. احتمال می‌رود که اپل این میزان طلا را برای استفاده در محصولات خود نگه دارد. علاوه بر طلا، اپل 23 میلیون پوند فولاد، 13 میلیون پوند پلاستیک، 12 میلیون پوند شیشه، 4.5 میلیون پوند آلومینیوم به ارزش 3.2 میلیون دلار، 3 میلیون پوند مس به ارزش 6.4 میلیون دلار  و 6600 پوند نقره به ارزش 1.6 میلیون دلار، نیز بدست آورده است.

اپل در گزارش خود می‌گوید:

ما سعی می‌کنیم که دستگاه‌های الکترونیکی را از زباله‌دان‌ها دور نگه داریم تا از منابع قیمتی آنها دوباره استفاده کنیم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که بازیابی دستگاه‌ها، تهدیدی برای انسان یا محیط زیست نباشد. ما به سختی تلاش می‌کنیم که در تمام ساختمان‌های خود از انرٰژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم و به تولیدکنندگانمان در چین و سایر نقاط جهان نیز کمک می‌کنیم که این کار را انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH