فروش 14.8 میلیون تلفن هوشمند شیائومی در سه ماهه نخست 2016

ITresan-1395 (15)وقتی به ورود شیائومی به بازار تلفن همراه آمریکا نگاه می‌کنیم شاهد آن هستیم که آمار پیشرفت این شرکت منطقی به نظر می‌رسد. یکی از عوامل مهم در این توفیق را می‌توان حضور هیوگو بارا در سمت نایب‌رئیسی شیائومی دانست. بارا که پیش‌ازاین در شرکت گوگل فعال بوده است، بهتر از هر کسی زیروبم بازار تلفن‌های همراه هوشمند آمریکا را می‌شناسد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که شیائومی تنها منتظر فرصت مناسب برای فروش یک همراه ویژه در بازار آمریکا بوده است.

شیائومی موفق شده است تا بدون داشتن پشتوانه بودجه‌هایی از جنس دلار آمریکایی، تعداد 14.8 میلیون دستگاه تلفن همراه در طول سه ماه به فروش برساند. کوین وانگ به‌عنوان تحلیل‌گر فناوری در شرکت IHS این موضوع را مطرح کرده و یادآور می‌شود که این رقم تقریبا برابر با 14.98 میلیون دستگاه فروخته شده در بازه زمانی در سال گذشته است. بااین‌حال با توجه به این‌که شیائومی Mi5 تنها به‌صورت فروش لحظه‌ای ارایه می‌شود، می‌توان گفت که هنوز حجم مشخص بازخورد و استقبال از آن در بازار آمریکا مشخص نیست و باید منتظر ماند تا این پرچم‌دار بتواند راه خود را به فروشگاه‌ها باز کند.

به این ترتیب ممکن است تا در پایان سال شاهد این باشیم که شیائومی موفق به شکستن رکورد فروش 70 میلیون دستگاه خود در سال گذشته شود. البته باید یادآور شد که سال گذشته برای این شرکت به‌عنوان یک ناامیدی مطرح بود زیرا هدف شیائومی، رقمی بین 80 تا 100 میلیون دستگاه بوده است. دیگر مولفه‌ای که می‌تواند موجب موفقیت شیائومی شود را نیز می‌توان فبلت 6.4 اینچی شیائومی مکس دانست که به‌تازگی اطلاعات اندکی درباره آن به رسانه‌ها درز کرده است.

به این ترتیب اگر شیائومی نتواند فروش مطلوب خود را به دست بیاورد آنگاه باید انتظار داشت که این شرکت با تمام قوا وارد بازار ایالات متحده شده و معادلات را تغییر بدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH