اچ‌تی‌سی گوشی One M9 Prime Camera Edition را در وب‌سایت آلمان خود معرفی کرد

HTC-One-M9-Prime-Camera-Edition_7

در سال ۲۰۱۴ شرکت اچ‌تی‌سی از گوشی هوشمند One M8 رونمایی کرد و در ۲۰۱۵ نسل بعد یا همان One M9 را به بازار عرضه کرد، اما هم‌زمان با معرفی M9 این شرکت نسخه‌ای از ‌M8 را با نام One M8S معرفی کرد که در نوع چیپست به کار رفته با M8 تفاوت داشت ولی ویژگی‌ها و طراحی آن‌ها مشابه بود. در سال ۲۰۱۶ و پس از معرفی اچ‌تی‌سی ۱۰ که جدیدترین پرچم‌دار این شرکت است، اچ‌تی‌سی باز هم دست به کار شده و نسخه متفاوتی از One M9 را تولید کرده است.

این نسخه از M9 که One M9 Prime Camera Edition نام دارد در وب‌سایت بخش آلمان این شرکت تایوانی رونمایی شد، این گوشی هم از طراحی مشابه با M9 بهره می‌برد، اما دو تفاوت عمده آن چیپست و دوربین است. اچ‌تی‌سی در M9 از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ به همراه ۳ گیگابایت رم استفاده کرد، این چیپ با معماری ۶۴ بیتی توسعه داده شده بود و از دو خوشه چهار هسته‌ای مجزا استفاده می‌کرد، چهار هسته قدرتمندتر از نوع Cortex-A57 بودند و چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A53. متاسفانه مشکل عمده این پردازنده داغ شدن بیش از حد آن بود که در آخر منجر به قطع استفاده از چهار هسته قدرتمنتر می‌شد و تلفن مجبور بود از چهار هسته معمولی استفاده نماید که فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز داشتند.

اما در One M9 پرایم کمرا ادیشن، این شرکت از چیپ مدیاتک Helio X10 با هشت هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 و با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت رم بهره گرفته است. حافظه داخلی این گوشی هم ۱۶ گیگابایت است که می‌توان با استفاده از میکرو SD آن را تا ۲ ترابایت افزایش داد.

HTC-One-M9-Prime-Camera-Edition_3

تغییر عمده دیگر، همان طور که از اسم این نسخه پیداست، مربوط به دوربین است. نسخه اصلی M9 به یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز است که با یاقوت کبود محافظت شده است، اما در نسخه پرایم کمرا ادیشن از لنز ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال و نرم افزاری با قابلیت ثبت تصاویر با فرمت RAW استفاده شده. روی کاغذ به نظر می‌رسد که این لنز ۱۳ مگاپیکسلی همان لنزی است که در One A9 استفاده شد و قرار بود تجربه عکاسی بهتری را نسبت به M9 به کاربران ارایه دهد. دوربین جلویی M9 مجهز به یک سنسور ۴ مگاپیکسلی با فناوری اولتراپییکسل بود و اچ‌تی‌سی باز هم از همین دوربین به عنوان دوربین جلو پرایم کمرا ادیشن استفاده کرد. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p، اسپیکرهای استریو BoomSound و باتری ۲۸۴۰ میلی آمپری اشاره کرد.

این گوشی در رنگ‌های طلایی،‌ طلایی-نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود و قیمت آن هم ۵۵۰ یورو اعلام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH