گلکسی نوت ۶ لایت با اسنپدراگون ۸۲۰ و رم ۴ گیگابایتی تولید می‌شود

note-6-splash

این روزها تولید نسخه مینی یا لایت از گوشی‌های پرچم‌دار دیگر امری عادی است. این طیف از محصولات مناسب کسانی است که می‌خواهند ویژگی‌های یک گوشی رده بالا را با قیمتی مناسب تجربه کنند. در میان گوشی‌های هوشمند، سری گلکسی نوت سامسونگ همیشه قیمت بالایی داشته و نسخه لایت یا همان ارزان قیمت‌تر و ضعیف‌تر از این سری می‌تواند مناسب کسانی باشد که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند برای داشتن بهترین فبلت‌های موجود بهای زیادی بپردازند. شایعاتی منتشر شده که بر طبق آن‌ها گلکسی نوت ۶ در ماه جولای یا آگوست معرفی خواهد شد، در جدیدترین این خبرها، زمزمه‌هایی از وجود نسخه لایت این گوشی نیز به گوش می‌رسد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این دستگاه نسبت به نسخه اصلی مشخصات ضعیف‌تری خواهد داشت، اما اندازه آن‌ها یکسان است. گلکسی نوت ۶ لایت مجهز به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p است که نسبت به صفحه نمایش نوت ۶ که از نوع سوپر AMOLED و با کیفیت QHD است، رزولوشن کمتری دارد. سامسونگ در گلکسی نوت ۶ لایت از اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد در حالی که گلکسی نوت ۶ (و احتمالا نسخه Edge آن) از اسنپدراگون ۸۲۳ که هنوز معرفی نشده استفاده خواهد کرد.

استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰ که پرچم‌دار امسال کوالکام است، در نسخه لایت پرچم‌دار سامسونگ یک جهش بسیار خوب است. حتی اگر اسنپدراگون ۸۲۳ (که گفته شده فرکانس آن تا ۳ گیگاهرتز می‌رسد) هم معرفی و در نوت ۶ به کار گرفته شود، هنوز هم اسنپدراگون ۸۲۰ یکی از قدرتمندترین چیپست‌های موجود است. در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان در نسخه لایت یا ضعیف‌تر پرچم‌دار خود از اسنپدراگون ۶۵۲ استفاده نموده‌اند که نمونه ضعیف‌تری از اسنپدراگون ۸۲۰ است. با این وجود، اگر شایعات به واقعیت تبدیل شود، گلکسی نوت ۶ لایت به قوی‌ترین نسخه مینی یا لایت تبدیل خواهد شد.

در خبرهایی که پیش‌تر برای‌تان منتشر کردیم از وجود رم ۶ یا حتی ۸ گیگابایتی در گلکسی نوت ۶ گفتیم، اما به نظر سامسونگ در نسخه لایت از ۴ گیگابایت رم استفاده خواهد کرد. حتما شما هم شوکه شدید! اسنپدراگون ۸۲۰ و رم ۴ گیگابایتی آن هم برای یک نسخه لایت؟!

به هر حال ما بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم که نسل جدید فبلت‌های کهکشانی سامسونگ، به خصوص این نسخه مینی قدرتمند، چگونه خواهد بود و چه تفاوت‌هایی بین نسخه‌های مختلف نسل ششم خانواده نوت وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر دربارره گلکسی نوت‌ ۶ با آی‌تی‌رسان همراه شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH