پنج ویژگی مهم گلکسی اس 4 برای غلبه بر اچ‌تی‌سی وان!

Samsung-Galaxy-SIV-logo

همان طور که مطلع هستید چند وقتی از معرفی غول قدرتمند اچ‌تی‌سی یعنی HTC One می‌گذرد. گلکسی اس 4 نیز قرار است به زودی معرفی شود. در این مقاله قصد داریم تا پنج ویژگی مهم که گلکسی اس 4 برای برتری بر HTC One نیاز دارد را بررسی کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

سخت افزار قوی‌تر

همان طور که مطلع هستید HTC One با قوی‌ترین “سیستم روی یک چیپست” کنونی بازار یعنی Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 که مجهز به چهار پردازنده Krait 300 با فرکانس کاری 1.7 گیاهرتز است معرفی شد. حالا سامسونگ در صورتی که قصد دارد بی رقیب‌ترین محصول بازار را معرفی نماید باید گلکسی اس 4 را به پردازنده‌ای قدرتمند‌تر از Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600 مجهز کند. همان‌گونه که در جریان هستید تقریبا حضور “سیستم روی یک چیپست” Exynos 5 Octa در کهکشانی چهارم سامسونگ قطعی شده است. سامسونگ باید امیدوار باشد تا Exynos 5 Octa به لحاظ قدرت و بهینه سازی برای مصرف انرژی از محصول Qualcomm بهتر عمل کند.

صفحه نمایش بهتر

اچ‌تی‌سی وان مجهز به پنل 4.7 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و از نوع Super LCD 3 می‌باشد. در اینکه تراکم پیکسلی این محصول از کهکشانی چهارم بیشتر است شکی نیست، چون رزولوشن هر دو سخت افزار یکی می‌باشد اما صفحه نمایش HTC One کوچک‌تر است. سامسونگ محکوم به جبران این نقص در کیفیت صفحه نمایش کهکشانی چهارم خودش خواهد بود. در صورتی که کیفیت پنل به کار گرفته شده در Galaxy S IV از مدل حاضر در HTC One کمتر باشد، آنگاه سامسونگ قطعا بازنده این قسمت از پیکار است.

دوربین بهتر

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی در پرچم‌دار جدید خودش از قابلیت جدیدی در دوربین گوشی به نام سنسور آلترا پیکسل رونمایی کرد که مدعی بود کیفیت تصاویر ضبط شده با این اسمارت فون بسیار بالاتر از اسمارت فون‌های دیگر خواهد بود (البته لازم به ذکر است که به محض منتشر شدن اولین تصاویر از دوربین این گوشی و مقایسه آن با سایر مدل‌ها این ادعا تقریبا تو خالی از آب در آمد!). سامسونگ برای برتری کهکشانی چهارمش نیاز به استفاده از دوربینی قدرتمند‌تر و با کیفیت‌تر نسبت به HTC One دارد.

طراحی و کیفیت بهتر

HTC One محصولی فلزی است در حالی که کهکشانی چهارم سامسونگ به احتمال بسیار زیاد باز هم محصولی پلاستیکی خواهد بود. سامسونگ حداقل باید در طراحی این نقص را جبران کند و محصولی ارایه نماید که در این زمینه بتواند حداقل حرفی برای گفتن داشته باشد، نه اینکه مانند کهکشانی سوم صدای هوادارن و کاربران را از نظر طراحی و کیفیت درآورد!

ابداعات و اختراعات جدید

از همه مسایل بالا که بگذریم ابداعات و اختراعات نرم‌افزاری جدید، مسئله بسیار مهمی است. دامنه این ابداعات و اختراعات نرم‌افزاری در دو محصول پیشین سامسونگ یعنی Galaxy SIII و Galaxy Note 2 راضی کننده بودند. سامسونگ باید برای کنار زدن HTC One برای محصول جدیدش نیز فکرهایی کرده باشد.

4 در مورد “پنج ویژگی مهم گلکسی اس 4 برای غلبه بر اچ‌تی‌سی وان!”

  1. سامسونگ اعلام کرد ک جنس بدنه اس 4 قطعا از پلاستیک خواهد بود!!!!!!پس در اینجا بدنه وان 100% بهتره در مورد رابط کاربری هم قطعا وان بهتره اما در بقیه چیز ها باید صبر کرد ودید.
    درباره دوربین ک گفتی کجاش ادعای وان توخالی بود؟؟؟؟وان از ایفون 5 بهتر بود،ایفون نوردهی بیشتری داشت اما وان عکس رو طبیعی تر انداخته بود.

    1. علیرضا محمدی

      طوری روش تبلیغ شد که انگار قراره چیزی عرضه بشه که حالا حالا بقیه نمیتونن روش کار کنن. اما وقتی سمپل ها اومد توی یه سطح بودن تقریبا. یه جا وان بهتر عکس گرفته بود یه جا و توی یه شرایط دیگه بقیه گوشی ها. این معنیش برتری نیست.

  2. والا در کیفیت صفحه نمایش و کیفیت ساخت و طراحی که حتما one برندست. سال گذشته هم کیفیت صفحه نمایش one x چندین برابر بهتر از s3 بود. برای دوربین هم باید صبر کرد. رابط کاربری هم بدون شک سنس 5 بهتره. اختلاف های اندک در بنچمارک هم هیچ اهمیتی نداره.
    ابداعات جدیدش هم امیدوارم باز کپی کاری از دیگر شرکتها نباشه. مثل لمس شناور با انگشت.
    بنظر من گوشی های سامسونگ با اینکه گرون قیمت هستند، به هیچ وجه طراحی عالی و کیفیت ساخت ندارند و این ضعف بسیار بزرگیه. هر سال فقط گردی دور گوشی کم و زیاد میشه.
    اگر بودجه تبلیغاتی شرکتها برابر بود، الان سامسونگ رتبه پنجم یا ششم اسمارت فونها رو داشت.
    فقط htc one و xperia Z

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH