بالاخره اندروید یا iOS؟ صبر کنید شاید پاسخ شما را شگفت زده کند!

ios-and-androidاینکه بالاخره پس از این همه دعوا اندروید بهتر است یا iOS پرسشی است که اهمیتی ندارد. چرایش را هم برایتان خواهیم گفت.
از همان خیلی قدیم‌ها نیز از این گونه دعواها بین مصرف کنندگان وجود داشته است. یادتان که نرفته پرسش‌های کلیشه‌ای را که تقریبا نقل مجلس هر محفل تکنولوژی بود. ویندوز یا مک؟ ویندوز یا لینوکس؟ دعوای اپل و گوگل نیز همانند گذشته است تنها با این تفاوت که طرفین دعوا به نام‌های اندروید و iOS شمشیر به دست گرفته و به جان هم افتاده‌اند. تازه اگر هم قرار به دعوا باشد حداقل دعوای بین ویندوز و مک یا ویندوز و لینوکس با وجود تفاوت‌های بسیارشان منطقی بود. اما وقتی نوبت این دو سیستم عامل می‌رسد من که می‌مانم آخر چرا دعوا؟ پیش از شروع بگذارید چند پرسش مطرح کنیم.
کدام یک بهترین است؟
پاسخ کوتاه: اهمیتی ندارد.
پاسخ کمی بلندتر: شاید بعضی اوقات اهمیت پیدا کند.
پاسخ خیلی بلند: با مقاله زیر همراه ما باشید تا برایتان بگوییم از آنچه که شاید کمی آرامش بین این دو جنگجو برقرار کنید.
همه می‌دانیم زمانی که بحث سر نقاط قوت و ضعف باشد هیچ گجت یا به طور کلی موجود کاملی وجود ندارد. اما خب همیشه تفاوت‌ها هستند که باعث می‌شوند مصرف کنندگان بین گزینه‌های پیش رو بهترین را انتخاب کنند. خود من یکی از اعضای اکوسیستم اپل هستم اما چندی پیش به سرم زد که کمی با نکسوس 7 سرو کله بزنم. پس از چند ساعت کار باید بگویم که از شباهت‌های بین این گجت و آی پد خودم شگفت زده شدم!
از نظر کارایی نیز تفاوت‌های چشمگیری نخواهید دید. بدین معنی که با انتخاب هر کدام از این گجت‌ها و کار کردن با آن ها در آخر از انتخابتان پشیمان نخواهید شد. کار با هیچ کدام دشواری ندارد اگرچه شخصا فکر می‌کنم که کار با iOS برای اولین بار کمی آسان تر است.
خب زمانی که بحث خدمات ارایه شده توسط این دو سیستم عامل می‌رسد باز هم این شمایید که درآخر تصمیم می‌گیرید که با کدامیک از این خدمات -به زبان عامیانه- بیشتر حال می‌کنید. چه یکی از اعضای آی‌تونز باشید و چه طرفدار پرو پا قرص خدمات گوگل؛ این شمایید که می‌توانید با ذهنی بازتر و به دور از تعصب مسیر خودرا انتخاب کنید.
البته اگر در حال حاضرصاحب یک آی‌فون یا یک تبلت اندرویدی هستید و به صورت گسترده بر روی یکی از این دو اکوسیستم سرمایه گذاری کرده‌اید، طبیعی است که به آنچه که دارید عشق بورزید. بالاخره الان این شمایید که متخصص استفاده از هر کدام از این دو سیستم عامل هستید و تغییر آن برایتان هم هزینه بر است و هم مشکل!
تفاوت‌های موجود بین برنامه‌های مشابه نصب شده بر روی این دو سیستم عامل نیز چیزی است که شاید برای برخی در ابتدا مخصوصا زمانی که از یک اکو سیستم به اکوسیستم دیگر نقل مکان کرده‌اند ناخوشایند و گاهی هم گیج کننده باشد، اما همان‌طور که گفتم این تفاوت‌هاست که باعث زیبایی می‌شود و دست شما را برای انتخاب بازتر می‌کند.
تنها راه پیشنهادی من کار کردن با هر دو سیستم عامل است. آن هم کار واقعی. مطمئنم که پس از چند ساعت کار با هر کدام از آن‌ها مثل من یا تصمیم می‌گیرید که هر دو را داشته باشید (البته اگر جیب عزیزتان یاری کند!) یا اینکه از انتخاب هر کدام از آن‌ها نه تنها احساس پشیمانی نخواهید کرد، بلکه بسیار خوشحال و راضی نیز خواهید بود.

17 در مورد “بالاخره اندروید یا iOS؟ صبر کنید شاید پاسخ شما را شگفت زده کند!”

  1. سلام دوستان،

    راهنمایی می خواستم. من تا حالا آیپد نداشتم و از اندروید استفاده کردم. تنها دلیلی که سراغ آیپد نرفتم انه که فکر می کنم محدودیت نرم افزاری زیادی داره تو ایران. آیا نگرانیم بجاست یا بی مورده؟ میشه لطفا” راهنماییم کنید…با تشکر-علیرضا

  2. مقاله فقط مقاله های پیمان جان … ترجمه کیلو چنده شما رتبه یک حق کپی رایت هستید اعتبار خودتونو پایین نیارین . ما منتظر مجله های تخصصی موبایلتونیم . سونی رو خوندیم . برین سراغ ال جی . میخوامتون !!

  3. یاسمن بانو

    اینقدر تعارف تیکه پاره نکنید لطفا.رک بگم این مقاله هیچ فایده ای نداشت.من با سیمبین کار کردم ولی با اندروید و… کاری نداشتم.باید بگم سیمبین اصلا فایده نداره و به دوستان هم توصیه نمیکنم.
    اینطور باید دوستان را راهنمایی کنید نه اینکه بگید این خوبه اونم خوبه

  4. سارا صریحی

    همکار و دوست عزیز آقای محمدی این مطلب اولا تنها 70 درصدش ترجمه است.بعدشم وقتی که منبع را یافتم تنها 10 ساعت از انتشارش میگذشت. کاملا هم نظر شخصی خودم توش داخل! منابع یکی است اما مهم مهارت و فن انتشار آنهاست.
    ممنون

    1. علیرضا محمدی

      من صرفا خواستم حاشیه درست نشه که ظاهرا نظر خودم بدتر باعث حاشیه شد. گفتم منهدم بشه دیگه!

      من توی ارسال اون نظر مقدار زیادی عجله کردم و نسنجیده نظر گذاشتم. کاملا حق باشماست. عذر میخوام

      موفق باشید

  5. نظرم تایید نشد میگم باید به منبع اشاره میکردید و در ضمن همه میگن که تحلیل های شما اختصاری هست

  6. علیرضا محمدی

    سلام. این نظر را بعد از خوندن منهدم کنید!
    با عرض معذرت من اینو یه جا خوندمش! یادم نیست کجا بود. یا نارنجی یا زومیت یا …

    1. پیمان گل‌کار

      بالاخره بسیاری از این مطالب ترجمه مقالات خارجی است و حالا یک سایت دیگر هم ممکن است ترجمه کرده باشه!
      احتیاجی به انهدام نیست عزیز 😉

      1. علیرضا محمدی

        متین میفرمایید. واقعا منابع بسیاری زا سایتها واحد می باشن و خب توی بحث ترجمه این مسائل پیش میاد.انگار من عجله کردم.

        1. محمد جهانی

          دعوا به نفعه کیه؟!چرا باهم دعوا میکنین مهم اینه که هم مطلبه هم خارجیه..مثل ماداسکار که میگفت هم ایستگاهه هم مرکزیه :))))))

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH