کاهش ۲۰ درصدی فروش گوشی‌های سونی نسبت به سال گذشته!

سونی امروز پیش‌بینی‌های خود برای ۲۰۱۶ را منتشر کرد. این گزارش به دلیل زلزله کوماموتو، یک ماه دیرتر منتشر شده است. زلزله کوماموتو که در ۱۶ آوریل ۲۰۱۶ در منطقه کوماموتو اتفاق افتاده است، واحد سونی را که مسئول تولید سنسورهای تصویری است، از کار انداخته است. تمام واحدهای سونی در این منطقه، در حال حاضر در حال فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش، سونی انتظار دارد که در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۲۰ میلیون گوشی اکسپریا بفروشد که نسبت به پارسال، ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سال گذشته، سونی توانسته بود، ۲۵ میلیون اسمارت فون بفروشد. با این عملکرد نه‌چندان خوب، سونی همچنان انتظار بهبود ندارد. سونی دلیل این کاهش را توجه بیشتر به گوشی‌های بالا رده و کنار زدن گوشی‌های میان‌رده می‌داند. سونی همچنین اسامی مناطق ناسودده را منتشر کرده است. فروش این شرکت در سال گذشته با ۱۷ درصد کاهش به ۹ میلیارد دلار رسیده است. 

برخلاف این آمارهای بد، سونی انتظار سود کمی در حد ۵۰ میلیون دلار برای سال ۲۰۱۶ دارد. این سود از فروش گوشی‌ها و کاهش هزینه‌ها بدست می‌آید. سونی همچنین گفته است که زلزله کوماموتو تاثیری بر بخش اسمارت فون این شرکت ندارد.

بر خلاف بخش اسمارت فون، بخش بازی این شرکت شاهد افزایش درآمد خواهد بود. این افزایش درآمد ناشی از فروش سخت‌افزار و بازی‌های پلی‌استیشن ۴، چه از طریق شبکه و چه بر روی DVD است. انتظار می‌رود که درآمد ناشی از فروش پلی‌استیشن ۳ کاهش داشته باشد. زلزله کوماموتو بر این بخش نیز اثری ندارد. جالب است بدانید که بخش بازی تنها بخشی است که در سال ۲۰۱۶، سوددهی دارد.

دیگر بخش‌های این شرکت نیز چندان حال و روز خوبی ندارند. بخش سنسورهای تصویری سونی به دلیل کاهش فروش دوربین‌های دیجیتال و محصولات حرفه‌ای عکاسی سودی ندارد. البته اثر زلزله کوماموتو بر این بخش، زیاد است. کاهش درآمد این بخش از زلزله، نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار است. دیگر بخش‌ها همچون سرگرمی، موسیقی، فیلم و بخش مالی نیز یا کاهش درآمد دارند یا درآمدشان ثابت خواهد بود.

gsmarena_001

3 در مورد “کاهش ۲۰ درصدی فروش گوشی‌های سونی نسبت به سال گذشته!”

  1. اگه یه کم تو طراحی های گوشیهاش ابتکار و نوآوری به خرج بده فروشش میره بالا.گوشیهای سونی همیشه طراحی تکراری داشته.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH