با فناوری نمایشگر همیشه روشن در پرچم‌دارهای سامسونگ آشنا شوید

 

براساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، کاربران معمولی تلفن‌های هوشمند به‌طور متوسط بیش از ۱۰۰ بار در روز گوشی خود را به‌منظور چک کردن وجود پیامک یا تماس‌های از دست رفته چک می‌کنند. تکرار چندباره این کار در طول شبانه‌روز با روشن شدن کامل صفحه‌نمایش موجب مصرف بخش زیادی از شارژ باتری می‌شود.‌ این موضوع همچنین باعث شده تا کاربران به دنبال راه ساده‌تری برای دستیابی سریع به چنین اطلاعاتی باشند، راهی که بتواند به آن‌ها در شخصی کردن گوشی خود و متمایز شدن از دیگران نیز، کمک کند. شرکت سامسونگ الکترونیکس با توجه به همین نیاز کاربران، ویژگی نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) را در گوشی‌های جدید خود Galaxy S7 و Galaxy S7 edge ارائه کرده است.

کنترل مصرف باتری، بدون کاهش کارآیی

سامسونگ برای اینکه موفق به انجام چنین کاری شود، باید عوامل مختلفی را مدنظر می‌گرفت که مهم‌ترین آن‌ها، کنترل مصرف باتری دستگاه است. طراحی نمایشگری که بتواند به‌طور مداوم روشن باشد و ساعت، تاریخ، تماس‌های ازدست‌رفته و دیگر اطلاعات را بنا بر خواست کاربر نشان دهد و در عین حال،‌ شارژ چندانی نیز مصرف نکند، نیاز اولیه برای رسیدن به این هدف بوده است که البته سامسونگ آن را پیشتر، تولید کرده بود.

صفحه‌نمایش AMOLED سامسونگ، برای ارائه ویژگی نمایشگر همیشه روشن، دارای مزیتی مهم است؛ اینکه پیکسل‌های مشکی رنگ، در واقع خاموش هستند که موجب کاهش مصرف باتری می‌شود. گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 edge به کمک حالت «ذخیره باتری هوشمند»(Smart Power Saving) که یک الگورتیم سخت‌افزاری است، مصرف انرژی نمایشگر را بهینه‌سازی می‌کنند. این الگوریتم می‌تواند انرژی موردنیاز برای صفحه‌نمایش و بخش سخت‌افزاری را جدا کند. درست مانند این‌که یک راننده، با توجه به نوع مسیر و برای بهبود کارایی موتور، حالت دو چرخ متحرک یا چهار چرخ متحرک (۴ Wheel Drive) را انتخاب کند.

شخصی‌سازی گوشی به‌وسیله اطلاعات روی صفحه

مصرف باتری بستگی به نوع اطلاعاتی دارد که کاربر می‌خواهد آن‌ها را روی صفحه‌نمایش مشاهده کند. نمایشگر همیشه روشن سامسونگ، برای فراهم کردن امکان شخصی‌سازی، به کاربران اجازه می‌دهد تا حتی عکس و تصویر موردنظر خود را روی نمایشگر داشته باشند. در صورتی که کاربران بخواهند فقط اطلاعاتی نظیر تاریخ، زمان و تماس‌های ازدست‌رفته را مشاهده کنند، صفحه‌نمایش تنها از هشت رنگ برای نمایش اطلاعات استفاده می‌کند. اما در صورتی که کاربر بخواهد تصاویر و رنگ‌های بیشتری روی صفحه داشته باشد، تعداد رنگ‌ها به ۱۶ میلیون افزایش می‌یابد که به‌طور طبیعی نیاز به استفاده از شارژ بیشتری دارد.

یک گوشی هوشمند به معنای واقعی

پرچم‌دارهای شرکت سامسونگ آن‌قدر هوشمند هستند که بتوانند در شرایطی که کاربر به موبایل خود دسترسی ندارد، صفحه را خاموش کنند. گوشی‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 edge با داشتن حسگرهای نور RGB و شتاب‌سنج، می‌توانند زمانی که گوشی در جیب فرد یا در کیف او قرار دارد، صفحه‌نمایش را خاموش کنند. حسگرهایی که همچنین در شدت‌های مختلف نور محیط، روشنایی دستگاه را برای رسیدن به حالت بهینه، تنظیم می‌کنند.

سامسونگ همچنین برای اطمینان کاربران از اینکه نمایشگر همیشه روشن، شارژ زیادی از آن‌ها مصرف نمی‌کند، Frame Rate را برای هنگامی که Always On فعال است، کاهش داده است. این نرخ، تعداد دفعاتی است که یک تصویر روی نمایشگر به سرعت نمایش داده می‌شود تا تبدیل به یک تصویر یکپارچه شود. سامسونگ در عین حال برای این نرخ، حداقلی تعیین کرده تا کاربران را از کیفیت تصویر نمایش داده شده به‌وسیلهAlways On نیز، مطمئن کند.

5 در مورد “با فناوری نمایشگر همیشه روشن در پرچم‌دارهای سامسونگ آشنا شوید”

  1. ممنون از مطالب مفیدتون؛ سوال اینکه گوشی هایی مثل مثلا جی6 ال جی که صفحه نمایش امولد ندارند چطور از این فن آوری بهره می برند؟

    1. علی‌رضا عباسی

      با رساندن روشنایی و نور پس‌زمینه به حداقل
      البته مصرف شارژ بیشتر از نمونه‌های امولد هستش

    1. یه گوشی دارم اسمش ۱۱۰۰ ..اونم وقتی صفحه قفله هم ساعت نشون میده هم تماس های بی پاسخ و هم اس ام اس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH