اینستاگرام رسما ابزارهای تجاری خود را معرفی کرد

اینستاگرام امروز رسما از ابزارهایی برای کاربران تجاری خود مانند پروفایل‌های تجاری، آنالیتیکس و قابلیت تبدیل پست‌های اینستاگرام به تبلیغات از درون اپلیکیشن اینستاگرام، رونمایی کرد. پیش از این نیز اخبار و شایعاتی مبنی بر وجود چنین امکاناتی منتشر شده بود.

این شرکت مدت‌ها در حال همکاری با صدها کمپانی که از اینستاگرام استفاده می‌کرده‌اند، بوده است، تا نقاط ضعف و جاهایی را که نیاز به کار بیشتر دارد، شناسایی کند. این شرکت‌ها به اینستاگرام گفته بودند که به را‌ه‌های بهتری برای نمایش پروفایل و پست‌های خود نیاز دارند. انها همچنین گفته بودند به ابزارهایی نیاز دارند که وضعیت مشتریان فعلی و آینده را مشخص سازد و به آنها کمک کند که مشتریان جدید کسب کنند. این کار منجر به ساختن پروفایل‌های تجاری، آنالیتیکس و ابزارهایی برای گسترش پست‌ها شده است. جیمز کوارلز، رییس بخش توسعه جهانی برند و تجارت اینستاگرام، می‌گوید:

ما نزدیک به ۲۰۰ هزار تبلیغ‌دهنده فعال در اینستاگرام داریم که بیشتر آنها شرکت‌های کوچک و متوسط هستند. ۵۰ درصد افراد در اینستاگرام یک تجارت را دنبال می‌کنند و ۶۰ درصد نیز از محصولات و سرویس‌ها در اینستاگرام مطلع می‌شوند.

پروفایل‌های تجاری جدید به برخی از کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد که پروفایل خود را ارتقا دهند، تا به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند. این امکانات عبارتند از: قابلیت تماس مشتری با شرکت از طریق ایمیل، تلفن و پیامک تنها با لمس یک آیکون و وجود نقشه برای راهنمایی مشتری به سمت شرکت.

اما نکته اینجاست که هرکسی نمی‌تواند پروفایل خود را به پروفایل تجاری ارتقا بدهد. تنها کسانی می‌توانند این کار را انجام دهند که در فیسبوک برای شرکتشان صفحه داشته باشند. زمانی اینستاگرام، مشابه فیسبوک عمل می‌کرد اما ظاهرا حالا این روند بر عکس شده است. کوارلز می‌گوید:

این به ما اجازه می‌دهد که شیوه‌های پرداخت را تایید کنیم و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که اطلاعات خود را از پیش به اشتراک بگذارند.

همه این‌ها بدین معناست که کسانی که از اینستاگرام برای افزایش شهرت و برند شخصی بدون استفاده تجاری، استفاده می‌‌کنند، دسترسی به برخی از ویژگی‌ها مانند بینش‌ها (Insights) را نخواهند داشت. البته این ممکن است بعدا تغییر کند. اینستاگرام گفته است که Insights را برای اکانت‌های تایید شده آزمایش می‌کند و ممکن است در آینده آن را برای افراد بیشتری در دسترس قرار دهد.

کاربران تجاری قادر خواهند بود با استفاده از Insights، عملکرد پست‌های خود را زیر نظر داشته باشند و اطلاعات جمعیت‌شناختی از مخاطبان خود بدست آورند. به عنوان مثال، کاربران تجاری می‌توانند از سن، جنسیت و مکان کاربران خود مطلع شوند. این اطلاعات به صورت نمودارهای مختلف نشان داده می‌شود. این ویژگی ابتدا برای نسخه موبایل اینستاگرام ارائه می‌شود.

در نهایت، اینستاگرام از ویژگی ساخت تبلیغات موبایل رونمایی کرده است. کاربران می‌توانند پست‌های پرطرفدار را به تبلیغات تبدیل کنند و اپلیکیشن نیز ممکن است پیشنهادهایی با توجه به بودجه به آن‌ها بدهد. این ویژگی، قدرت فیسبوک برای آگهی‌دهندگان را ندارد و بیشتر بر سرعت و سادگی متمرکز است.

از آنجایی که اینستاگرام با فیسبوک پیوند خورده است، کاربران تجاری می‌توانند با استفاده از ابزارهای موبایل، اطلاعات مشتریان ویژه را ثبت کنند و بعلاوه، بتوانند اطلاعاتی که هم از حساب فیسبوک و هم حساب اینستاگرام بدست آمده است را داشته باشند.

در آینده، ابزارهای موبایلی می‌توانند در ساختن نسل جدید تبلیغات استفاده شوند. بعلاوه، این کمپانی در پی یافتن راه‌هایی برای بهبود عملکرد تبلیغات است. کوارلز می‌گوید:

ما واقعا دوست داریم جایی بسازیم که شرکت‌ها بتوانند ترافیک پروفایل خود را اندازه بگیرند. جایی که شخص واقعا به پروفایل سر زده باشد.

این امکانات در چند ماه آینده، در ایالات متحده، نیوزلند و استرالیا ارایه می‌شود و تا آخر سال در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار می‌گیرد.

1 در مورد “اینستاگرام رسما ابزارهای تجاری خود را معرفی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH