تصویری که تیم کوک را شگفت‌زده کرد: وجود یک آیفون در نقاشی قرن ۱۷ میلادی!

بله، تیتر را درست خوانده‌اید، به‌تازگی یک نقاشی متعلق به قرن هفدهم میلادی نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است که در آن تصویری از یک شی شبیه به آیفون به چشم می‌خورد و حتی تیم کوک نیز با دیدن این تصویر نتوانسته است تا شگفتی خود را پنهان کند.

هنگامی که تصاویر کم کیفیت بزرگ‌نمایی شده از این نقاشی در طی یک مراسم در اروپا به تیم کوک نشان داده شد، او درباره آن به شوخی گفت:

من همیشه فکر می‌کردم که می‌دانم آیفون چه زمانی اختراع شده است ولی دیگر درباره این موضوع اطمینان ندارم.

ماجرا از این قرار است که همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در این نقاشی شاهد وجود یک شی مستطیلی شکل در دست یکی از شخصیت‌ها هستیم که همین شی محور اصلی این ماجراها به‌حساب می‌آید. نقاش این اثر که پیتر ده‌هوچ نام داشته است این جسم را یک نامه خوانده است. این نقاشی در حقیقت نامی طولانی و عجیب دارد: “مردی نامه‌ای را در سالن درگاه ورودی خانه به زن می‌دهد.”

ITresan-1395 (2)-2

حال این موضوع موجب می‌شود چندین سوال بسیار عجیب و غریب در ذهن هر کسی شکل بگیرد، آیا همه حاضران در سیلیکون ولی مانند فیلم‌های علمی و تخیلی در زمان سفر کرده و به ما در این باره دروغ می‌گویند؟ آیا این شی واقعا یک آیفون است؟ البته به‌صورت بدیهی تمامی این سوال‌ها بیشتر جنبه شوخی دارند.

با این حال شباهت این شی به یک دستگاه آیفون به حدی زیاد است که حتی تیم کوک نیز نتوانسته است آن را رد کند. در هر صورت تنها کسی که می‌تواند به ماهیت واقعی این جسم اشاره کند، نقاش این اثر است که با خلق این اثر عجیب و غریب (کافی است به چهره تک‌تک حاضران در نقاشی نگاه کنید تا متوجه شوید که منظور از عجیب بودن چیست) موجب سرگرمی اهالی سیلیکون ولی شده است.

13 در مورد “تصویری که تیم کوک را شگفت‌زده کرد: وجود یک آیفون در نقاشی قرن ۱۷ میلادی!”

  1. شرکت ها میخوان هرجوری که شده نام خودشون و محصولاتشونو سر زبونا نگه دارن و اینم یه جورشه دیگه

  2. این یه آینه دسته داره که اون زمان خیلی رایج بود تو تصویر هم کاملا معلومه که انگشتها دور دسته این شی حلقه شده دارن الکی شلوغش میکنن

  3. حالا خوبه اسم تابلو «مردی نامه‌ای را در سالن درگاه ورودی خانه به زن می‌دهد،» است. خوب معلومه که این شی مستطیلی یک نامه است!

  4. این یک برس یا کاردک یا و سیله آشپزیه.چون مشخصه که دسته باریکی در انتهای شیئ وجود داره.بهتره آقای تیم کوک فکر کاربردی تر و راهبردی تری برای نجات آیفون داشته باشه…تاچ سه بعدی و این حرفا هم کار خلاقانه و دلیل محکمی برای خرید آیفون گران قیمت محسوب نمیشه.مخصوصا که در سری های جدید جک هدفون ۳/۵ میلیمتری رو برداشتن….خداحافظ آیفون…گود بای…خوابای خوب ببینی آقای کوک…

  5. ینی هرچیزی مستطیل شکل باشه آیفونه؟
    عجب چیز بیخودی
    شاید تو نامه خبر بدی بوده اونجوی تعجب کردن!
    اصن شاید آیفون نبوده و هوآوی بوده ??

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH