دستبند هوشمند سامسونگ Gear Fit 2 رسما معرفی شد

دستبندهایی که فعالیت‌های روزانه کاربران را ثبت و ضبط می‌کنند، آنچنان که باید و شاید اطلاعات مورد نیاز را فراهم نمی‌کنند. اما خوشبختانه سازندگان این محصولات، دست از تلاش برای تولید این گجت‌ها بر نمی‌دارند. بیشتر این کمپانی‌ها سعی دارند تا با استفاده از افزودن سنسورهای بیشتر به دستبندهای هوشمند، کاربرد آنها را بیش از پیش افزایش دهند. آنها امیدوار هستند تا با این ترفند، کاربران را به استفاده بیشتر از آنها وادار نمایند.

سامسونگ، آخرین شرکتی است که از این شگرد استفاده کرده و از این روش در تولید آخرین محصول خود با نام Gear Fit 2 که امروز رونمایی شد، بهره برده است. این گجت، راه محصول نسل قبل خود، یعنی Gear Fit را که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، ادامه داده است. دستبند جدید، بهبودهایی در طراحی را به خود می‌بیند و در کنار آن، GPS داخلی و قابلیت تشخیص خودکار برخی فعالیت‌ها نیز به آن افزوده شده است.

اولین چیزی که برای Gear Fit 2 قابل ذکر است، سایز آن است. بند آن نیز نسبت به نسل پیشین، از انعطاف بیشتری برخوردار است و حس راحت‌تری را به کاربر القا می‌کند. صفحه نمایش Gear Fit 2 از نوع super AMOLED بوده و سایز آن نیز ۱.۵ اینچ است. تمامی اطلاعات موجود در این دستبند به صورت عمودی به کاربر نمایش داده می‌شود و نیازی نیست که شما مچ دست خود را برای دیدن چیزهایی که روی صفحه نمایش قابل دیدن است، بچرخانید.

در راستای پیگیری فعالیت‌های روزمره کاربران، Gear Fit 2 از حرکت‌ها و حالت‌های استاندارد انسان‌ها شامل تعداد قدم‌ها، میزان خواب، فعالیت‌های مختلف و ضربان قلب پشتیبانی می‌کند و اطلاعات مربوطه را ثبت و ضبط می‌نماید. همچنین یک تایم‌لاین روزانه از فعالیت‌های روزمره شما در Gear Fit 2 قابل مشاهده است و مسیرهایی که شما در آن پیاده‌روی کرده‌اید یا به دوچرخه‌سواری پرداخته‌اید را نیز به شما نمایش می‌دهد. البته بسیاری از نوتیفیکیشن‌ها نیز روی صفحه نمایش بزرگ این گجت قابل مشاهده است.

سامسونگ دومین شرکتی است که قرارداد همکاری با شرکت Spotify امضا کرده است و به این ترتیب، یک اپلیکیشن اختصاصی برای گجت پوشیدنی خود ارایه خواهد کرد. شرکت Pebble دیگر کمپانی در این زمینه بود. پس به این ترتیب، شما سه روش متفاوت برای گوش دادن به موسیقی را پیش روی خواهید داشت:

۱- ذخیره‌سازی تا ۴ گیگابایت موزیک روی حافظه گجت

۲- استفاده از دستبند برای کنترل موزیک‌های قابل پخش در دیگر دیوایس‌ها

۳- پخش موزیک از طریق Spotify

البته در حال حاضر، شما برای انجام مورد سوم، نیاز به یک تلفن هوشمند دارید.

عمر مفید باطری این دستگاه، از چیزی که شما از آن انتظار دارید، بیشتر خواهد بود. سامسونگ این قول را داده است که Gear Fit 2، دارای عمر مفید باطری سه یا چهار روزه در حالت معمول و پنج روزه در حالت استندبای است.

ارزش Gear Fit 2، معادل ۱۷۹ دلار قیمت‌گذاری شده است و تا پیش از پایان سال نیز به صورت عمومی عرضه خواهد شد. البته این رقم، ۲۰ دلار از نسل قبل خود که ۱۹۹دلار بود، ارزان‌تر است.

اما چیزی که برای این محصول به عنوان یک قدم به سمت عقب به حساب می‌آید، پشتیبانی آن از سیستم عامل اندروید نسخه ۴.۴ به بعد است. دستبندهای دیگر مانند Fitbits ،Microsoft Band و حتی دیوایس‌های Garmin، قابلیت پشتیبانی از بسیاری از تلفن‌های هوشمند را دارا هستند و این مورد می‌تواند یک نقطعه ضعف بزرگ برای Gear Fit 2 به حساب آید.

البته سامسونگ در این باره می‌گوید که Gear Fit 2 می‌تواند به صورت مستقل از تلفن‌های هوشمند نیز کار کند. پس اگر شما دارای یک دستگاه با سیستم عامل iOS هستید و به هر دلیلی می‌خواهید این محصول را خریداری کنید و از آن استفاده کنید، مشکلی پیش روی شما وجود ندارد. تنها نوتیفیکشن‌های موبایل را روی دستبند هوشمند خود دریافت نخواهید کرد. اما اطلاعات فعالیت‌های شما روی این گجت ثبت و ضبط می‌شود.

سامسونگ در مورد Gear Fit 2 بسیار امیدوار است و انتظار دارد تا این محصول، سهم این شرکت از بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی را به طرز چشمگیری بالا ببرد. اما تا زمانی که ما از این دستگاه به مدت طولانی استفاده نکنیم، نمی‌توانیم صحبتی در این زمینه به میان آوریم.

4 در مورد “دستبند هوشمند سامسونگ Gear Fit 2 رسما معرفی شد”

  1. چه عجب سامسونگ طراحی یکی از محصولاتش رو تغییر داد! امیدوارم این روند روی موبایل هاش هم تاثیر بذاره و طراحی اونارو هم تغییر بده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH